„Nagy októberi” forgalomról számoltak be a szálláshelyek

2024. 11. 28., 09:28

2024 októberében a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken közel 1,5 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el, a szálláshelyek összes bruttó árbevétel 91 milliárd forint volt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2024. októberben a vendégek száma összességében 15, a vendégéjszakáké 8,5 százalékkal emelkedett a turisztikai szálláshelyeken. (A szezonálisan kiigazított adatok alapján a vendégek száma 15, a vendégéjszakáké 7,6 százalékkal bővült 2023 októberéhez képest.) A vendégéjszakák 71 százaléka kötődött a kereskedelmi szálláshelyekhez, ahol a forgalom 5,7 százalékkal meghaladta az előző évit. A magán- és egyéb szálláshelyeken 16 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak, mint egy évvel korábban.

A belföldi vendégek száma 8,2, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 4,2 százalékkal volt magasabb az előző év azonos havinál. (A szezonálisan kiigazított adatok alapján a belföldi vendégek száma 6,2, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 3,3 százalékkal bővült 2023 októberéhez képest. A 738 ezer belföldi vendég 1,6 millió vendégéjszakát töltött el a turisztikai szálláshelyeken, ezen belül a kereskedelmi szálláshelyeken 540 ezer vendéget és közel 1,2 millió vendégéjszakát regisztráltak. Utóbbiak 78 százalékát szállodákban töltötték el, ahol a vendégéjszakák száma 7,8 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött belföldivendég-éjszakák száma 7,2 százalékkal haladta meg a 2023. októberit. A belföldivendég-éjszakák száma az előző év azonos időszakához képest a Szeged és térsége turisztikai térségben2 nőtt a legnagyobb mértékben (17 százalékkal), és egyedül Gyula és térségében csökkent (1,9 százalékkal). A Balatonnál 6,7, Budapesten 0,8 százalékkal nagyobb volt a turisztikai szálláshelyeken eltöltött belföldivendég-éjszakák száma.

A külföldi vendégek száma 23, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 13 százalékkal nőtt az előző év azonos hónapjához viszonyítva. A szezonálisan kiigazított adatok alapján a külföldi vendégek száma 24, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 12 százalékkal bővült 2023 októberéhez képest. A turisztikai szálláshelyekre érkezett 740 ezer külföldi vendég 1,8 millió vendégéjszakát töltött el, közülük 522 ezer vendéget és csaknem 1,3 millió vendégéjszakát a kereskedelmi szálláshelyeken regisztráltak. Utóbbiak 85 százaléka szállodákhoz kötődött, ahol a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 11 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött külföldivendég-éjszakák száma 24 százalékkal nőtt 2023 októberéhez mérten. A külföldivendég-éjszakák száma az előző év azonos időszakához viszonyítva a legerőteljesebben Gyula és térségében emelkedett (20 százalékkal), a leginkább pedig a Budapest környéke turisztikai térségben esett vissza (11 százalékkal). A Balatonnál 16, Budapesten 15 százalékkal nőtt a turisztikai szálláshelyeken eltöltött külföldivendég-éjszakák száma, az utóbbi növekedéshez a fővárosban rendezett jelentős sportesemények is hozzájárultak.

A hónap folyamán összesen 24 613 turisztikai szálláshely, ezen belül 2479 kereskedelmi, illetve 22 134 magán- és egyéb szálláshely fogadott vendégeket. A kereskedelmi szálláshelyek közül 961 szálloda és 1070 panzió volt nyitva október egy részében vagy egészében.

A turisztikai szálláshelyeken az összes bruttó árbevétel 91 milliárd forint volt, folyó áron 21 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Széchenyi Pihenőkártyával folyó áron 14 százalékkal többet, 2,9 milliárd forintot költöttek a kártyatulajdonosok a turisztikai szálláshelyeken az előző év azonos hónapjához viszonyítva.

KSH

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-01-10 17:55:00
Célszerű már az első bérszámfejtés előtt nyilatkozni az adóalap-kedvezményekről, hogy a munkáltatók már a januári fizetésben is figyelembe vehessék a munkavállalóknak járó kedvezményeket – hívja fel a figyelmet az adóhivatal, amely legegyszerűbb és leggyorsabb megoldásként az online nyilatkozatot ajánlja.
2025-01-10 12:10:00
Az idei esztendő a vállalkozások éve lesz – mondta Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára a kormány közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS