Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től

Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től
2021. 11. 06., 10:00

Szlovéniában és Horvátországban nyújt instant részletfizetési megoldást online vásárlásokhoz az ötéves Leanpay, amely egyetlen esztendő alatt megtriplázta a forgalmát. Az idén várhatóan 2 millió eurós bevétellel záró startupnak 2,5 millió eurós tőkeinjekciót szavazott meg a Lead Ventures, amelynek segítségével a fintech cég Kelet-Közép-Európa további piacain is megvetheti a lábát. Így a tervek szerint jövőre Magyarországon is elindítja a szolgáltatását.

Az egyszerű, azonnali online fizetési szolgáltatások iránti keresletet is felpörgette az az elképesztő lendület, amelyet főként a pandémiának köszönhet az e-kereskedelem. Az újgenerációs lehetőségek között is kirívóan magas növekedést produkál az úgynevezett Buy Now, Pay Later (BNPL) megoldás.

Bár a neve alapján egyszerű részletfizetésnek vagy hitelnek gondolnánk, a BNPL lényegesen rugalmasabb ezeknél: modern UI (felhasználói felület) és valós idejű, digitalizált folyamatok révén egyedülálló vásárlói élményt nyújt, továbbá a visszafizetés a hagyományos hitelekre jellemző havi ciklusnál hosszabb időre oszlik el. Így a felhasználók jelentős szabadságot kapnak, és gördülékenyen és kényelmesen vásárolhatnak ott és amikor akarnak.

A kifejezetten az online vásárlók részletfizetési igényeit kielégítő konstrukciónak 2020-ban 400 milliárd eurót meghaladó globális forgalma volt, ami a szakértői becslések szerint 2025-re megduplázódhat. Az európai piacon legismertebb BNPL szereplőnek számító svéd Klarna megoldását például több mint negyedmillió e-kereskedő integrálta már rendszerébe, nem véletlenül: a BNPL bevezetését követően egyes kereskedők számottevő növekedést észleltek a konverziós rátában.

A vásárlók ritkábban hagyták a kiválasztott termékeiket a kosárban, hajlandóbbak voltak befejezni vásárlásaikat, amikor azonnal megkaphatták a kiválasztott terméket, ahelyett, hogy egy nagyösszegű kiadást későbbre ütemeztek volna. A kereskedők ráadásul az átlagos rendelési érték 30 százalékos bővüléséről is beszámoltak.

„Kivételes növekedési potenciál van a BNPL-ben, amelynek regionális elterjedése az online fogyasztói magatartásokat is nagymértékben átformálhatja” – magyarázza Galácz Ábel, a Lead Ventures vezérigazgatója, miért látott fantáziát a MOL és az Eximbank által életre hívott tőkealapot kezelő befektetőcég ebben a piaci szegmensben, amelynek régiós üdvöskéje a 2016-ban alapított, Szlovéniában és Horvátországban BNPL megoldást nyújtó Leanpay. A startup 2021 első felében háromszor annyi bevételt realizált, mint egy évvel korábban.

„A Leanpay nem azonos a klasszikus BNPL szolgáltatókkal, amilyen például a Klarna” – hangsúlyozza Misa Zivic társalapító-vezérigazgató. Míg a svéd piaci szereplő főként a divatcikkekre összpontosít, 150 euró körüli átlagos kosárértékkel, addig a Leanpay-nél átlagosan háromszor nagyobb érték jön össze főként szórakoztatóelektronikai cikkekből, lakásfelszerelésekből, bútorokból és sportfelszerelésekből. A másik, piaci lépéselőnyt jelentő különbség a Leanpay kelet-közép-európai fókusza: ez a globális szereplők által szinte érintetlen, jelenleg jóformán csak tradícionális szereplők kínálnak digitális áruhitelt ezen országokban.

„A kelet-közép-európai régió nem elsőszámú terjeszkedési célpontja a globális és nyugat-európai szereplőknek” – teszi hozzá Galácz Ábel, aki szerint ennek oka elsősorban a szigorúbb szabályozásban, valamint a kisebb és széttagolt piaci szerkezetben keresendő.

„A társaság saját fejlesztésű és önmagát a szerzett tapasztalatok és információk alapján mesterséges intelligencia révén erősíteni képes kockázati modellje ugyancsak igazodik a lokális piacok egyediségeihez és kezeli azokat. Azonfelül a Leanpay menedzsmentje és a csapat képességei tökéletesen illeszkednek ahhoz a vízionárius, ugyanakkor szabályozott és jól definiált expanziós stratégiához, amely mellett a Lead Ventures is letette a voksát” – egészítette ki az alapkezelő vezetője.

Mindezek alapján a Lead Ventures 2,5 millió eurós tőkebefektetést hajt végre a startupban, amelynek növekedési potenciálja reményeik szerint az egyik legígéretesebb a régióban.

A társaság korábbi befektetőinek egyike a South Central Ventures (SCV), amely most 500 ezer euróval csatlakozik a Lead Ventures befektetéséhez.

„Az elmúlt hónapokban fantasztikus teljesítményt nyújtott a Leanpay amelyet tovább gyorsíthat a mostani tranzakció” – mondta Jure Mikuz, az SCV ügyvezető partnere, aki hozzátette: a közel háromszoros bevételnövekedés és közel 400 online webshop bizalma arra ösztökélte őket, hogy tovább támogassák a csapatot a közös célok elérésében.

A tőkeinjekciót a Leanpay részben a meglévő piacokon történő bővülés felgyorsítására használja fel, részben pedig kelet-közép-európai terjeszkedésre. A tervek szerint szolgáltatásuk 2022-ben még több regionális piacon válik elérhetővé, köztük a magyaron.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS