Kátyúban a használtautó-kereskedések

2020. 04. 14., 13:00

A használtautó-kereskedők közel kétharmada szembesül azzal, hogy bevételei legalább 75 százalékkal esnek vissza a koronavírus-járvány miatt életbe lépett veszélyhelyzet miatt – derül ki a JóAutók.hu felméréséből. A telephelyek csaknem 10 százalékát legkésőbb március 27-ével bezárták, további 40 százalékuk jelenleg csak előre bejelentkező érdeklődők számára nyit ki.

A mintegy 200, a JóAutók.hu által minősített használtautó-kereskedő megkérdezése nyomán született elemzés adatai szerint a kereskedésekbe látogatók száma az elmúlt hetekben drasztikusan csökkent, a válaszadók 85 százaléka szerint legalább 90 százalékkal esett vissza. Ennek hatására a kereskedők 63 százaléka több mint 75 százalékos árbevétel-kiesést vár az érintett időszakra, további 21 százalék becsül 50 és 75 százalék közötti visszaesést.

Ebben a helyzetben a kereskedések 64 százaléka csökkentett létszámmal üzemel, 40 százalék szabadságra küldte dolgozóit, miközben 24 százalék leépítésre is kényszerült már. A mostani helyzetet a kereskedések 60 százaléka csupán legfeljebb 3-4 hónapig fogja tudni kezelni a jelenlegi eszközeivel. Több mint féléves túlélésre a válaszok alapján csupán 14 százalékuk van felkészülve.

A jövőbeli kilátások a járványhelyzet lefutása tekintetében a használtautó-kereskedők várakozásai szerint igen borúsak: csupán 11 százalékuk számít arra, hogy a használtautó-piacon 3 hónapon belül visszaállhat a korábbi rend, 61 százalék szerint minderre csupán 6 hónapnál hosszabb idő múlva kerül majd sor. Az egyelőre beláthatatlan helyzetben a kereskedők 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jelenleg nem tölti a készleteit újabb autók vásárlásával.

A nyitva tartó kereskedések a felmérés szerint számos óvintézkedést alkalmaznak vásárlóik és munkatársaik védelme érdekében: 73 százalékuk legalább 2 méter távolságot ír elő, 52 százalékuk kézfertőtlenítőt rendszeresített, 29 százalék rendszeresen fertőtleníti az autókat, illetve a telephely gyakran látogatott pontjait is.

A JóAutók.hu felmérését a használtautó-kereskedéssel foglalkozó partner márkakereskedéseknek is megküldte. Mivel ez a kör többek között újautó-eladásokkal és szervíztevékenységgel is foglalkozik, náluk szinte mindenhol folyamatos a nyitva tartás, igaz, ott is csökkentett létszámmal. További eltérés, hogy a több lábon állás miatt a márkakereskedések 1-2 hónappal hosszabb túlélési idővel számolnak, miközben a válság lefutásával kapcsolatban is optimistábbak: többségük szerint hat hónapon belül visszaállhat az autópiac korábbi rendje.

„A használtautó-kereskedésektől beérkező válaszok egyértelműen azt mutatják, hogy a veszélyhelyzet miatt bevezetett gazdasági korlátozások egyik nagy vesztese az autópiac– mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Amennyiben a jelenlegi korlátozások további hónapokig fennmaradnak, azok mindenképpen komoly átrendeződéseket fognak okozni a megbízható, minősített autókereskedők körében is.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 10., 22:10
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.
2025-01-10 17:55:00
Célszerű már az első bérszámfejtés előtt nyilatkozni az adóalap-kedvezményekről, hogy a munkáltatók már a januári fizetésben is figyelembe vehessék a munkavállalóknak járó kedvezményeket – hívja fel a figyelmet az adóhivatal, amely legegyszerűbb és leggyorsabb megoldásként az online nyilatkozatot ajánlja.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS