Ősztől folytatódnak a Nemzeti Innovációs Ügynökség külpiacra lépést segítő workshopjai

2024. 07. 17., 18:40

Augusztustól ismét elindulnak a külpiaci megjelenésre felkészítő workshopok, amelyekre a Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) várja az innovatív vállalkozások és startupok jelentkezését.

A tavaszi indulás óta csaknem 30 innovatív vállalkozás vett részt a NIÜ külpiacra lépést segítő programján, az XPAND-en. Közülük 10 vállalkozás nemzetközi innovációs és technológiai rendezvényekre is eljutott, amelyeken csaknem 200 üzleti tárgyalás jött létre külpiaci partnerekkel.

Szeptemberben újra Kínában, majd a következő hónapokban Németországban, Kazahsztánban, az Amerikai Egyesült Államokban és Szingapúrban is lehetőség nyílik a bemutatkozásra és üzleti kapcsolatépítésre – olvasható az NIÜ közleményében.

Az XPAND programsorozat segítségével a NIÜ innovatív mikro-, kis és középvállalkozásokat, illetve startupokat segít gyakorlati példákon keresztül megismerni a nemzetközi piacra lépés folyamatát, annak kihívásait és azt is, hogy a különféle országokban milyen sajátosságokra kell odafigyelniük.

A program elméleti része három elemből áll. Az első a helyzetfelmérés, ahol kiderül, jelenleg hol tartanak a jelentkező vállalkozások és milyen feladatokat kell elvégezniük a nemzetközi piacra lépéshez. A második során konkrét gyakorlati és módszertani ismeretekre tehetnek szert, a harmadik pedig a kiválasztott célpiacokkal kapcsolatos tudás elsajátításáról szól.

Ezt követően a legfelkészültebb jelentkezők a NIÜ segítségével a legjelentősebb globális piacokra is eljuthatnak. A program jelenleg néhány fejlettség, növekedési potenciál, illetve speciális ágazati lehetőségek szempontjából kiemelkedő piacot és azok nemzetközi közönséget vonzó kiállításait célozza meg: az Amerikai Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Szingapúrt, Németországot, Kínát és Kazahsztánt.

Bódis László, a NIÜ vezérigazgatója, aki egyben a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) innovációért felelős helyettes államtitkára a közleményben elmondta: „a Nemzeti Innovációs Ügynökség kiemelt célja, hogy minél több innovatív magyar vállalkozásnak segítsen piacra lépni, lehetőség szerint nemzetközi színtéren is. Célunk, hogy minden évben legalább 100-150 innovatív vállalatnak adjunk át tudást a külpiacra lépésről, és a legfelkészültebb 30-50 vállalatot pedig el is juttassuk a számukra releváns célpiacokra”.

A résztvevők visszajelzése alapján az XPAND programsorozat feltárja annak lehetőségét, miként lehet minél kisebb erőfeszítéssel, hatékonyan eljutni arra a pontra, ahol a nemzetközi ügyfelek automatikusan elkezdik keresni a magyar termékeket. Az XPAND segítséget nyújt a külpiaci tervek kialakításához és annak a tudatnak a megerősítéséhez, hogy a külpiacra készülő nincs egyedül, mert mögötte van egy támogató és szakértői közösség.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS