SzínházTV: több mint 8 ezer néző egy hónap alatt

2020. 12. 18., 12:15

Múlt szombaton volt egy hónapja, hogy elindult a streaming piacon egyedülálló SzínházTV. Az alapítók szerint - bár egyértelmű, hogy az online élmény nem lehet egyenértékű egy színházban nézett előadással – a járvány után is van létjogosultsága az online színháznak.

A szervezők bíznak abban, hogy lesz igény a szolgáltatásra, hiszen az eredeti ötlet arra épült, hogy azok se maradjanak le a legjelesebb színházak előadásairól, akiknek a koronavírus előtti időszakban sem volt lehetőségük a helyszínen megnézni azokat. A közvetítés hátteréül szolgáló technológia az IBM hazai fejlesztő központjából érkezett.

Részint véletlen egybeesés a SzínházTV indulása és a koronavírus-járvány, ugyanis már több mint 6 éve megszületett az ötlet, és mint sok vállalatnál, a járvány a SzínházTV esetében is felgyorsította a megvalósítást.

Valójában a koronavírus csak egy újabb lökést adott az amúgy is már célszalag előtt lévő projektnek, hiszen számítottunk arra, hogy a kényszerű otthonmaradás ideje alatt is igénylik az emberek a színházi előadásokat” – mondta Radnai Márk, az ötletgazda. Egy hónappal az indulás után az eredményeket nézve beigazolódott az ötlet létjogosultsága: 4 előadás, több mint 8000 megtekintés, világszerte több mint 20 országból.

Az első négy közvetített előadás, az Egy őrült naplója Orlai Produkciós Irodától, a Füge Produkciótól és a Katona József Színháztól, A csemege pultos naplója az Orlai Produkciós Irodától és a Füge Produkciótól, a New York-i komédia a Centrál Színháztól, és a Hatan pizsamában a Játékszíntől, hatalmas sikerrel indította útjára a SzínházTV-t. A legnézettebb közvetítés Puskás Tamás rendezésében, Básti Juli, Nagy-Kálózy Eszter, Puskás Tamás és Rudolf Péter főszereplésével „kamerára vitt” New York-i komédia volt a Centrál Színház produkciójában. A múlt hétvégén két újabb premierrel gazdagodott a SzínházTV, a Katona József Színház Jeanne d’Arc előadása, illetve az Orlai Produkciós Iroda és a Füge Produkció Egyasszony előadása került közvetítésre.

A SzínházTV sikere nagyban függ a technológiai háttértől is: „A színházi előadásokhoz hasonló komoly munka kell a technológiai háttér megteremtéséhez is. Ebben partnerünk az IBM Budapest Lab/Watson Media, akiknek köszönhetően 4K HD minőségben élvezhetők otthonról az élő online előadások” – teszi hozzá Radnai Márk. Kereskényi Balázs, az IBM Budapest Lab vezetője a közös munka kapcsán elmondta: „A digitalizáció minden iparágban felgyorsul a járvány miatt, és ez alól a művészetek és a szórakoztatóipar sem kivétel. Az IBM Video Streaming használatával a Szinhaztv.com egyfajtaszínházi hubként működhet, és Budapestről az egész világot behálózva tud különféle színdarabokat az otthonokba vinni. Örömmel csatlakoztunk a SzínházTV-hez és büszkék vagyunk rá, hogy hozzájárulhattunk az online kultúrafogyasztás elterjesztéséhez. A siker mintapélda arra, hogy nem csupán a szlogenek szintjén igaz, hogy a digitalizáció és az új technológiai megoldások képesek lehetnek szinte minden területen alternatívát mutatni és segíteni a járvány okozta kihívások áthidalásában.

Jön a karácsonyi előadásszezon gyerek és felnőttdarabokkal

A karácsonyi időszakra új előadásokkal készülnek a szervezők és december 14-től elérhetővé válik a SzínházTV Ajándékjegy opciója, mellyel a nézők szeretteiket lephetik meg. Újra műsorra kerül az Egy őrült naplója, de a Second life avagy kétéletem, a Párterápia, a Hernádi pont, a Bocs, félrement és a Hogy szeret a másik című Orlai és Füge produkciók is az ünnepek alatt debütálnak a SzínházTV műsorában.

Karácsonykor a legkisebbeknek elhozzák a Budaörsi Latinovits Színház A négyszögletű kerek erdő című előadását. A Játékszíntől a Szőke ciklon és a Budaörsi Latinovits Színháztól a Figaro házassága gondoskodnak majd a felhőtlen szórakozásról. Szintén Budaörsről érkezik az év utolsó napjaiban Thomas Vinterberg, Mogens Rukov és Bo Hansen dogma-filmje alapján készült Születésnap című komolyabb hangvételű darab is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS