Kereskedelem

Itt találod az összes cikket a „kereskedelem” témában!

Black Friday 2021 – Nem minden kereskedőnek jut nagy szelet a tortából

Black Friday 2021 – Nem minden kereskedőnek jut nagy szelet a tortából

A LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése szerint tavalyhoz képest 6 000 forinttal kevesebbet, 34 000 forintot költünk el Black Friday akciókkal. Fokozott érdeklődésre a barkács és kerti áruk számíthatnak ebben az évben.
2021. 10. 12., 12:15
Napról napra nő a magyar webshopok fenyegetettsége

Az Amazon a világ vezető e-kereskedelmi piactere. Tavaszi, lengyelországi piacra lépésével megkezdte terjeszkedését Közép-Kelet-Európában. Már nem az a kérdés, hogy jön-e Magyarországra, hanem hogy mikor.

2021. 10. 07., 18:15
Már a kicsit megemelt és „körbeműanyagozott” modelleket is SUV-nak hívják

A hazai autópiacon is egyértelműen látható a szabadidő-autók rohamos terjedése. Egyre többen választanak a Sports Utility Vehicle (SUV) modellek sorából, és az új autók piacán látható dominanciájuk mellett a használtak között is egyre gyakoribbnak számítanak: a Használtautó.hu adatai szerint kétszer annyi vásárló keres használt SUV-okat, mint 5 éve.

2021. 10. 06., 17:30
Öt megye ellátási területét veszi át a Reál Hungária

Öt megyével bővül a jövő évtől a Reál Hungária Élelmiszer Kft. ellátási területe: a hatodik legnagyobb hazai kiskereskedelmi lánc átveszi két régiós központjától a Reál franchise üzletek, illetve az egyéb kereskedő partnerek kiszolgálását.

2021. 10. 04., 21:20
Újabb külföldi piacokra lépett be az MVM Partner Zrt.

Tíz éve megkezdett terjeszkedési stratégiájának részeként idén a belga, a holland és a görög villamosenergia-piacokra is belépett az MVM Partner Zrt. A társaság nemzetközi jelenléte így már 20 európai országára terjed ki, éves kereskedési forgalmának közel 40 százaléka Magyarországon kívüli piacokról származik. (x)

2021. 09. 25., 16:00
Bankkártyaelfogadó-terminállá alakulnak a mobiltelefonok

2021. január 1-je óta a vállalkozások kötelesek a készpénzes fizetésen túl legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget is biztosítani a vásárlók részére. Ennek legelterjedtebb módozata a POS terminálok létesítése, azonban ez nem minden vállalkozás számára a legjobb alternatíva.

2021. 09. 22., 19:00
Minőségi magyar élelmiszereket a magyaroknak!

Az agrárkormányzat, illetve a termelők, a gyártók és a kereskedők közös feladata, hogy minél több embert lássunk el minőségi magyar élelmiszerekkel határainkon belül és kívül – jelentette ki Erdős Norbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára.

2021. 09. 22., 18:00
Terjed az online vásárlás legzöldebb kézbesítési módja

Nem tudnak egész nap otthon lenni, amúgy is járnak arrafelé, ahol át tudják venni, nincs idejük a futárra várni – ezek a leggyakrabban említett okai annak, amiért az online vásárlók áttérnek az egyelőre még népszerűbb házhoz szállításról.

2021. 09. 22., 12:15
A fiatal nők szívesen vásárolnak online

A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy inkább a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást.

2021. 09. 16., 20:30
Pénteken nyit Magyarország első okosplázája

Szeptemberben 17-én, délelőtt 10 órakor nyitja meg kapuit az Etele Plaza. A több mint 300 millió euró (100 milliárd forint) beruházási értékű környezetbarát épület egyben Magyarország első okosplázája .

2021. 09. 15., 18:30
Iskolai oktatóanyag készült a környezettudatos életvitelről

Újrahasznosítás, szelektív hulladékgyűjtés, élelmiszer-pazarlás csökkentése – ezeket a témaköröket is felöleli a Nestlé Hungária és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. általános iskolásoknak szóló interaktív edukációs csomagja.

2021. 09. 13., 07:45
Egyre többen ismerik fel a fenntartható működés értékét

Hiába csökkent a villamos energia felhasználása Európában, a felhasznált áram fenntartható származását igazoló garanciák piaca korábban nem látott rekord szintre ért tavaly. A kontinens cégei 2020-ban közel tizedével több ilyen, a felhasznált áram fenntarthatóságát tanúsító okiratot vásároltak, mint a megelőző évben. (x)

2021. 09. 09., 15:15
32 település termékeit kínálja a sárospataki termelői piac

Sorra adják át az új termelői és kereskedői piacokat szerte az országban, ennek egyik jeles példája a 300 millió forintos pályázati támogatásból felújított sárospataki piac is, ahol három járásból összesen 32 település állította fel bemutatóstandját.

2021. 09. 07., 12:45
Újragondolást igényelhet a különadóval terhelt tevékenységi körök listája

Több olyan kiskereskedelmi ágazat is van, ahol a társaságok átlagban mind árbevételük, mind eredményük tekintetében jelentős visszaesést szenvedtek el a járványhelyzet következményeként, a „szokásos” adóterhek mellett mégis különadó-fizetési kötelezettség is terheli őket – derül ki a Moore Hungary és az Opten közös felméréséből.

2021. 09. 03., 19:45
Megnyíltak a Shell-Tesco minishopok

A Tesco Global Zrt. és a Shell Hungary Zrt. 2021. szeptember 2-án hivatalosan is elindította közös üzletkoncepcióját, 23 Shell-Tesco Minishop nyílt a Shell töltőállomásokon Magyarországon.

2021. 09. 03., 13:00
Újra lehet jelentkezni a SPAR termékversenyére

Két sikeres fordulót követően már harmadik alkalommal hirdeti meg a termékversenyét az áruházlánc. Ezúttal is olyan magyarországi árukat keresnek, amik vagy új fejlesztésűek, vagy ha már léteznek is, kiskereskedelmi láncokban még nem kaphatók.

2021. 09. 02., 12:00
Nagy lépés előtt az Auchan

Az ELO (az Auchan Csoport Holdingja) és az Indotek Group stratégiai tárgyalásokat kezdett.

2021. 08. 26., 13:00
Belvárosi nyitással újít a JYSK

Első nagy területű, 900 négyzetméteres belvárosi áruházát nyitotta meg a JYSK üzletlánc Budapesten, a Bajcsy-Zsilinszky úton. A dán cég a koronavírus-járvány ellenére is terjeszkedik.

2021. 08. 26., 12:00
Tízezer boltos hiányzik Magyarországon

A járványos időszak Magyarországon is visszavetette a boltos foglalkoztatást, mind 2020-ban, mind 2021-ben, döntő részben a különféle korlátozások, kényszerű boltbezárások miatt. A legfrissebb statisztika szerint a boltos világ még mindig a járvány előtt szint alatt mozog a foglalkoztatásban, 10 ezerrel kisebb a létszám.

2021. 08. 26., 11:00
A megváltozott fogyasztási szokások főleg a kkv-kat sújtják

Tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására. Megváltozott, hogy mire, mennyit, hol költünk, és ez nem kedvez a kis- és közepes vállalkozásoknak – mutat rá a Marketing Commando reprezentatív kutatása.

2021. 08. 23., 12:30
„Az energiakereskedelem kicsit olyan, mint a foci”

A villamosenergia-nagykereskedelem nemcsak kapcsot jelent az MVM Csoporton belüli, illetve azon kívüli energiatermelők és a fogyasztóknak értékesítő szolgáltatók között, de az ellátásbiztonság, illetve az egyik legnagyobb hazai vállalatcsoport nemzetközi terjeszkedésében is kulcsszerepet játszik. A témáról Czinege Kornélt, az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedője, az MVM Partner Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük. (x)

2021. 08. 19., 17:00
Új, hazai termékekből álló árucsaládot vezet be a SPAR

„SPAR HAZAI.SZERETEM” névvel kiváló minőségű, hagyományos magyar ízvilágú élelmiszerek kerülnek még a nyáron az áruházlánc polcaira. A vállalat a belföldi gyártóktól, beszállítóktól érkező áruk vásárlásának ösztönzésével a fenntartható gazdálkodáshoz is hozzájárul.

2021. 08. 06., 10:30
Keresik az év webshopját

Ötödik alkalommal küzdenek meg a magyarországi webáruházak Az Év Webshopja címért. A verseny résztvevőit kizárólag szakmai szempontok alapján értékeli a zsűri.

2021. 08. 01., 14:00
Jön a csokoládészínű paradicsom és a magyar kaliforniai paprika

Az ötszáz termelőt tömörítő DélKerTÉSZ adatai szerint idén a friss piaci termékeknél, így a paprikánál és a paradicsomnál 28,3 ezer tonnára szerződtek a termelők, ami jelentős, 28 százalékos növekedést jelent a tavalyi 22,14 ezer tonnához képest.

2021. 07. 20., 10:30
Személyre szabott tartalom nélkül labdába sem rúghatnak az e-kereskedők

Az intelligens személyre szabási megoldások használata egyre inkább szükségszerűvé válik a divat e-kereskedelemben, mivel segítségükkel nem csak a vásárló számára válik könnyebbé a releváns tartalmak megtalálása, de kedvező hatással vannak a webáruház értékesítési mutatóira is

2021. 07. 18., 14:00
Kiderül, hogy Magyarország mit dob a grillrácsra

Mi kerül a grillrácsra? A húsok vagy a zöldségek hódítanak jobban, esetleg a gyümölcsök és a halak? Egy országos felmérés most az ország kedvenc grillételeit keresi.

2021. 07. 17., 13:00
Nem is meglepő, hogy ezek most a slágertermékek

Nem csak a ventilátorok bizonyultak eddig slágerterméknek a nyáron: a magyarok jégkockakészítővel, szódagéppel is felszerelkeztek, valamint úgy tűnik, a kézi gőzölő az új kényelmi eszköz az idei nyaralásokon.

2021. 07. 03., 14:00
Az új e-kereskedelmi szabályok kedveznek az exportnak

Július 1-jétől egyszerűsödnek az e-kereskedelemmel kapcsolatos áfaszabályok az EU-ban. Szakértők szerint a könnyítés az e-kereskedelem további élénkülését és a hazai export bővülését eredményezheti.

2021. 07. 01., 20:30
Már hivatalos: Magyarországra érkezik az OPPO

Az OPPO okoseszköz világmárka bejelentette, hogy az európai terjeszkedés újabb lépéseként megkezdi hivatalos működését Magyarországon, valamint ezzel egyidőben a szlovák és a cseh piacon.

2021. 06. 29., 18:00
Ősszel indul Magyarországon a Wolt Market

Ősszel hazánkban is elindul a Wolt Market, a Wolt saját „delivery-only-stores"-ja, azaz a csak házhozszállítással működő üzlete. A tervek szerint először Budapesten, majd több vidéki városban is működni fog a szolgáltatás.

2021. 06. 24., 14:00
A Regnum márka is Superbrands-díjas lett idén

Az áruházlánc húsüzemének Regnum márkája a története során első ízben kapta meg elismerést, míg a SPAR brandet 13., az INTERSPAR-t 6. alkalommal tartotta érdemesnek a rangos kereskedelmi díjra a tapasztalt szakemberekből álló zsűri.

2021. 06. 22., 19:00
Ön is készül a műanyagmentes júliusra?

Magyarországon csak műanyag csomagolásból 30,5 kg hulladék jut egy főre évente, és ennek csupán 27,5 százalékát dolgozzák fel újra. A néhány nap múlva induló Műanyagmentes Július erre a problémára hívja fel a figyelmet.

2021. 06. 15., 12:15
Exportkényszerben a hazai e-kereskedelem

Az online kiskereskedelem 45 százalékos rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly. Ennek 41 százaléka a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél realizálódott, amelyek közül mindössze öt magyar.

2021. 06. 12., 14:00
Intenzív szezonra készülnek, akik talpon maradtak a turisztikai iparban

Egyes ágazatok cégei szinte egyáltalán nem vásároltak műszaki cikkeket tavaly a pandémia miatt. Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint a turizmus fellendülésével viszont már most ötödével nőtt az egyes kategóriák forgalma főként e szektor beszerzéseinek köszönhetően.

2021. 06. 04., 13:00
Így terveznek a magyarok divatcikket vásárolni a nyári hónapokban

A Glami.hu divatkereső platform felmérést készített arról, hogy a koronavírus-járvány alatt hogyan változtak a magyarok divatcikkvásárlási szokásai, valamint a kutatás tárgya volt az is, hogy a magyar fogyasztók hogyan terveznek költeni ruházkodásra a nyitás utáni a hónapokban.

2021. 06. 03., 12:15
Júliustól élénkülhet újra a használtautó-import

Idén januártól májusig a DataHouse adatai szerint 50 983 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 54 257 darabhoz képest 6 százalékos visszaesést jelent.

2021. 05. 28., 14:30
Idén 7,7 százalékkal nőhet az okostelefon-eladás globálisan

Tavalyhoz képest az idén 7,7 százalékkal több, 1 milliárd 380 millió okostelefont adhatnak el a gyártók világszerte – véli az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.

2021. 05. 26., 10:45
Nagyon bejött a gyorskereskedelem annak, aki 180-szor rendelt házhoz

Online gyorskereskedelmi körképet készített az ország piacvezető házhozszállítási szereplője, amiből többek között az is kiderül, hogy volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását. Berobbant hazánkba a gyorskereskedelem, a magyarok pedig ezt egyre jobban élvezik.

2021. 05. 06., 14:30
A magyarok felének fontos a fenntartható otthon megteremtése

A magyar lakosság felének számít a környezetvédelem, mikor építkezésbe, felújításba kezd, közülük 7 százalék számára pedig ez az elsődleges szempont az otthonteremtésnél – közölte az újHÁZ Centrum az MTI-vel.

2021. 05. 05., 19:45
Ön elégedett a csomagszállítók és a webáruházak munkájával?

Jelentősen javult az elmúlt két évben a futárcégek és a webáruházak megítélése, a Comnica országos, reprezentatív kutatásában ezek a cégek, valamint az étel-házhozszállítók érték el a legnagyobb tetszésnövekedést 2019-hez képest.

2021. 05. 05., 19:00
Megnyitott a Samsung Webáruház

Elindult hazánkban a Samsung Magyarország hivatalos Webáruháza, amelyen keresztül a felhasználók közvetlenül a hivatalos magyarországi forgalmazó weboldaláról vásárolhatják meg a legújabb mobil és viselhető eszközöket.

2021. 05. 04., 13:00
Ezeket a hibákat találták az üzletekben az ellenőrök

Lassan egy hónapja annak, hogy újranyithattak a nem napi fogyasztási cikket árusító boltok is. A kapcsolódó veszélyhelyzeti szabályok betartását három hete ellenőrzi a fogyasztóvédelmi hatóság. A kormányhivatalok munkatársai a felkeresett 2336 üzlet közül 338 helyszínen tapasztaltak jogsértést, az esetek több mint felében a kézfertőtlenítő hiányát.

2021. 05. 03., 10:00
Svéd vízerőműben termelt áramot venne? Így teheti meg

Egyre több vállalat számára jelent kiemelt értéket a zöld energia, a cégek egy része ma már a villamosenergia-beszerzéseknél is gondot fordít arra, hogy az általa felhasznált áram milyen forrásból származik. Nem véletlen, hogy tavaly az EU-ban rekord szintre ért a származási garanciák iránti kereslet, a piac tavaly mintegy tizedével nőtt. A trendekről az MVM Partner Zrt. szakértőivel beszélgettünk. (x)

2021. 05. 02., 16:00
Újabb áremelkedésre lehet számítani a zöldségpiacon

A kora tavaszi zord időjárás miatt kevesebb zöldség kerül idén a boltokba, ami egyúttal áremelkedést is jelent. Ez az alapból drágább bio- vagy organikus zöldségeket sem kerüli el, azonban áruk ellenére ezek a termékek egészségesebbek és környezettudatosabbak is.

2021. 04. 24., 13:00
Magyar gazdálkodókat támogat a Kifli

Folytatódik a Kifli.hu Frissen szedett projektje, melynek keretében magyar beszállítókat támogat a vállalat. A „frissen szedett” címkés gyümölcsök és zöldségek különlegessége, hogy akár a szedés napján házhoz is szállítják.

2021. 04. 22., 12:15
A kereskedőt is meglepte a vásárlók tudatossága

Nagy számban adtak túl a régi háztartási nagygépeken és hűtőszekrényeken a magyarok a járvány alatt – derül ki a MediaMarkt műszaki áruházlánc és az Inter-Metal Recycling Kft. adataiból.

2021. 04. 21., 19:00
A bosszúköltés a divatágazatot is felpörgetheti

A Glami.hu divatkereső adatai szerint Magyarországon január óta érzékelhető, hogy nő a szándék az elmaradt vásárlások bepótlására és a ruházati termékek szélesebb körének megvásárlására.

2021. 04. 20., 16:45
Harmadunk vásárolt már véleményvezérek ajánlására

A magyarok ötöde hisz azokban a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a véleményvezérek ajánlanak – derült ki a véleményvezérek megítéléséről készített friss felmérésből. A Cofidis Hitel Monitor alapján többségünk szerint az influenszerek színesebb képet festenek a valóságosnál.

2021. 04. 08., 19:00
Applikáció segíti a beléptetést a MediaMarkt áruházaiban

A 144/2021-es kormányrendelet értelmében április 7-én újranyitottak a MediaMarkt áruházai is. A műszaki áruházlánc áruval feltöltött, fertőtlenített üzletekkel várja a vásárlókat. Az áruházakban maximalizálták az egyidőben bent tartózkodó látogatók számát, a zökkenőmentes beléptetést egy applikáció is segíti.

2021. 04. 06., 10:45
Bővíti magyarországi piacát a Nespresso

Bővíti magyarországi piacát a Nespresso, amely vállalta, hogy 2022-re a vállalat kávéi teljesen karbonsemlegesek lesznek, a fenntarthatóságot pedig a termelési lánc egészére kiterjesztik.

2021. 03. 31., 17:30
A home office faház mindent vitt

Kert végébe felépíthető home office faházat, erotikus pózokat bemutató sütiformázót és dizájnos fürdőszobai dézsát keresnek a magyarok karantén idején. Egy éve indult útjára a #vegyélhazait kezdeményezés, amely most összegyűjtötte, hogy az elmúlt tizenkét hónapban milyen termékekre és üzletekre kattintottak leginkább a felhasználók.

2021. 03. 31., 15:15
Magyar webshopok is átvehetik az Amazon módszerét

Mit takar a microservice és hogyan profitálhat ebből egy magyar webshop? Erre válaszolnak elemzésükben a komplex vállalati informatikai megoldásokat kínáló Stylers Group szakértői.

2021. 03. 29., 09:00
Színtelen, szagtalan, mégis vagyonokat mozgat meg – Hogyan kereskednek a szén-dioxiddal?

Számos termék, így az áram árában is megtalálható a szén-dioxid-kibocsátás hatása. Ez lényegében azt jelenti, hogy a gyártás, termelés során kibocsátott üvegházhatású gázok ellenértékét az üzemeknek, erőműveknek meg kell vásárolniuk. A szén-dioxid-kvóták nemzetközi, valamint uniós piacán ennek a terméknek is éppen olyan árfolyama van, mint az olajnak, áramnak vagy éppen az aranynak. Nem véletlen tehát, hogy Magyarország egyik legnagyobb villamosenergia-nagykereskedőjeként az MVM Partner Zrt. is a CO2 emissziós kvótával már hosszú évek óta foglalkozik. (x)

2021. 03. 24., 13:45
A SPAR Magyarország 8,7 százalékos növekedést ért el 2020-ban

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a rendkívüli kihívások elé állító 2020-as évben is kimagasló teljesítményt nyújtott. A forgalom az előző évhez képest 8,7 százalékkal 738,9 milliárd forintra növekedett, és a munkahelyek száma is bővült.

2021. 03. 23., 11:30
Így változnak a fogyasztói szokások a járvány után

A koronavírus tartós hatással lesz a fogyasztói magatartásra. A járványt követően a kereslet élénkülése várhatóan erőteljes lesz, de jelentős eltérések lesznek fogyasztói csoportok és iparágak között – derül ki a McKinsey Global Institute tanulmányából.

2021. 03. 20., 16:15
Vegyen használt járművet a NAV-tól! – „Állapotuk nagyrészt megfelel a koruknak”

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal összesen 841, korábban hivatali célra használt járművét bocsátja árverésre. Az elektronikus aukciósorozaton a következő hetekben személygépkocsik, tehergépkocsik, autóbuszok, pótkocsik és motorkerékpárok kerülnek „kalapács alá” – a 12 ezer forintostól egészen a 4,6 milliós kikiáltási árig.

2021. 03. 20., 15:15
A boltzár feloldását javasolja az MKIK

„Azt javasoljuk, hogy amennyiben a betegségen átesett és a már beoltott felnőtt lakosság létszáma együttesen eléri a felnőtt lakosság 25 százalékát, érdemes megfontolni a boltzár fokozatos feloldását” – olvasható a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közleményében.

2021. 03. 14., 17:00
Tudatos vásárlásra buzdít a MediaMarkt és a Tudatos Vásárlók Egyesülete

Együttműködést kötött a Tudatos Vásárlók Egyesülete és a MediaMarkt, amelyet a két szervezet a március 15-iki fogyasztóvédelmi világnap alkalmából jelentett be. A kollaboráció célja, hogy a független, nemzetközi labor-hálózatban végrehajtott teszteket a vásárlók a műszaki áruházlánc webáruházából is elérhessék, ezzel is segítve döntésüket.

2021. 03. 12., 10:45
Ezen buknak évente 30 milliárd dollárt az e-kereskedelmi vállalkozások

A globális e-kereskedelmi piacon évente húsz százalékkal nő a bankkártya tulajdonosok által kezdeményezett visszaterhelési eljárások száma, 2020-ban több mint 30 milliárd dollárt tett ki az online értékesítő vállalkozások ezekből származó vesztesége.

2021. 03. 08., 12:00
A járvány hetek alatt forgatta fel a kozmetikai bérgyártást

Az emberek a krízishelyzetben a nem létszükségletnek számító szépségápolási termékeket inkább nem vásárolták meg, a másik oldalon a higiéniai kozmetikumokra a fertőzés elleni védekezés jegyében nőtt a kereslet.

2021. 03. 07., 18:00
A Szívbeteg Gyermekek Védelmében Alapítványnak gyűjtöttek digitális adományozással

Lezárult az Auchan Együtt. Szívvel, lélekkel. elnevezésű digitális adományozási programja, amellyel a vállalat A Szívbeteg Gyermekek Védelmében Alapítvány részére gyűjtött Bizalompontokat a vásárlók és munkatársak bevonásával. Az Auchan harmadszor használta a saját fejlesztésű, egyedi online adományozási módszerét.

2021. 03. 07., 16:00
Csak egy apró hiba, és a vevők fele lelécel

A webshopoknak olyan sikerreceptet kell találniuk, mely az üzleti célok, a felhasználói élmény és a technológiai fejlesztések tökéletes kombinációjából áll össze.

2021. 03. 05., 12:15
Háztartási kekszből spájzoltunk be a legjobban a járvány alatt

Lényegesen több kekszet eszünk, mióta kitört a járvány. A nagy felhalmozás alatt a háztartási kekszből 50 százalékkal nőtt a forgalom, és az extrudált kenyerekből is ennyivel több fogyott. Az adatok azt mutatják, hogy nem egyszeri vásárlásokról volt szó, hiszen ezekből az élelmiszerekből tartósan többet adnak el a boltokban, mint egy éve.

2021. 03. 02., 18:15
GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja

Gyökeresen átalakulás várható a divatkereskedelemben, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintik. Az online kereskedők helyzeti előnye megkérdőjelezhetetlen, a kereskedelmi láncok több ezer offline üzletet zártak be és jelentős összegeket fektetnek e-kereskedelembe.

2021. 03. 01., 16:00
A Pelenka.hu lett az ország kedvenc baba-mama boltja

Az Ország Boltja 2020 üzleti verseny keretein belül idén is összemérték erejüket hazánk meghatározó e-kereskedelmi vállalkozásai. Az alig három éve indult Pelenka.hu a vásárlók visszajelzései alapján az év legnépszerűbb baba-mama boltja lett.

2021. 02. 17., 14:45
Ezt gondolják a vásárlók az üzletláncokról

A járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte a hazai üzletláncokat, amelyek megoldásait, eredményeit és reakcióit előszeretettel vitattuk meg az interneten. Az Ynsight Research kutatócsapata ezeket a 2020-as év alatt született közösségi média bejegyzéseket vizsgálta meg.

2021. 02. 12., 15:15
Innovatív magyar termékek juthatnak az üzletek polcaira a Cápák segítségével

A SPAR Magyarország régóta elkötelezte magát a magyar gazdák, családi vállalkozások, a magyar agrárium és feldolgozóipar mellett. Őket támogatja és hozza helyzetbe a magyar piacon a kiskereskedelmi vállalat Hungaricool by SPAR kezdeményezése, amely csatlakozott a Cápák között című üzleti show-hoz.

2021. 02. 09., 17:30
ITM: válságállónak bizonyult a magyarországi kiskereskedelem

A múlt év fontos tanulsága, hogy a kiskereskedelem a legnehezebb körülmények között is képes megbízhatóan garantálni a magyar családok folyamatos ellátását – szögezte le keddi közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

2021. 02. 08., 16:45
Minden tízedik vásárló kíváncsi az influenszerek véleményére is

A vásárlókra gyakorolt digitális befolyás egyre nagyobb: a közösségi média használat enyhén növekvő trendet mutat, leginkább az ezredforduló környékén és azt követően született fiataloknak, az ún. Z-generáció tagjainak köszönhetően. Mások véleményét sokan figyelembe veszik az internetes vásárlás előtt is – derül ki az amerikai Deloitte 2020. évre vonatkozó kiskereskedelmi felméréséből.

2021. 02. 07., 18:00
Cégek is szívesen vásárolnak ajándékkártyákat

Az általában ünnepek alkalmával népszerű ajándékkártyák új rekordot állítottak fel 2020-ban. A MediaMarkt beszámolója szerint csak az üzleti szegmensben 30 százalékkal többet adtak el belőlük az utolsó negyedévben, mint 2019-ben összesen.

2021. 02. 04., 18:15
Kiskereskedelem: szerényebb volt 2020 vége, mint 2019-é

2020. decemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,2, naptárhatástól megtisztítva 4,0 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a KSH.

2021. 02. 01., 16:15
Várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban

Megjelent a GLAMI divatkereső Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentése a magyar online divatkereskedelem aktuális állapotáról. A beszámoló átfogó áttekintést nyújt a magyar divat e-kereskedelem hosszú távú fejlődéséről.

2021. 01. 28., 11:00
Március 1-jén emeli a fizetéseket az Auchan

Az Auchan Retail Magyarország döntött a 2021-es béremelésről. A legnagyobb állományt kitevő, nem vezető beosztásban dolgozó áruházi munkatársak alapbére – a garantált bérminimumnál, illetve a minimálbér jogszabályban előírt emelésénél magasabb mértékben – átlagosan 5,6 százalékkal emelkedik március 1-től.

2021. 01. 06., 12:00
Ennyit lehet keresni idén a SPAR-nál

Megállapodott a 2021-es bérfejlesztésről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete. A megegyezés értelmében továbbra is megmarad a 13. havi juttatás.

2020. 12. 30., 19:00
Januártól piros-fehér-zöld zászlót kap a tojás

A vásárlók és az ágazati szereplők pozitív visszajelzései alapján az Agrárminisztérium január 1-jétől újabb termékköröknél teszi kötelezővé a származási információk jelölését, a jövőben már a nem előre csomagolt tojást is zászlóval kell ellátni – közölte a Agrárminisztérium szerdán.

2020. 12. 28., 17:30
Hússzövetség: a legtöbb virsli decemberben fogy

Némileg lassult a koronavírus-járvány miatt a magasabb hústartalmú, nem műbélbe töltött, drágább virslik iránti kereslet erősödése; az év végén egyébként hagyományosan az időarányosnál 20-25 százalékkal többet vásárol a lakosság ebből a termékből – közölte a Magyar Húsiparosok Szövetségének társadalmi elnöke.

2020. 12. 27., 12:30
Robban a cserebere bomba

„Anyu, mit cipel ez a sok bácsi és néni az áruházba? Kiskarácsony volt, nagy cserebere lesz? Cserebere: kétszer mész egy ajándékért. Járványosban pedig nem tanácsos, egyszer sem. Újabb roham a boltokban, mert jönnek a reklamációk is. A hibás ajándék viszont nem cserebere kérdése. Ha pedig régen vetted – a tömeg kivédése miatt időben –, lecsúszhattál a 3 napos jótállásos cseréről, vagy éppen a webáruház 14 napos elállásáról. Vasárnap indul, még a nyitvatartásra is figyelni kell” – írja a blokkk.com.

2020. 12. 21., 12:30
Hogyan vásárolunk az ünnepekre?

Az idei karácsonyi ajándékvásárlási kedv a koronavírus okozta gazdasági csökkenés és a kereskedelmi korlátozások következtében megtörni látszik az előző évek trendjéhez képest, és a vásárlók egyre tudatosabban keresik a legjobb ár-érték arányú termékeket.

2020. 12. 17., 11:30
Újragondolta a húsbolt fogalmát a Pápai

Négyszáz négyzetméteres új húsáruházat nyitott az ünnepek előtt a Pápai Hús, amely a hazai boltok egyik legnagyobb tőkehús-beszállítójaként ezzel példát is akar mutatni arra, hogyan lehet modernizálva és újragondolva ismét vonzóvá tenni egy hagyományos kereskedelmi formát.

2020. 12. 09., 13:00
Erre figyeljen, ha boltban vásárol bejglit!

A karácsonyi ünnepek elmaradhatatlan süteményei a bejglik. Sokan maguk készítik el odahaza a diós, a mákos és a mindenféle más ízesítésű tekercseket, de egyre többen vannak azok is, akik készen, a boltból szeretik megvenni ezeket az édességeket.

2020. 11. 23., 15:35
Újra bevezetik a védett vásárlási idősávokat

Hétfőtől péntekig 9 és 11 óra között, hétvégén pedig 8 és 10 óra között csak az idősek vásárolhatnak az üzletekben – jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök.

2020. 11. 13., 10:45
A hazai termékeket népszerűsíti a SPAR

A jó minőségű magyar termékek védelme, a hazai termelők támogatásának jelentősége különösen megnőtt a koronavírus okozta világjárvány miatt. A SPAR Magyarország régóta elkötelezett a hazai áruk és termelőik iránt, így a vállalat csatlakozott a Vedd a hazait! Védd a hazait! kampány őszi időszakához is.

2020. 11. 13., 10:00
Milyen egy jó hűségprogram?

A hűséges, visszatérő vásárlókra lehet építeni egy jól működő vállalkozást. Miközben egy-egy új vevő megszerzése 6-7-szer többe kerül, mint a régi megtartása, a meglévő ügyfelek még 67 százalékkal többet is költenek az újaknál. Csakhogy a digitalizáció alaposan megnehezíti az ügyfelek megtartását.

2020. 11. 12., 09:30
Tarolt Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik napján

Több mint 116 milliárd dollárnyi forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon – derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából.

2020. 11. 11., 17:30
A szinglik hatalmasat dobtak az Alibaba forgalmán

Már az első félórát követően meghaladta a tavalyi végeredményt az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál forgalma szerdán a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon.

2020. 11. 05., 16:45
Hó/hó alapon nőtt, éves összevetésben csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben

2020. szeptemberben az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 1043 milliárd forint volt; a volumen a nyers adat szerint 1,6, naptárhatástól megtisztítva 2,0 százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2020. 11. 04., 13:00
Az e-kereskedelemre fókuszáló startupok lehetnek a világjárvány nyertesei?

660 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a Conversific Zrt., egy a nemzetközi e-kereskedelemi analitikai piacon versenyző debreceni startup. A cég egyedi megoldása mára 180 ország több mint 20 ezer webáruházának bevétel- és profit növelését támogatja automatikus elemzésekkel és testreszabott ajánlásokkal.

2020. 11. 03., 13:00
Tudatosabban spórolnak idén az online vásárlók

A koronavírus-járvány jelentős lökést adott a hazai e-kereskedelem fejlődésének: az idei második negyedévben a teljes kiskereskedelmi forgalomnak már csaknem 10 százaléka az online térben zajlott. Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál tapasztalatai szerint a vásárlók ebben a bizonytalan időszakban tudatosabban szűrik ki az olcsóbb termékeket.

2020. 10. 28., 15:15
Júlio után idén Júliával hódít az Auchan

„A nagy tettek kis gesztusokkal kezdődnek” – ezt üzeni az Auchan év végi kampánya, amely a tavalyihoz hasonlóan ismét adakozásra szólítja fel a vásárlóit.

2020. 10. 21., 16:00
Black Friday 2020: a COVID sem áll az útjába

Míg tavaly csak minden 3. ember vásárolt valamilyen Black Friday akció keretében, idén, a COVID okozta gazdasági bizonytalanság ellenére ezt a lakosság fele tervezi.

2020. 10. 16., 18:15
Átírta a fogyasztási szokásokat a pandémia második hulláma

A tavaszinál kisebb, de még mindig látványos hatással van a fogyasztásra a koronavírus-járvány második hulláma. Többet költünk magánegészségügyre és a gyógyszertárakban is az éves átlag duplájával nőtt szeptemberben a bankkártya-forgalom, ugyanakkor étteremre vagy szórakozásra ismét kevesebbet fordítunk – derül ki az Erste Kártyaköltési Felmérésből.

2020. 10. 15., 19:00
Mostantól XXXLutz áruházak várják a vásárlókat

Befejeződött az egykori Kika lakberendezési áruházak átalakítása. A lezárult márkaváltás révén mostantól az új tulajdonos, az XXXLutz nevén működnek tovább az üzletek – jelentették be a budaörsi XXXLutz Áruház ünnepélyes megnyitóján. A budaörsi áruház mellett a két budapesti, a győri, a debreceni és a pécsi áruház is megújult arculattal, óriási nyitási akciókkal várja a vásárlókat.

2020. 10. 12., 15:15
Egyre több magyar beszállítót vonna be az ALDI

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara az ALDI vezetőivel egyeztetett arról, hogy tovább növeljék a magyar beszállítók arányát. Az áruházlánc nyitott újabb hazai termelők, élelmiszer-előállítók befogadására, a kamara pedig segíti a kapcsolatok létrehozását.

2020. 10. 11., 17:00
Nyolc tipp a zökkenőmentes online vásárláshoz

Egy hazai felmérés szerint a válaszadók fele már most többet költ divatcikkekre az interneten, mint a hagyományos üzletekben – ez a jelenlegi helyzetben biztonságosabb opciónak tűnik, azonban ennek a vásárlási módnak is megvannak a maga kockázatai.

2020. 10. 10., 12:00
Kiemelt szerepben a hazai borászatok az Auchan Borheteken

Elkezdődött az Auchan borvására, aminek keretében minden nagy magyarországi borvidék kínálata, számos színvonalas és különleges külföldi bor, valamint több, csak az Auchan számára készült egyedi tétel is kapható az áruházlánc üzleteiben.

2020. 10. 05., 09:30
1094 milliárd forint volt augusztusban a kiskereskedelmi forgalom

2020. augusztusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,2, naptárhatástól megtisztítva 0,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2020. 09. 28., 14:30
A vásárlási szokásokat is átalakította a koronavírus-járvány

Kevesebb időt töltenek az élelmiszerboltokban a vásárlók, és céltudatosabban vásárolnak. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe azt mutatja, hogy ugyan valamelyest visszaalakultak a járvány megjelenése előtt megszokott vásárlási szokások, de bizonyos változások megmaradtak.

2020. 09. 16., 11:30
Kerékpárokat többször keresünk, mint szájmaszkokat

Járványhelyzetben azt gondolnánk, hogy a tömegközlekedést kerülve egyre többen térünk át alternatív közlekedési eszközökre, ugyanakkor a friss kutatásban résztvevők 80 százaléka saját bevallása szerint nem kerékpározik többet, mint a koronavírus megjelenése előtt.

2020. 09. 15., 13:00
Az elhagyott kosarak országa vagyunk, a célegyenesben megtorpan a magyar

A koronavírus Magyarországon is valósággal berobbantotta a webes kereskedelmet, a közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58 százalék) mégis frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás, derül ki a Fizetési Élmény Riportból.

2020. 09. 08., 14:30
4,5 milliárd forintból bővíti bicskei és üllői logisztikai központjait a SPAR

Kapacitásnövelő beruházásokba kezdett országos üzlethálózatának magasabb szintű kiszolgálása érdekében az üllői és a bicskei logisztikai központjában a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. A vállalat a beruházására összesen mintegy 4,5 milliárd forintot fordít, kizárólag saját forrásból.

2020. 09. 03., 09:45
1104 milliárd forint volt júliusban a kiskereskedelmi forgalom

2020. júliusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 0,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2020. 09. 02., 11:30
Augusztusban újra befékezett a használtautó-import

Idén augusztusban a DataHouse adatai szerint 9 725 import személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami az előző hónaphoz képest 20,3 százalékos, tavaly augusztushoz képest pedig 14,4 százalékos visszaesést jelent.

2020. 08. 28., 12:30
Megnyitotta kétszázadik franchise üzletét a SPAR Magyarország

Kunhegyesen nyitott meg a SPAR kétszázadik kiskereskedői tulajdonban lévő franchise egysége. A vállalat partnerprogramja keretében működő áruházai tavaly már több mint 56 milliárd forint árbevételt termeltek és 1800 kereskedelmi szakembernek biztosítottak megélhetést.

2020. 08. 24., 17:30
Tudja, hogy mi lett a magyarok új hobbija?

Régóta találgatják a szakértők, hogy mit hoz az új évtized a dinamikusan fejlődő e-kereskedelem területén, az idei év eseményei azonban minden előzetes elképzelést felülmúltak. Míg a világjárvány számos szektort küldött a padlóra, azok a cégek, amelyek fel tudták venni az online értékesítés száguldó tempóját, nagyot nyertek.

2020. 08. 09., 12:00
Ez vár az online-vásárlókra januártól

2021. január 1-jétől kötelező lesz a másodlagos azonosító használata online vásárlás esetén, de egyes bankok már most is alkalmazzák.

2020. 07. 22., 15:00
Kétszeresére nőhet a ruhára költött összeg a járvány után

Januártól júniusig átlagosan 3,4 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az előző év azonos időszakához képest a KSH adatai szerint. A Vatera friss felmérése rávilágított, hogy márciustól júniusig átlagosan havi 8 875 forintot kötöttek ruhára a válaszadók, az év további részében viszont kétszer ennyit terveznek.

2020. 07. 21., 19:15
Egyenesen a dinnyeföldről kerül a magyar görög az Auchanba

A hazai idény indulásától kezdve kizárólag magyar magvas görögdinnyét lehet kapni az Auchan áruházakban. A minőségi termékek címkéjén minden esetben feltüntetik az eredetét és szedéstől számítva átlagosan 24 órán belül, egyes áruházakban pedig már fél nap alatt a polcokra kerül a friss dinnye.

2020. 07. 16., 19:00
Szeptemberig kapható a magyar görögdinnye

A napokban országszerte megkezdődött a dinnyeszüret, és a hazai görögdinnye még szeptemberben is elérhető lesz az üzletekben, piacokon. Az átlagos dinnyefogyasztás 10 kg/fő/év; egyre népszerűbbek a többféle formájú, valamint a magnélküli dinnyék – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.

2020. 07. 06., 10:20
Kiskereskedelem: 2,1 százalékos a májusi esés

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene májusban a nyers adat szerint 2,8, a naptárhatást figyelembe véve 2,1 százalékkal volt kisebb, mint egy évvel korábban – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2020. 06. 24., 10:45
Így védi a kormány az élelmiszerbeszállítókat

Törvénybe iktatva állandósították azt a szabályt, amely idén május elejétől a koronavírus veszélyhelyzet múlt heti végéig védte az élelmiszerbeszállítókat a nagyobb kereskedőknek történő eladásoknál. Ez alapján a kereskedők továbbra sem csökkenthetik egyoldalúan a beszerzési árat.

2020. 06. 22., 20:00
Ezekben az üzletekben keresnek többet az ALDI dolgozói a turisztikai szezonban

Meghosszabbítja üzletei nyitva tartását a Balaton és a Velencei tó környékén a turisztikai főszezon során az ALDI. Az áruházlánc az érintett boltokban nagyobb forgalomra számít, ezért a nyár folyamán kiemelt üzletekké nyilvánítja ezeket, ahol a dolgozók automatikusan magasabb bérkategóriába kerülnek.

2020. 06. 19., 10:45
A bolti kereskedelem felé nyit az eMAG

Üzlethálózat kialakításával növelné piaci részesedését a Magyarországon eddig csak az internetes kereskedelemben érdekelt eMAG.hu, az elsőként átadott fővárosi boltot újabbak követik majd országszerte.

2020. 06. 11., 10:45
GKI: júniusban csökkent, de még erős maradt a fogyasztók pesszimizmusa

Júniusban csökkent, de még erős maradt a fogyasztók pesszimizmusa: a GKI fogyasztói bizalmi index értéke áprilisi, történetének legnagyobb esése után májusban jelentősen (11 ponttal), majd júniusban kisebb ütemben (6 ponttal) nőtt, amivel két hónap alatt csaknem a felét ledolgozta az áprilisi zuhanásának.

2020. 06. 06., 09:00
Már 11. alkalommal Superbrands-díjas a SPAR

A magyarországi áruházlánc ismételten kiváló márkának bizonyult: 2020-ban a Superbrands kereskedelmi szakemberekből és tapasztalt vállalatvezetőkből álló szakmai döntőbizottsága tizenegyedik ízben sorolta a SPAR-t a legjobbak közé.

2020. 05. 22., 11:30
A beszállítók jogait védő jogszabály-gyűjteményt készített az Agrárkamara

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara több áruházi beszállítótól kapott jelzéseket: azt tapasztalják, hogy egyes áruházláncok az általuk fizetendő különadót a mezőgazdasági- élelmiszeripari beszerzési árak letörésével akarják ellensúlyozni. A NAK felhívja az áruházláncok figyelmét arra, hogy törvényesen, tisztességesen járjanak el beszerzéseik során.

2020. 05. 18., 12:15
Az azonnali zöldmegoldások mellett döntött az Auchan

Egyre több ország határolja el magát az egyszer használatos műanyagok forgalmazásától. 2021-re várhatóan egész Európában, így Magyarországon is életbe lépnek majd a szabályozások. Az Auchan Magyarország viszont már idén áprilistól megkezdte ezek kivonását a termékkínálatából.

2020. 05. 13., 13:45
Jobban szeretik a fiatalok a magyar online boltokat

Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban.

2020. 04. 21., 14:30
Az Agrárkamara több magyar árut látna az üzletekben

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara felszólítja a kiskereskedelmi áruházláncokat: ne tegyék tönkre a magyar élelmiszeripart azzal, hogy az import árukat favorizálják a napi bevétel-maximalizálásuk érdekében.

2020. 04. 09., 09:15
A járvány alaposan felfogatta a vásárlási szokásokat

Visszafogottabbak a húsvéti beszerzések a koronavírus-járvány miatt, az ünnepi vásárlások értéke elmarad a korábbi években tapasztalttól – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

2020. 04. 08., 16:00
Az UNICEF gyermekvédelmi programját is támogatja a SPAR

Még több szendviccsel segíti a kórházakban dolgozók megfeszített munkáját a SPAR az Etesd a Dokit! civil kezdeményezés keretében. A vállalat emellett az UNICEF Magyarország felhívására pénzügyi támogatást nyújt és szendvicseket biztosít.

2020. 04. 08., 12:15
Így rendeltek márciusban online a magyarok

Bár március közepén kevesebben rendeltek online, a hónap végére szárnyalni kezdett a netes rendelések piaca és egyre szívesebben végzik a magyarok webshopon keresztül a napi bevásárlást.

2020. 04. 06., 13:45
Már taxival is házhoz viszik a SPAR-nál leadott rendeléseket

Április 6-án indul a SPAR és a Főtaxi Csoport új TAXI SHOPPING szolgáltatása. A koronavírus okozta járványidőszakban, a mindenkit érintő kijárási korlátozások idején a bevásárlás sokak számára nehézséget okoz. Rajtuk igyekeznek segíteni.

2020. 04. 03., 17:00
Elszálltak a mobilbankos vásárlások

Meredek emelkedőn van a mobilbankolás. az okostelefonon elérhető banki szolgáltatásokat az idén 22-44 százalékkal többször használták, mint tavaly – közölte a K&H. Márciusban kiemelkedő növekedés volt a mobilbankos utalásoknál.

2020. 04. 02., 15:15
Munkavállalókat vesz át a SPAR más szektorokból

Csaknem 900 új dolgozót vett át más szektorokból a SPAR az elmúlt két hétben azzal, hogy azonnali munkalehetőséget biztosított országos hálózatában az álláskeresőknek.

2020. 03. 18., 16:00
Személyi védőfelszerelések: kivitel csak engedéllyel

A koronavírus okozta járványügyi válság miatt a védőszemüvegek, a szemvédő eszközök, az arcvédő maszkok, az orr- és szájvédő eszközök, a védőruhák és a kesztyűk kizárólag engedéllyel vihetők ki az Európai Unió területéről, 2020. március 15-étől hat héten keresztül – hívja fel a figyelmet a NAV.

2020. 03. 10., 13:45
Hány magyar szereti az eredeti termékeket?

A magyar vásárlók 68 százaléka az eredeti márkát választaná az utánzat helyett – derült ki a Pilsner Urquell megbízásából készített Nagy Eredetiség Tesztből.

2020. 03. 09., 13:45
Az azonnali utalással jöhet a kártyás részletfizetés?

A felhasználók közel egyharmada választotta az online bankkártyás vásárlást 2019-ben az eMAG.hu által közölt adatok szerint. A szolgáltató a digitális fizetések további jelentős bővülésére számít az azonnali fizetési rendszer bevezetésének köszönhetően.

2020. 03. 04., 09:35
945 milliárd forintot hagytunk januárban a boltokban

2020. januárban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 7,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2020. 01. 16., 13:15
Így és ezt rendeltük tavaly a neten

Tavaly az e-kereskedelemben forgó termékeket tekintve a fővárosban a műszaki cikkek, vidéken a kisebb értékű ruházati cikkek és autós kiegészítők voltak a legkelendőbbek.

2020. 01. 10., 10:30
Ennyit fizet idén a SPAR a dolgozóinak

Megállapodott a 2020-as bérfejlesztésről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete. A megegyezés értelmében továbbra is megmarad a SPAR Hűségprogram.

2020. 01. 07., 09:20
1082 milliárd forintot hagytunk novemberben az üzletekben

2019. novemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 6,8, naptárhatástól megtisztítva 7,3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2019. 12. 28., 12:05
Ajándék: más a cserebere, és más, ha elromlott

A csereberének is vannak szabályai és buktatói is. Hát még a minőségi reklamációnak: de az le van írva és kötelező. Mindkettőre igaz a kérdés: de mit csinálj, ha nincs mire cserélni? Hogy nehezebb legyen: van három napos csereszabály is, de az már a minőségi reklamációhoz kapcsolódik. A blokkk.com cikke.

2019. 12. 27., 18:05
Történelmi „csúcsforgalom” volt az év végén az üzletekben

Minden eddigi rekordot megdöntött az év végi forgalom az üzletekben, a teljes kiskereskedelmi forgalom túllépheti az 1200 milliárd forintot és ebből 100 milliárdnál is többet csak ajándékokra költöttek el az emberek – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.

2019. 12. 14., 15:00
Munkatársait is jótékonyságra buzdítja a METRO

Idén is óriási mennyiségű adománnyal támogatja a rászorulókat a METRO. A nagykereskedelem ráadásul saját munkavállalóit is aktivizálja ezeken a gyűjtéseken, akik önkéntes feladatokat is végeznek.

2019. 12. 13., 11:00
Tíz százalékkal nőhet a pulykahús forgalma az ünnepi időszakban

Mintegy 10 százalékkal bővül a pulykahús belföldi forgalma decemberben az év többi hónapjához viszonyítva a Magyar Pulykaszövetség szerint, és az exportban is hasonló mértékű növekedésre számít az év utolsó hónapjában a szakmai szervezet.

  Rovathírek: ÜZLETEM.HU

A nagyvállalatok közül már Magyarországon is sokan áthelyezték üzleti kommunikációjukat a felhőbe, de most a hazai kis- és középvállalkozásokat is versenyhelyzetbe hozhatja a világ egyik legnépszerűbb ügyfélkommunikációs felhője.

  Rovathírek: GUSTO

  ATOMERŐMŰ ADATOK

Egy új atomerőművi blokk építése számokban:

8.000 fő
MUNKAERŐ
500.000 m3
BETON
100.000 t
ACÉL
20.000 km
KÁBEL