2021. március 22. – Információk, hírek vállalkozóknak

2021. 03. 22., 09:15

Az Üzletem.hu összefoglalója.

A boltzár feloldását javasolja az MKIK

  • „Azt javasoljuk, hogy amennyiben a betegségen átesett és a már beoltott felnőtt lakosság létszáma együttesen eléri a felnőtt lakosság 25 százalékát, érdemes megfontolni a boltzár fokozatos feloldását” – olvasható a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közleményében.

Kiket és hol keresnek fel a NAV revizorai március negyedik hetében? – Itt a friss lista

  • Az ADÓtraffipax néhány friss bejegyzése utal arra, hol és kik számíthatnak nagyobb valószínűséggel operatív ellenőrzésre a március 22-én kezdődő héten.

Elektronikus számla 2021-ben – Megéri a NAV-val váltani

  • 2021. áprilisától egy új digitális adózási korba lépünk! A NAV online számla révén egy új e-számlázási lehetőség nyílik meg az adóalanyok széles körének – hívja fel a figyelmet az RSM Hungary.

Két vasúti fejlesztés előkészítéséhez pályázik uniós támogatásra Magyarország

  • Két nemzetközi jelentőségű vasúti hálózatbővítés előkészítésének folytatásához pályázik 2,8 milliárd forint támogatásra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból Magyarország – tájékoztatott az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Már több mint ezer cég megkapta a kutatás-fejlesztési bértámogatást

  • Mintegy 1200 munkaadó nyújtott be eddig kérelmet több mint 16 ezer munkavállalójára, összesen közel 13 milliárd forint értékben a Kutatók és fejlesztők innovatív bértámogatási programban – jelentette be Bodó Sándor.

Munkahelyváltási hullámot hozhat a home office

  • Paradox helyzet állhat elő a hazai munkaerőpiacon, hiszen bizonyos területeken egyre többen keresnek új állást.

Ez a cég kapta meg elsőként a kiemelkedő digitális biztosító védjegyet itthon

  • A jövőben „kiemelkedő digitális biztosító”-ként működik a K&H Biztosító, a társaság ugyanis a piaci szereplők közül elsőként kapta meg az állami Digitális Jólét Program kiemelkedő digitális biztosító védjegyet.

Melyik korosztály okozza a legtöbb közlekedési balesetet?

  • Vajon alkalmasak még az idősebb sofőrök a vezetésre, vagy már nem tudnak biztonságosan részt venni a forgalomban? Erre a kérdésre is választ ad a CLB legújabb bejegyzésében.

Ismét keresik Magyarország leginspirálóbb vállalkozóit

  • Május végéig lehet jelentkezni az Európai Vállalkozásfejlesztési Díj nemzeti fordulójára; a szakmai zsűri azon vállalkozások nevezését várja, amelyek programjaikkal kiemelkedő példával szolgálnak a kiírásban szereplő hat terület egyikén, és érdemesek lehetnek arra, hogy képviseljék Magyarországot Európa leginspirálóbb és legkreatívabb vállalkozásainak nemzetközi versenyén.

Az alkalmassági tesztekről dolgozott ki ajánlást az MPRSZ etikai bizottsága

  • Az MPRSZ Etikai Bizottsága összegyűjtötte, mitől lesz maradéktalanul jogkövető a leendő munkavállalók tesztelése, és melyek az alkalmassági tesztek alapvető etikai aspektusai. Az ajánlás letölthető az MPRSZ honlapjáról, amely mind a munkakeresők, mind pedig a munkaadók számára segítséget ad fogalmak tisztázásához, és az etikus kiválasztáshoz.

A marketingszakmán nem fogott ki a járványhelyzet

  • A kommunikációs szakma 2020-ban is bizonyított, megmutatta, hogy a pandémia időszakában is lehet sikeres és előremutató marketingtevékenységet végezni.

Vegyen használt járművet a NAV-tól! – „Állapotuk nagyrészt megfelel a koruknak”

  • A Nemzeti Adó- és Vámhivatal összesen 841, korábban hivatali célra használt járművét bocsátja árverésre. Az elektronikus aukciósorozaton a következő hetekben személygépkocsik, tehergépkocsik, autóbuszok, pótkocsik és motorkerékpárok kerülnek „kalapács alá” – a 12 ezer forintostól egészen a 4,6 milliós kikiáltási árig.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 08., 22:05
Az elmúlt fél évben több mint egymilliárd műanyag palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza Magyarországon; karácsony és újév között több napon is 10 millió felett volt a napi visszaváltások száma, amivel megdőlt az augusztusi 8 milliós rekord – tájékoztatott a MOHU.
2025-01-07 22:45:00
Erősen indult az év a lakáspiacon az ingatlan.com adatai szerint. 2024 utolsó és 2025 első napjaiban – december 27. és január 5. között – éves összevetésben 8 százalékkal nőtt az eladó lakóingatlanok iránti érdeklődések száma, a két évvel ezelőtti szintet pedig 28 százalékkal haladja meg.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS