Kereskedelem

Itt találod az összes cikket a „kereskedelem” témában!

Élelmiszert vásárolna SZÉP-kártyával? Július 1-jéig még megteheti

Élelmiszert vásárolna SZÉP-kártyával? Július 1-jéig még megteheti

Sietnie kell annak, aki még élelmiszert akar venni SZÉP-kártyára a boltokban. Ha a kormány az utolsó pillanatban nem hosszabbítja meg a határidőt, akkor az pénteken lejár.
2022. 06. 22., 17:27
Levegő a kkv-k számára, pénzügyi stabilitás a beszállítóknak

A hazai piacon úttörőnek számító Buy-Now-Pay-Later fizetési megoldásnak köszönhetően a vásárlók akár 60 napos fizetési határidőt is élvezhetnek, míg a szállítókat a megrendelés leszállítását követő 7 napon belül kifizetik.

2022. 06. 03., 10:58
A fenntarthatóság alakítja át az árösszehasonlító oldal kínálatát

Naponta átlagosan 670 ezer alkalommal igazít útba érdeklődőket Magyarország leglátogatottabb termék- és ár-összehasonlító oldala. Az erősödő szemléletváltás a keresésekben ugyanúgy tetten érhető, mint azokban az erősödő igényekben is, amelyeket a környezetvédelmi világnap alkalmából gyűjtöttünk össze.

2022. 06. 02., 11:47
Egyre erősebb a videómarketing szerepe az értékesítésben

Az elmúlt években Magyarországon is tanúi lehettünk az online kereskedelem mindent elsöprő robbanásának. Vajon mivel hódíthatják meg a legfiatalabb fogyasztókat, melyek a legfrissebb trendek a videómarketing piacon?

2022. 05. 27., 13:27
Az energiapiac fekete éjszakája

Az elmúlt időszakban egyre több kötelező átvételi rendszerben működő piaci szereplő használta ki azt a lehetőséget, hogy az általa megtermelt megújuló energiát a szabadpiacon értékesítse és így a jelenlegi kedvező piaci helyzetből adódóan az állam által fizetett támogatott árnál jóval magasabb áron értékesítse az általa megtermelt áramot. Ez a rugalmasság azonban egy éjszaka alatt megszűnt.

2022. 05. 26., 19:06
Így rendelünk ruhákat az első Covid-mentes nyárra

A magyar nők túlnyomó többsége már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra, és csak 10 százalék azoknak az aránya, akik júliusra és augusztusra időzítik vásárlásaikat.

2022. 05. 26., 12:33
6 milliónál is többen okostelefonoznak Magyarországon

Magyarországon már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából.

2022. 05. 23., 13:04
Nehezebb lesz trükközni a Black Friday akciókkal

2022 május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is.

2022. 05. 12., 14:16
Ezért folytatódik az élelmiszerek drágulása

A Világbank áprilisi jelentése számottevő élelmiszer-áremelkedést jelez előre erre az évre. A K&H szakértője szerint ennek a fő oka elsősorban az energiaárak emelkedése és a fenntarthatósági célkitűzésekkel járó többletköltségek, nem az ukrajnai konfliktus. Ez utóbbi főként a gabonakészletek kiesése miatt jelent majd gondot, de a hatása jövőre lesz érzékelhető.

2022. 05. 09., 13:13
Egyre több élelmiszert vásárolunk SZÉP kártyával

Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás.

2022. 05. 04., 09:27
Vásárlási láz tombolt márciusban

A februári 9,8 százalék után 2022. márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene 16,2 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2022. 05. 02., 16:47
Kiskereskedelem: öt fontos trend 2022-ben

2022-ben sem dőlhetnek hátra a kiskereskedelmi szektor szereplői – az elmúlt két év kihívásai után a változó vásárlási szokásokhoz és fogyasztói elvárásokhoz történő alkalmazkodás kulcsfontosságú a növekedés fenntartásához.

2022. 04. 22., 12:28
Az e-hulladékok több mint háromnegyedét hasznosították újra tavaly

2021-ben összesen 1296 tonna e-hulladék került a magyar háztartásoktól a feldolgozókhoz a Media Markt üzlethálózatán keresztül, legnagyobb arányban ez alkalommal is hűtőgépeket és háztartási nagygépeket adtak le a magyarok. A leadott berendezések anyagösszetételének 76 százaléka nyersanyagként hasznosult újra.

2022. 04. 21., 17:27
Így plázáztak a magyarok 2021-ben

A pandémia ellenére is inkább személyesen vásároltak a magyarok a hazai plázákban 2021-ben. Többségük már nem csak hagyományos vásárlási céllal kereste fel a bevásárlóközpontokat – derült ki az Indotek Group felmérésből.

2022. 04. 14., 19:49
Kevesebbet költünk alkoholra és ruhára

Az áremelkedés miatt a fogyasztók többségének változtatnia kell a vásárlási szokásain – derül ki az EY 18 ezer fő körében végzett nemzetközi felméréséből. Egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre, miközben vágynak a világjárvány alatt kihagyott élményekre.

2022. 04. 11., 09:25
Kiegyenlítő energia biztosítása az árampiac szereplőinek kezében

A jelenlegi villamosenergia-ellátást meghatározó váltakozó áram nagy mennyiségű tárolására nincsenek még kielégítő megoldások, ezért minden pillanatban ugyanannyit kell belőle megtermelni, mint amennyit elfogyasztunk, különben a rendszer stabilitását és az ellátásbiztonságot nem lehetne fenntartani.

2022. 03. 21., 09:19
Kiegyenlítő energiával az áramszünet ellen

Akció- és katasztrófafilmekben gyakran felmerülő téma, hogy mi történne, ha egyik pillanatról a másikra megszűnne például az áramellátás. A villamos energia fizikai tulajdonságai, illetve a villamosenergia-hálózat működése miatt folyamatos felügyeletre van szükség, hogy ez ne történjen meg: a piac minden szereplőjének kulcsszerep jut a rendszer stabilitásának biztosításában. Az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedőjének szakértőivel azt tekintettük át, hogy mi kell ahhoz, hogy az áram minden pillanatban rendelkezésre álljon, amikor szükségünk van rá.

2022. 03. 17., 20:27
A Z generáció az e-kereskedelem motorja Magyarországon

A 18-25 éves, Z generációs korcsoport a legintenzívebb e-kereskedelmi felhasználó, a teljes lakosságon belül pedig a telekommunikációs és elektronikai szektorokban a legmeghatározóbb az online jelenlét, ezek a szektorok a kereskedelem digitalizációjának nyertesei.

2022. 03. 03., 11:13
Az e-kereskedelmi cégek is megérezték az ukrajnai háború kitörését

Az orosz-ukrán háború egy héttel ezelőtti kitörése óta az e-kereskedelmi cégek 58 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 42 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 20 százalékot is – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz internetes áruház válaszaiból.

2022. 03. 03., 09:09
1094 milliárd forintot hagytunk a boltokban januárban

2022. januárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,5, naptárhatástól megtisztítva 4,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2022. 03. 02., 12:43
Donyeck és Luhanszk régió: behozatali korlátozások

Az Ukrajna Donyeck és Luhanszk régiójának nem kormányzati ellenőrzés alatt álló területeiről származó áruk Unióba történő behozatalával kapcsolatban két közleményt is kiadott az Európai Bizottság.

2022. 02. 28., 17:17
A Márkabolt.hu nyerte az Ország Boltja versenyt

Az Árukereső.hu által szervezett 2021-es verseny több mint 2200 webáruház között dőlt el, és azt az idén – két év után – ismét a Márkabolt.hu nyerte meg.

2022. 02. 21., 09:15
A kereskedők az energia világának élsportolói

Az energiakereskedők számára olykor nem létezik munkaszüneti és ünnepnap, előfordul, hogy szabadidejükben is készenlétben kell állniuk, bizonyos munkakörben pedig minden nap végén mérik a teljesítményüket. Az energiakereskedő tevékenysége rendkívül intenzív, sok felelősséggel és stresszel jár, „cserébe” művelője széles látókörre, tájékozottságra tehet szert.

2022. 02. 09., 18:02
Nagyböjtig ismét a sertéshús fogyasztása mellett kampányolnak

Az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a farsangi ünnepkörhöz kapcsolódva idén tizedik alkalommal népszerűsíti a sertéshús fogyasztását. A nagyböjt kezdetéig tartó kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a sertéshús és azon belül a prémium magyar fajta, a mangalica vásárlásának fontosságára.

2022. 02. 03., 13:03
Havonta több mint 3 ezer forintot költünk zöldségre-gyümölcsre

Havi átlagosan 3-4 ezer forintot költ zöldségekre és gyümölcsökre a magyarok 40 százaléka, de közel ugyanennyien vannak, akiknél már több mint 5 ezer forintra rúg a számla – derül ki az ötszáz termelőt tömörítő DélKerTÉSZ kutatásából.

2022. 01. 31., 16:02
Jobban bíznak a webshopokban a magyar vásárlók

Drasztikusan megerősödött az online kereskedelem a pandémiás időszakban és egyelőre nincs megállás. A járvány kirobbanását követően érezhető volt a hirtelen megnövekedett igény a webshopok iránt: a 2021-es adatokat összevetve a koronavírus előtti időszakkal több mint ötszörösére nőtt az e-kereskedelem forgalma.

2022. 01. 18., 12:15
Ezeket a lépéseket ne hagyja ki, ha vállalkozást indít

Akadnak olyanok, akik régóta dédelgetett álmaikat szeretnék megvalósítani és önálló vállalkozásba kezdenének 2022-ben. A trendeket figyelembe véve érdemes azonnal az online térben értékesíteni és saját webshoppal indulni, hiszen a magyarok 2/3-a szokott online vásárolni.

2022. 01. 18., 11:19
Az e-kereskedelem növekvő kockázataira figyelmeztet az ÁSZ

Szükség van a vásárlói tudatosság erősítésére annak érdekében, hogy az interneten történő vásárlások során az emberek felelős, adataik megfelelő védelmét is biztosító döntéseket hozzanak - hívják fel a figyelmet az Állami Számvevőszék elemzői.

2022. 01. 17., 19:26
Idén még drágábbak lesznek a használt autók

A használt autók átlagos hirdetési ára tavaly 43 százalékkal, 4 millió forint közelébe emelkedett, az autók átlagéletkora azonban csak fél évvel csökkent; a drágulás idén is jelentős lehet – közölte saját adatai alapján a Használtautó.hu.

2022. 01. 06., 12:06
Tarolt a hangszerpiac a járvány alatt

2020 a hangszergyártók- és kereskedők egyik legjobb éve volt, amit az előzetes várakozások szerint 2021 még felül is múlhatott.

2021. 12. 31., 17:28
Olcsó virslinek is híg a leve

Tavaly 13 százalékkal többet, összesen 5,5 milliárd forintot költöttünk virslire, szilveszterkor jellemzően a hipermarketekben kapható, előrecsomagolt, egykilós kiszerelés volt a legkeresettebb. 2020-ban több mint 4 ezer tonna volt a decemberi forgalom.

2021. 12. 27., 09:07
Háromból kettő magyar még soha nem vitt vissza ajándékot a boltba

A magyarok közel kétharmada még soha nem vitt vissza ajándékba kapott terméket, mert nem tetszett neki vagy nem tudta használni. A csalódottak pedig sokszor inkább keresnek valakit, akinek tovább adhatnák az ajándékot – derült ki a MediaMarkt megbízásából végzett reprezentatív kutatásból.

2021. 12. 16., 13:05
December 24.: délben „záróra”!

A legnagyobb üzletláncok (Aldi, Auchan, Lidl, Penny Market, Spar Magyarország, Tesco) üzletei, áruházai december 24-én 12 órakor zárnak be – tájékoztatott az Országos Kereskedelmi Szövetség.

2021. 12. 08., 15:11
Kétszer-háromszor több webshopot is elbírhat a magyar piac

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat a magyar piac.

2021. 12. 04., 08:57
Elemzők szerint a kiskereskedelem jól kezdte a negyedik negyedévet

A kiskereskedelmi forgalom várakozásokat meghaladó októberi növekedése bíztató kezdetet jelez a negyedik negyedévi GDP-növekedés szempontjából, a szolgáltatószektor mellett továbbra is ez az egyedüli terület, amely érdemi pozitív növekedési hozzájárulást hozhat.

2021. 12. 04., 08:03
Bevásárlólistát ajánlanak a Magyar Vöröskereszt adománygyűjtéséhez

„Egy csomag szeretet” szlogennel indul el a Magyar Vöröskereszt és az Auchan Magyarország közös országos karácsonyi adománygyűjtési akciója. Az áruházlánc összes üzletében december első és harmadik hétvégéjén 10-től 18 óráig várják az adományokat, amiket még az ünnepek előtt rászorulóknak oszt szét a karitatív szervezet.

2021. 12. 03., 09:57
Interaktív haltérkép segíti a vásárlókat

Lassan de biztosan nő a hazai halfogyasztás, ráadásul a hazánkban megtermelt édesvízi halak kiváló beltartalmi értékük révén az egészséges táplálkozás részei.

2021. 12. 02., 11:41
Black Friday-mérleg: 6 milliós tévé, 76 forintos jégkaparó

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit.

2021. 12. 01., 18:18
Nem tervezünk a tavalyinál fényűzőbb karácsonyt

Minden második magyar ugyanannyit tervez költeni, mint 2020-ban, 26 százalék pedig idén még kevesebbet tud az ünnepekre fordítani. Ők leginkább romló anyagi helyzetük miatt tesznek így – derült ki a Cofidis Hitel Monitor legfrissebb reprezentatív kutatásából.

2021. 11. 24., 17:27
A magyarok többsége utánvéttel vásárol a divat webáruházakban

A GLAMI keresőplatform legfrissebb statisztikái lehetővé teszik a divatcikkek online kereskedelmével foglalkozó magyar webáruházak számára a hazai fizetési szokások áttekintését, és azok ismeretében az értékesítési tevékenységük optimalizálását.

2021. 11. 24., 16:06
Hogyan reagál a piac az elszálló áramárra?

Egyre több vállalat kötelezi el magát hosszú távú energia vásárlóként megújuló energia alapú projektek megvalósulása mellett ún. társasági villamosenergia-vásárlási megállapodások (cPPA) formájában.

2021. 11. 24., 14:33
Black Friday és karácsonyi készülődés 2021-ben

Pandémiával kapcsolatos félelmek, infláció növekedési várakozások és ellátási lánc problémák: néhány indok, melyek miatt idén korábban kezdődhet a felkészülés az ünnepekre – derül ki a Deloitte 2021. évi felméréséből.

2021. 11. 20., 12:56
59 ezer forintot költenénk karácsonyi ajándékokra

Bár a pandémia kezdete óta a magyarok többsége árérzékenyebb, tavalyhoz képest idén valamivel többet, átlagosan 59 ezer forintot költenének karácsonyi ajándékokra – mutat rá a Telenor országos, reprezentatív kutatása.

2021. 11. 12., 12:15
Idén is tarolt az Alibaba a szinglik napján

Újabb rekordot döntött az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi vállalat forgalma a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenharmadszorra tartott kiárusításon – számolt be az Alibaba pénteken.

2021. 11. 11., 15:17
Világkereskedelem a Covid-járvány első évében

A globális külkereskedelem intenzitása – az elmúlt évtizedek emelkedő trendjét követően – 2018-ban érte el csúcsát, azóta a globális ipari termelés stagnál, míg a világkereskedelemben csökkenő trend alakult ki.

2021. 11. 04., 16:39
Európai Kereskedelem Napja: Egymásért és a Vásárlókért!

Tizenhetedik alkalommal került megrendezésre az Európai Kereskedelem Napja. A szervező VOSZ a hazai kereskedelmi ágazat helyzetének stratégiai fontosságára kívánta felhívni a figyelmet. Az Európai Kereskedelem Napján átadták a szakma legrangosabb elismeréseit is.

2021. 10. 28., 17:30
Kelet-Közép-Európa legjobb kiskereskedelmi fejlesztése az Etele Plaza

Idén 11. alkalommal rendezte meg Varsóban a EuropaProperty a nemzetközi CEE Investment Awards díjátadót. A kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb presztízsű ingatlanpiaci elismerését idén az Etele Plaza bevásárló- és szórakoztatóközpontnak ítélték meg az Év legjobb kiskereskedelmi projektje kategóriában.

2021. 10. 22., 19:15
Lesz elég hazai krizantém az árusoknál

Sokan vásárolnak krizantémot mindenszentek és halottak napjához közeledve. A nagyvirágú fajták iránt a legnagyobb a kereslet, és októberben, november elején talál gazdára a hazai termés döntő többsége – derül ki az Agrárkamara körképéből.

2021. 10. 22., 11:30
A magyar fogyasztók többsége már online vásárol divatcikkeket

A GLAMI divatböngésző ünnepi vásárlási szokásokat vizsgáló felmérése szerint a magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni.

2021. 10. 21., 10:45
Robbanás előtt lehet a hazai online építőanyag-kereskedelem

A pandémia nem viselte meg az építőanyag-kereskedelmet, de átrendeződéseket okozott, egyfelől a szervezeti struktúrában, másfelől a vásárlói-, és a termék-keresleti igényekben, illetve felhívta a figyelmet az online jelenlét fontosságára.

2021. 10. 12., 12:15
Napról napra nő a magyar webshopok fenyegetettsége

Az Amazon a világ vezető e-kereskedelmi piactere. Tavaszi, lengyelországi piacra lépésével megkezdte terjeszkedését Közép-Kelet-Európában. Már nem az a kérdés, hogy jön-e Magyarországra, hanem hogy mikor.

2021. 10. 07., 18:15
Már a kicsit megemelt és „körbeműanyagozott” modelleket is SUV-nak hívják

A hazai autópiacon is egyértelműen látható a szabadidő-autók rohamos terjedése. Egyre többen választanak a Sports Utility Vehicle (SUV) modellek sorából, és az új autók piacán látható dominanciájuk mellett a használtak között is egyre gyakoribbnak számítanak: a Használtautó.hu adatai szerint kétszer annyi vásárló keres használt SUV-okat, mint 5 éve.

2021. 10. 06., 17:30
Öt megye ellátási területét veszi át a Reál Hungária

Öt megyével bővül a jövő évtől a Reál Hungária Élelmiszer Kft. ellátási területe: a hatodik legnagyobb hazai kiskereskedelmi lánc átveszi két régiós központjától a Reál franchise üzletek, illetve az egyéb kereskedő partnerek kiszolgálását.

2021. 10. 04., 21:20
Újabb külföldi piacokra lépett be az MVM Partner Zrt.

Tíz éve megkezdett terjeszkedési stratégiájának részeként idén a belga, a holland és a görög villamosenergia-piacokra is belépett az MVM Partner Zrt. A társaság nemzetközi jelenléte így már 20 európai országára terjed ki, éves kereskedési forgalmának közel 40 százaléka Magyarországon kívüli piacokról származik. (x)

2021. 09. 25., 16:00
Bankkártyaelfogadó-terminállá alakulnak a mobiltelefonok

2021. január 1-je óta a vállalkozások kötelesek a készpénzes fizetésen túl legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget is biztosítani a vásárlók részére. Ennek legelterjedtebb módozata a POS terminálok létesítése, azonban ez nem minden vállalkozás számára a legjobb alternatíva.

2021. 09. 22., 19:00
Minőségi magyar élelmiszereket a magyaroknak!

Az agrárkormányzat, illetve a termelők, a gyártók és a kereskedők közös feladata, hogy minél több embert lássunk el minőségi magyar élelmiszerekkel határainkon belül és kívül – jelentette ki Erdős Norbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára.

2021. 09. 22., 18:00
Terjed az online vásárlás legzöldebb kézbesítési módja

Nem tudnak egész nap otthon lenni, amúgy is járnak arrafelé, ahol át tudják venni, nincs idejük a futárra várni – ezek a leggyakrabban említett okai annak, amiért az online vásárlók áttérnek az egyelőre még népszerűbb házhoz szállításról.

2021. 09. 22., 12:15
A fiatal nők szívesen vásárolnak online

A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy inkább a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást.

2021. 09. 16., 20:30
Pénteken nyit Magyarország első okosplázája

Szeptemberben 17-én, délelőtt 10 órakor nyitja meg kapuit az Etele Plaza. A több mint 300 millió euró (100 milliárd forint) beruházási értékű környezetbarát épület egyben Magyarország első okosplázája .

2021. 09. 15., 18:30
Iskolai oktatóanyag készült a környezettudatos életvitelről

Újrahasznosítás, szelektív hulladékgyűjtés, élelmiszer-pazarlás csökkentése – ezeket a témaköröket is felöleli a Nestlé Hungária és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. általános iskolásoknak szóló interaktív edukációs csomagja.

2021. 09. 13., 07:45
Egyre többen ismerik fel a fenntartható működés értékét

Hiába csökkent a villamos energia felhasználása Európában, a felhasznált áram fenntartható származását igazoló garanciák piaca korábban nem látott rekord szintre ért tavaly. A kontinens cégei 2020-ban közel tizedével több ilyen, a felhasznált áram fenntarthatóságát tanúsító okiratot vásároltak, mint a megelőző évben. (x)

2021. 09. 09., 15:15
32 település termékeit kínálja a sárospataki termelői piac

Sorra adják át az új termelői és kereskedői piacokat szerte az országban, ennek egyik jeles példája a 300 millió forintos pályázati támogatásból felújított sárospataki piac is, ahol három járásból összesen 32 település állította fel bemutatóstandját.

2021. 09. 07., 12:45
Újragondolást igényelhet a különadóval terhelt tevékenységi körök listája

Több olyan kiskereskedelmi ágazat is van, ahol a társaságok átlagban mind árbevételük, mind eredményük tekintetében jelentős visszaesést szenvedtek el a járványhelyzet következményeként, a „szokásos” adóterhek mellett mégis különadó-fizetési kötelezettség is terheli őket – derül ki a Moore Hungary és az Opten közös felméréséből.

2021. 09. 03., 19:45
Megnyíltak a Shell-Tesco minishopok

A Tesco Global Zrt. és a Shell Hungary Zrt. 2021. szeptember 2-án hivatalosan is elindította közös üzletkoncepcióját, 23 Shell-Tesco Minishop nyílt a Shell töltőállomásokon Magyarországon.

2021. 09. 03., 13:00
Újra lehet jelentkezni a SPAR termékversenyére

Két sikeres fordulót követően már harmadik alkalommal hirdeti meg a termékversenyét az áruházlánc. Ezúttal is olyan magyarországi árukat keresnek, amik vagy új fejlesztésűek, vagy ha már léteznek is, kiskereskedelmi láncokban még nem kaphatók.

2021. 09. 02., 12:00
Nagy lépés előtt az Auchan

Az ELO (az Auchan Csoport Holdingja) és az Indotek Group stratégiai tárgyalásokat kezdett.

2021. 08. 26., 13:00
Belvárosi nyitással újít a JYSK

Első nagy területű, 900 négyzetméteres belvárosi áruházát nyitotta meg a JYSK üzletlánc Budapesten, a Bajcsy-Zsilinszky úton. A dán cég a koronavírus-járvány ellenére is terjeszkedik.

2021. 08. 26., 12:00
Tízezer boltos hiányzik Magyarországon

A járványos időszak Magyarországon is visszavetette a boltos foglalkoztatást, mind 2020-ban, mind 2021-ben, döntő részben a különféle korlátozások, kényszerű boltbezárások miatt. A legfrissebb statisztika szerint a boltos világ még mindig a járvány előtt szint alatt mozog a foglalkoztatásban, 10 ezerrel kisebb a létszám.

2021. 08. 26., 11:00
A megváltozott fogyasztási szokások főleg a kkv-kat sújtják

Tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására. Megváltozott, hogy mire, mennyit, hol költünk, és ez nem kedvez a kis- és közepes vállalkozásoknak – mutat rá a Marketing Commando reprezentatív kutatása.

2021. 08. 23., 12:30
„Az energiakereskedelem kicsit olyan, mint a foci”

A villamosenergia-nagykereskedelem nemcsak kapcsot jelent az MVM Csoporton belüli, illetve azon kívüli energiatermelők és a fogyasztóknak értékesítő szolgáltatók között, de az ellátásbiztonság, illetve az egyik legnagyobb hazai vállalatcsoport nemzetközi terjeszkedésében is kulcsszerepet játszik. A témáról Czinege Kornélt, az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedője, az MVM Partner Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük. (x)

2021. 08. 19., 17:00
Új, hazai termékekből álló árucsaládot vezet be a SPAR

„SPAR HAZAI.SZERETEM” névvel kiváló minőségű, hagyományos magyar ízvilágú élelmiszerek kerülnek még a nyáron az áruházlánc polcaira. A vállalat a belföldi gyártóktól, beszállítóktól érkező áruk vásárlásának ösztönzésével a fenntartható gazdálkodáshoz is hozzájárul.

2021. 08. 06., 10:30
Keresik az év webshopját

Ötödik alkalommal küzdenek meg a magyarországi webáruházak Az Év Webshopja címért. A verseny résztvevőit kizárólag szakmai szempontok alapján értékeli a zsűri.

2021. 08. 01., 14:00
Jön a csokoládészínű paradicsom és a magyar kaliforniai paprika

Az ötszáz termelőt tömörítő DélKerTÉSZ adatai szerint idén a friss piaci termékeknél, így a paprikánál és a paradicsomnál 28,3 ezer tonnára szerződtek a termelők, ami jelentős, 28 százalékos növekedést jelent a tavalyi 22,14 ezer tonnához képest.

2021. 07. 20., 10:30
Személyre szabott tartalom nélkül labdába sem rúghatnak az e-kereskedők

Az intelligens személyre szabási megoldások használata egyre inkább szükségszerűvé válik a divat e-kereskedelemben, mivel segítségükkel nem csak a vásárló számára válik könnyebbé a releváns tartalmak megtalálása, de kedvező hatással vannak a webáruház értékesítési mutatóira is

2021. 07. 18., 14:00
Kiderül, hogy Magyarország mit dob a grillrácsra

Mi kerül a grillrácsra? A húsok vagy a zöldségek hódítanak jobban, esetleg a gyümölcsök és a halak? Egy országos felmérés most az ország kedvenc grillételeit keresi.

2021. 07. 17., 13:00
Nem is meglepő, hogy ezek most a slágertermékek

Nem csak a ventilátorok bizonyultak eddig slágerterméknek a nyáron: a magyarok jégkockakészítővel, szódagéppel is felszerelkeztek, valamint úgy tűnik, a kézi gőzölő az új kényelmi eszköz az idei nyaralásokon.

2021. 07. 03., 14:00
Az új e-kereskedelmi szabályok kedveznek az exportnak

Július 1-jétől egyszerűsödnek az e-kereskedelemmel kapcsolatos áfaszabályok az EU-ban. Szakértők szerint a könnyítés az e-kereskedelem további élénkülését és a hazai export bővülését eredményezheti.

2021. 07. 01., 20:30
Már hivatalos: Magyarországra érkezik az OPPO

Az OPPO okoseszköz világmárka bejelentette, hogy az európai terjeszkedés újabb lépéseként megkezdi hivatalos működését Magyarországon, valamint ezzel egyidőben a szlovák és a cseh piacon.

2021. 06. 29., 18:00
Ősszel indul Magyarországon a Wolt Market

Ősszel hazánkban is elindul a Wolt Market, a Wolt saját „delivery-only-stores"-ja, azaz a csak házhozszállítással működő üzlete. A tervek szerint először Budapesten, majd több vidéki városban is működni fog a szolgáltatás.

2021. 06. 24., 14:00
A Regnum márka is Superbrands-díjas lett idén

Az áruházlánc húsüzemének Regnum márkája a története során első ízben kapta meg elismerést, míg a SPAR brandet 13., az INTERSPAR-t 6. alkalommal tartotta érdemesnek a rangos kereskedelmi díjra a tapasztalt szakemberekből álló zsűri.

2021. 06. 22., 19:00
Ön is készül a műanyagmentes júliusra?

Magyarországon csak műanyag csomagolásból 30,5 kg hulladék jut egy főre évente, és ennek csupán 27,5 százalékát dolgozzák fel újra. A néhány nap múlva induló Műanyagmentes Július erre a problémára hívja fel a figyelmet.

2021. 06. 15., 12:15
Exportkényszerben a hazai e-kereskedelem

Az online kiskereskedelem 45 százalékos rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly. Ennek 41 százaléka a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél realizálódott, amelyek közül mindössze öt magyar.

2021. 06. 12., 14:00
Intenzív szezonra készülnek, akik talpon maradtak a turisztikai iparban

Egyes ágazatok cégei szinte egyáltalán nem vásároltak műszaki cikkeket tavaly a pandémia miatt. Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint a turizmus fellendülésével viszont már most ötödével nőtt az egyes kategóriák forgalma főként e szektor beszerzéseinek köszönhetően.

2021. 06. 04., 13:00
Így terveznek a magyarok divatcikket vásárolni a nyári hónapokban

A Glami.hu divatkereső platform felmérést készített arról, hogy a koronavírus-járvány alatt hogyan változtak a magyarok divatcikkvásárlási szokásai, valamint a kutatás tárgya volt az is, hogy a magyar fogyasztók hogyan terveznek költeni ruházkodásra a nyitás utáni a hónapokban.

2021. 06. 03., 12:15
Júliustól élénkülhet újra a használtautó-import

Idén januártól májusig a DataHouse adatai szerint 50 983 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 54 257 darabhoz képest 6 százalékos visszaesést jelent.

2021. 05. 28., 14:30
Idén 7,7 százalékkal nőhet az okostelefon-eladás globálisan

Tavalyhoz képest az idén 7,7 százalékkal több, 1 milliárd 380 millió okostelefont adhatnak el a gyártók világszerte – véli az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.

2021. 05. 26., 10:45
Nagyon bejött a gyorskereskedelem annak, aki 180-szor rendelt házhoz

Online gyorskereskedelmi körképet készített az ország piacvezető házhozszállítási szereplője, amiből többek között az is kiderül, hogy volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását. Berobbant hazánkba a gyorskereskedelem, a magyarok pedig ezt egyre jobban élvezik.

2021. 05. 06., 14:30
A magyarok felének fontos a fenntartható otthon megteremtése

A magyar lakosság felének számít a környezetvédelem, mikor építkezésbe, felújításba kezd, közülük 7 százalék számára pedig ez az elsődleges szempont az otthonteremtésnél – közölte az újHÁZ Centrum az MTI-vel.

2021. 05. 05., 19:45
Ön elégedett a csomagszállítók és a webáruházak munkájával?

Jelentősen javult az elmúlt két évben a futárcégek és a webáruházak megítélése, a Comnica országos, reprezentatív kutatásában ezek a cégek, valamint az étel-házhozszállítók érték el a legnagyobb tetszésnövekedést 2019-hez képest.

2021. 05. 05., 19:00
Megnyitott a Samsung Webáruház

Elindult hazánkban a Samsung Magyarország hivatalos Webáruháza, amelyen keresztül a felhasználók közvetlenül a hivatalos magyarországi forgalmazó weboldaláról vásárolhatják meg a legújabb mobil és viselhető eszközöket.

2021. 05. 04., 13:00
Ezeket a hibákat találták az üzletekben az ellenőrök

Lassan egy hónapja annak, hogy újranyithattak a nem napi fogyasztási cikket árusító boltok is. A kapcsolódó veszélyhelyzeti szabályok betartását három hete ellenőrzi a fogyasztóvédelmi hatóság. A kormányhivatalok munkatársai a felkeresett 2336 üzlet közül 338 helyszínen tapasztaltak jogsértést, az esetek több mint felében a kézfertőtlenítő hiányát.

2021. 05. 03., 10:00
Svéd vízerőműben termelt áramot venne? Így teheti meg

Egyre több vállalat számára jelent kiemelt értéket a zöld energia, a cégek egy része ma már a villamosenergia-beszerzéseknél is gondot fordít arra, hogy az általa felhasznált áram milyen forrásból származik. Nem véletlen, hogy tavaly az EU-ban rekord szintre ért a származási garanciák iránti kereslet, a piac tavaly mintegy tizedével nőtt. A trendekről az MVM Partner Zrt. szakértőivel beszélgettünk. (x)

2021. 05. 02., 16:00
Újabb áremelkedésre lehet számítani a zöldségpiacon

A kora tavaszi zord időjárás miatt kevesebb zöldség kerül idén a boltokba, ami egyúttal áremelkedést is jelent. Ez az alapból drágább bio- vagy organikus zöldségeket sem kerüli el, azonban áruk ellenére ezek a termékek egészségesebbek és környezettudatosabbak is.

2021. 04. 24., 13:00
Magyar gazdálkodókat támogat a Kifli

Folytatódik a Kifli.hu Frissen szedett projektje, melynek keretében magyar beszállítókat támogat a vállalat. A „frissen szedett” címkés gyümölcsök és zöldségek különlegessége, hogy akár a szedés napján házhoz is szállítják.

2021. 04. 22., 12:15
A kereskedőt is meglepte a vásárlók tudatossága

Nagy számban adtak túl a régi háztartási nagygépeken és hűtőszekrényeken a magyarok a járvány alatt – derül ki a MediaMarkt műszaki áruházlánc és az Inter-Metal Recycling Kft. adataiból.

2021. 04. 21., 19:00
A bosszúköltés a divatágazatot is felpörgetheti

A Glami.hu divatkereső adatai szerint Magyarországon január óta érzékelhető, hogy nő a szándék az elmaradt vásárlások bepótlására és a ruházati termékek szélesebb körének megvásárlására.

2021. 04. 20., 16:45
Harmadunk vásárolt már véleményvezérek ajánlására

A magyarok ötöde hisz azokban a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a véleményvezérek ajánlanak – derült ki a véleményvezérek megítéléséről készített friss felmérésből. A Cofidis Hitel Monitor alapján többségünk szerint az influenszerek színesebb képet festenek a valóságosnál.

2021. 04. 08., 19:00
Applikáció segíti a beléptetést a MediaMarkt áruházaiban

A 144/2021-es kormányrendelet értelmében április 7-én újranyitottak a MediaMarkt áruházai is. A műszaki áruházlánc áruval feltöltött, fertőtlenített üzletekkel várja a vásárlókat. Az áruházakban maximalizálták az egyidőben bent tartózkodó látogatók számát, a zökkenőmentes beléptetést egy applikáció is segíti.

2021. 04. 06., 10:45
Bővíti magyarországi piacát a Nespresso

Bővíti magyarországi piacát a Nespresso, amely vállalta, hogy 2022-re a vállalat kávéi teljesen karbonsemlegesek lesznek, a fenntarthatóságot pedig a termelési lánc egészére kiterjesztik.

2021. 03. 31., 17:30
A home office faház mindent vitt

Kert végébe felépíthető home office faházat, erotikus pózokat bemutató sütiformázót és dizájnos fürdőszobai dézsát keresnek a magyarok karantén idején. Egy éve indult útjára a #vegyélhazait kezdeményezés, amely most összegyűjtötte, hogy az elmúlt tizenkét hónapban milyen termékekre és üzletekre kattintottak leginkább a felhasználók.

2021. 03. 31., 15:15
Magyar webshopok is átvehetik az Amazon módszerét

Mit takar a microservice és hogyan profitálhat ebből egy magyar webshop? Erre válaszolnak elemzésükben a komplex vállalati informatikai megoldásokat kínáló Stylers Group szakértői.

2021. 03. 29., 09:00
Színtelen, szagtalan, mégis vagyonokat mozgat meg – Hogyan kereskednek a szén-dioxiddal?

Számos termék, így az áram árában is megtalálható a szén-dioxid-kibocsátás hatása. Ez lényegében azt jelenti, hogy a gyártás, termelés során kibocsátott üvegházhatású gázok ellenértékét az üzemeknek, erőműveknek meg kell vásárolniuk. A szén-dioxid-kvóták nemzetközi, valamint uniós piacán ennek a terméknek is éppen olyan árfolyama van, mint az olajnak, áramnak vagy éppen az aranynak. Nem véletlen tehát, hogy Magyarország egyik legnagyobb villamosenergia-nagykereskedőjeként az MVM Partner Zrt. is a CO2 emissziós kvótával már hosszú évek óta foglalkozik. (x)

2021. 03. 24., 13:45
A SPAR Magyarország 8,7 százalékos növekedést ért el 2020-ban

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a rendkívüli kihívások elé állító 2020-as évben is kimagasló teljesítményt nyújtott. A forgalom az előző évhez képest 8,7 százalékkal 738,9 milliárd forintra növekedett, és a munkahelyek száma is bővült.

2021. 03. 23., 11:30
Így változnak a fogyasztói szokások a járvány után

A koronavírus tartós hatással lesz a fogyasztói magatartásra. A járványt követően a kereslet élénkülése várhatóan erőteljes lesz, de jelentős eltérések lesznek fogyasztói csoportok és iparágak között – derül ki a McKinsey Global Institute tanulmányából.

2021. 03. 20., 16:15
Vegyen használt járművet a NAV-tól! – „Állapotuk nagyrészt megfelel a koruknak”

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal összesen 841, korábban hivatali célra használt járművét bocsátja árverésre. Az elektronikus aukciósorozaton a következő hetekben személygépkocsik, tehergépkocsik, autóbuszok, pótkocsik és motorkerékpárok kerülnek „kalapács alá” – a 12 ezer forintostól egészen a 4,6 milliós kikiáltási árig.

2021. 03. 20., 15:15
A boltzár feloldását javasolja az MKIK

„Azt javasoljuk, hogy amennyiben a betegségen átesett és a már beoltott felnőtt lakosság létszáma együttesen eléri a felnőtt lakosság 25 százalékát, érdemes megfontolni a boltzár fokozatos feloldását” – olvasható a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közleményében.

2021. 03. 14., 17:00
Tudatos vásárlásra buzdít a MediaMarkt és a Tudatos Vásárlók Egyesülete

Együttműködést kötött a Tudatos Vásárlók Egyesülete és a MediaMarkt, amelyet a két szervezet a március 15-iki fogyasztóvédelmi világnap alkalmából jelentett be. A kollaboráció célja, hogy a független, nemzetközi labor-hálózatban végrehajtott teszteket a vásárlók a műszaki áruházlánc webáruházából is elérhessék, ezzel is segítve döntésüket.

2021. 03. 12., 10:45
Ezen buknak évente 30 milliárd dollárt az e-kereskedelmi vállalkozások

A globális e-kereskedelmi piacon évente húsz százalékkal nő a bankkártya tulajdonosok által kezdeményezett visszaterhelési eljárások száma, 2020-ban több mint 30 milliárd dollárt tett ki az online értékesítő vállalkozások ezekből származó vesztesége.

2021. 03. 08., 12:00
A járvány hetek alatt forgatta fel a kozmetikai bérgyártást

Az emberek a krízishelyzetben a nem létszükségletnek számító szépségápolási termékeket inkább nem vásárolták meg, a másik oldalon a higiéniai kozmetikumokra a fertőzés elleni védekezés jegyében nőtt a kereslet.

2021. 03. 07., 18:00
A Szívbeteg Gyermekek Védelmében Alapítványnak gyűjtöttek digitális adományozással

Lezárult az Auchan Együtt. Szívvel, lélekkel. elnevezésű digitális adományozási programja, amellyel a vállalat A Szívbeteg Gyermekek Védelmében Alapítvány részére gyűjtött Bizalompontokat a vásárlók és munkatársak bevonásával. Az Auchan harmadszor használta a saját fejlesztésű, egyedi online adományozási módszerét.

2021. 03. 07., 16:00
Csak egy apró hiba, és a vevők fele lelécel

A webshopoknak olyan sikerreceptet kell találniuk, mely az üzleti célok, a felhasználói élmény és a technológiai fejlesztések tökéletes kombinációjából áll össze.

2021. 03. 05., 12:15
Háztartási kekszből spájzoltunk be a legjobban a járvány alatt

Lényegesen több kekszet eszünk, mióta kitört a járvány. A nagy felhalmozás alatt a háztartási kekszből 50 százalékkal nőtt a forgalom, és az extrudált kenyerekből is ennyivel több fogyott. Az adatok azt mutatják, hogy nem egyszeri vásárlásokról volt szó, hiszen ezekből az élelmiszerekből tartósan többet adnak el a boltokban, mint egy éve.

2021. 03. 02., 18:15
GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja

Gyökeresen átalakulás várható a divatkereskedelemben, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintik. Az online kereskedők helyzeti előnye megkérdőjelezhetetlen, a kereskedelmi láncok több ezer offline üzletet zártak be és jelentős összegeket fektetnek e-kereskedelembe.

2021. 03. 01., 16:00
A Pelenka.hu lett az ország kedvenc baba-mama boltja

Az Ország Boltja 2020 üzleti verseny keretein belül idén is összemérték erejüket hazánk meghatározó e-kereskedelmi vállalkozásai. Az alig három éve indult Pelenka.hu a vásárlók visszajelzései alapján az év legnépszerűbb baba-mama boltja lett.

2021. 02. 17., 14:45
Ezt gondolják a vásárlók az üzletláncokról

A járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte a hazai üzletláncokat, amelyek megoldásait, eredményeit és reakcióit előszeretettel vitattuk meg az interneten. Az Ynsight Research kutatócsapata ezeket a 2020-as év alatt született közösségi média bejegyzéseket vizsgálta meg.

2021. 02. 12., 15:15
Innovatív magyar termékek juthatnak az üzletek polcaira a Cápák segítségével

A SPAR Magyarország régóta elkötelezte magát a magyar gazdák, családi vállalkozások, a magyar agrárium és feldolgozóipar mellett. Őket támogatja és hozza helyzetbe a magyar piacon a kiskereskedelmi vállalat Hungaricool by SPAR kezdeményezése, amely csatlakozott a Cápák között című üzleti show-hoz.

2021. 02. 09., 17:30
ITM: válságállónak bizonyult a magyarországi kiskereskedelem

A múlt év fontos tanulsága, hogy a kiskereskedelem a legnehezebb körülmények között is képes megbízhatóan garantálni a magyar családok folyamatos ellátását – szögezte le keddi közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

2021. 02. 08., 16:45
Minden tízedik vásárló kíváncsi az influenszerek véleményére is

A vásárlókra gyakorolt digitális befolyás egyre nagyobb: a közösségi média használat enyhén növekvő trendet mutat, leginkább az ezredforduló környékén és azt követően született fiataloknak, az ún. Z-generáció tagjainak köszönhetően. Mások véleményét sokan figyelembe veszik az internetes vásárlás előtt is – derül ki az amerikai Deloitte 2020. évre vonatkozó kiskereskedelmi felméréséből.

2021. 02. 07., 18:00
Cégek is szívesen vásárolnak ajándékkártyákat

Az általában ünnepek alkalmával népszerű ajándékkártyák új rekordot állítottak fel 2020-ban. A MediaMarkt beszámolója szerint csak az üzleti szegmensben 30 százalékkal többet adtak el belőlük az utolsó negyedévben, mint 2019-ben összesen.

2021. 02. 04., 18:15
Kiskereskedelem: szerényebb volt 2020 vége, mint 2019-é

2020. decemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,2, naptárhatástól megtisztítva 4,0 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a KSH.

2021. 02. 01., 16:15
Várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban

Megjelent a GLAMI divatkereső Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentése a magyar online divatkereskedelem aktuális állapotáról. A beszámoló átfogó áttekintést nyújt a magyar divat e-kereskedelem hosszú távú fejlődéséről.

2021. 01. 28., 11:00
Március 1-jén emeli a fizetéseket az Auchan

Az Auchan Retail Magyarország döntött a 2021-es béremelésről. A legnagyobb állományt kitevő, nem vezető beosztásban dolgozó áruházi munkatársak alapbére – a garantált bérminimumnál, illetve a minimálbér jogszabályban előírt emelésénél magasabb mértékben – átlagosan 5,6 százalékkal emelkedik március 1-től.

2021. 01. 06., 12:00
Ennyit lehet keresni idén a SPAR-nál

Megállapodott a 2021-es bérfejlesztésről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete. A megegyezés értelmében továbbra is megmarad a 13. havi juttatás.

2020. 12. 30., 19:00
Januártól piros-fehér-zöld zászlót kap a tojás

A vásárlók és az ágazati szereplők pozitív visszajelzései alapján az Agrárminisztérium január 1-jétől újabb termékköröknél teszi kötelezővé a származási információk jelölését, a jövőben már a nem előre csomagolt tojást is zászlóval kell ellátni – közölte a Agrárminisztérium szerdán.

2020. 12. 28., 17:30
Hússzövetség: a legtöbb virsli decemberben fogy

Némileg lassult a koronavírus-járvány miatt a magasabb hústartalmú, nem műbélbe töltött, drágább virslik iránti kereslet erősödése; az év végén egyébként hagyományosan az időarányosnál 20-25 százalékkal többet vásárol a lakosság ebből a termékből – közölte a Magyar Húsiparosok Szövetségének társadalmi elnöke.

2020. 12. 27., 12:30
Robban a cserebere bomba

„Anyu, mit cipel ez a sok bácsi és néni az áruházba? Kiskarácsony volt, nagy cserebere lesz? Cserebere: kétszer mész egy ajándékért. Járványosban pedig nem tanácsos, egyszer sem. Újabb roham a boltokban, mert jönnek a reklamációk is. A hibás ajándék viszont nem cserebere kérdése. Ha pedig régen vetted – a tömeg kivédése miatt időben –, lecsúszhattál a 3 napos jótállásos cseréről, vagy éppen a webáruház 14 napos elállásáról. Vasárnap indul, még a nyitvatartásra is figyelni kell” – írja a blokkk.com.

2020. 12. 21., 12:30
Hogyan vásárolunk az ünnepekre?

Az idei karácsonyi ajándékvásárlási kedv a koronavírus okozta gazdasági csökkenés és a kereskedelmi korlátozások következtében megtörni látszik az előző évek trendjéhez képest, és a vásárlók egyre tudatosabban keresik a legjobb ár-érték arányú termékeket.

2020. 12. 17., 11:30
Újragondolta a húsbolt fogalmát a Pápai

Négyszáz négyzetméteres új húsáruházat nyitott az ünnepek előtt a Pápai Hús, amely a hazai boltok egyik legnagyobb tőkehús-beszállítójaként ezzel példát is akar mutatni arra, hogyan lehet modernizálva és újragondolva ismét vonzóvá tenni egy hagyományos kereskedelmi formát.

2020. 12. 09., 13:00
Erre figyeljen, ha boltban vásárol bejglit!

A karácsonyi ünnepek elmaradhatatlan süteményei a bejglik. Sokan maguk készítik el odahaza a diós, a mákos és a mindenféle más ízesítésű tekercseket, de egyre többen vannak azok is, akik készen, a boltból szeretik megvenni ezeket az édességeket.

2020. 11. 23., 15:35
Újra bevezetik a védett vásárlási idősávokat

Hétfőtől péntekig 9 és 11 óra között, hétvégén pedig 8 és 10 óra között csak az idősek vásárolhatnak az üzletekben – jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök.

2020. 11. 13., 10:45
A hazai termékeket népszerűsíti a SPAR

A jó minőségű magyar termékek védelme, a hazai termelők támogatásának jelentősége különösen megnőtt a koronavírus okozta világjárvány miatt. A SPAR Magyarország régóta elkötelezett a hazai áruk és termelőik iránt, így a vállalat csatlakozott a Vedd a hazait! Védd a hazait! kampány őszi időszakához is.

2020. 11. 13., 10:00
Milyen egy jó hűségprogram?

A hűséges, visszatérő vásárlókra lehet építeni egy jól működő vállalkozást. Miközben egy-egy új vevő megszerzése 6-7-szer többe kerül, mint a régi megtartása, a meglévő ügyfelek még 67 százalékkal többet is költenek az újaknál. Csakhogy a digitalizáció alaposan megnehezíti az ügyfelek megtartását.

2020. 11. 12., 09:30
Tarolt Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik napján

Több mint 116 milliárd dollárnyi forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon – derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából.

2020. 11. 11., 17:30
A szinglik hatalmasat dobtak az Alibaba forgalmán

Már az első félórát követően meghaladta a tavalyi végeredményt az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál forgalma szerdán a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon.

2020. 11. 05., 16:45
Hó/hó alapon nőtt, éves összevetésben csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben

2020. szeptemberben az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 1043 milliárd forint volt; a volumen a nyers adat szerint 1,6, naptárhatástól megtisztítva 2,0 százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2020. 11. 04., 13:00
Az e-kereskedelemre fókuszáló startupok lehetnek a világjárvány nyertesei?

660 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a Conversific Zrt., egy a nemzetközi e-kereskedelemi analitikai piacon versenyző debreceni startup. A cég egyedi megoldása mára 180 ország több mint 20 ezer webáruházának bevétel- és profit növelését támogatja automatikus elemzésekkel és testreszabott ajánlásokkal.

2020. 11. 03., 13:00
Tudatosabban spórolnak idén az online vásárlók

A koronavírus-járvány jelentős lökést adott a hazai e-kereskedelem fejlődésének: az idei második negyedévben a teljes kiskereskedelmi forgalomnak már csaknem 10 százaléka az online térben zajlott. Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál tapasztalatai szerint a vásárlók ebben a bizonytalan időszakban tudatosabban szűrik ki az olcsóbb termékeket.

2020. 10. 28., 15:15
Júlio után idén Júliával hódít az Auchan

„A nagy tettek kis gesztusokkal kezdődnek” – ezt üzeni az Auchan év végi kampánya, amely a tavalyihoz hasonlóan ismét adakozásra szólítja fel a vásárlóit.

2020. 10. 21., 16:00
Black Friday 2020: a COVID sem áll az útjába

Míg tavaly csak minden 3. ember vásárolt valamilyen Black Friday akció keretében, idén, a COVID okozta gazdasági bizonytalanság ellenére ezt a lakosság fele tervezi.

2020. 10. 16., 18:15
Átírta a fogyasztási szokásokat a pandémia második hulláma

A tavaszinál kisebb, de még mindig látványos hatással van a fogyasztásra a koronavírus-járvány második hulláma. Többet költünk magánegészségügyre és a gyógyszertárakban is az éves átlag duplájával nőtt szeptemberben a bankkártya-forgalom, ugyanakkor étteremre vagy szórakozásra ismét kevesebbet fordítunk – derül ki az Erste Kártyaköltési Felmérésből.

2020. 10. 15., 19:00
Mostantól XXXLutz áruházak várják a vásárlókat

Befejeződött az egykori Kika lakberendezési áruházak átalakítása. A lezárult márkaváltás révén mostantól az új tulajdonos, az XXXLutz nevén működnek tovább az üzletek – jelentették be a budaörsi XXXLutz Áruház ünnepélyes megnyitóján. A budaörsi áruház mellett a két budapesti, a győri, a debreceni és a pécsi áruház is megújult arculattal, óriási nyitási akciókkal várja a vásárlókat.

  Rovathírek: ÜZLETEM.HU

Egymás után két hónapban is csökkent az építőipari termelés volumene, a koronavírus első hulláma óta nem volt ilyen. A csökkenő termelés mellett a kata szabályozás szigorításának kilátásba helyezése 40 százalékkal csökkentette az új egyéni vállalkozók piacra lépését a szektorban.

  Rovathírek: GUSTO

Sosem készítettek még annyi fagyit otthon, mint most. Szakértő segít megfejteni a jó házi fagyi titkát.

  ATOMERŐMŰ ADATOK

Egy új atomerőművi blokk építése számokban:

8.000 fő
MUNKAERŐ
500.000 m3
BETON
100.000 t
ACÉL
20.000 km
KÁBEL