Kismamák is pályázhattak pedelecre

2022. 09. 23., 16:23

A közlekedésben használt megújuló energiaforrások részarányát illetően Magyarország már most a régióban a legjobban, az uniós átlag felett teljesít. Ezt a teljesítményt tovább növelhetik a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv intézkedései, amelyek ösztönzik az elektromobilitás elterjedését és hozzájárulnak a 2050-re kitűzött klímasemlegességi célok eléréséhez. A kormány az elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlását támogató programban összesen több mint tizennégyezer e-bike beszerzéséhez járult hozzá – jelentette be Steiner Attila energetikáért felelős államtitkár.

A kormány az ország szén-dioxid csökkentési céljainak elérése érdekében támogatja a közlekedési szektor klímabarátabbá válását és az elektromos járművek terjedését – emlékeztetett az államtitkár. Ennek köszönhetően a hazai zöld rendszámos autók száma 2020 májusában elérte a 20 ezret, mára pedig már az 56 ezret is meghaladta, és ezek több mint fele tisztán elektromos.

A városokban időnként tapasztalható magas légszennyezettségre megoldást jelenthet a kerékpárok terjedése, mivel segítségükkel csökkenteni lehet a közlekedésből származó káros anyag mennyiségét. Ezért a kormány a régióban az elsők között hirdetett meg elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlását támogató programot, melynek első szakaszában közel 6900 e-bike beszerzéséhez járult hozzá.

A pályázat második szakasza a pályázati forrás kimerülése miatt lezárult, így április óta a rendelkezésre álló idő kevesebb, mint fele alatt összesen 7208 elektromos rásegítésű (3697 pedálszenzoros és 3511 nyomatékszenzoros) kerékpár vásárlásához nyújtott támogatást a program, a legtöbben Budapestről, Pest, illetve Hajdú-Bihar megyéből igényeltek támogatást.

A pályázat keretében a pedelecek bruttó vételárának felét, de hajtási rendszertől függően legfeljebb 100 ezer, illetve 180 ezer forint támogatási igényt nyújthattak be a magyarországi lakóhellyel és magyar adóazonosító jellel rendelkezők, fejenként legfeljebb egy pedelec kerékpárra.

A beadáshoz nem volt szükség munkáltatói igazolásra, így például kismamák, nyugdíjasok és egyetemisták is igényelhettek támogatást és térhetnek át egy környezetkímélőbb és egészségesebb közlekedési módra. (TIM)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS