Szlovákiából érkezett a vezérigazgató a Graboplasthoz

2023. 01. 03., 20:43

A több mint tízéves felsővezetői és nemzetközi tapasztalattal rendelkező Ivan László látja el januártól a Graboplast Padlógyártó Zrt. vezérigazgatói feladatait.

Ivan László a szlovák közösségi személyszállításban piacvezető Arriva Slovakia vezérigazgatói pozíciójából érkezik a Graboplasthoz. Vezetése alatt a vállalat többszörösére nőtt, Szlovákia legnagyobb buszvállalatává bővült. A szakember célja, hogy innovatív termékeivel a Graboplast globálisan is meghatározó szereplővé váljon.

Jancsó Péter eddigi elnök-vezérigazgató a társaság elnökeként stratégiai feladatokra fókuszál a jövőben.

A győri székhelyű több mint 110 éves Graboplast Közép-Európa vezető speciális padlógyártó vállalata. A magyar tulajdonban lévő vállalatcsoport három gyára (Győr, Kecskemét, Tatabánya) öt kontinens 80 országába szállít, bevételeinek több mint 90 százaléka származik exportból.

A cég a lakossági padlók előállítása mellett saját fejlesztésű, nagy hozzáadott értékkel rendelkező speciális padlóburkolatokra koncentrál, mint például a közületi, sport- és járműipari padlók.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Graboplast a 2020-as üzleti évben 537 dolgozót foglalkoztatott, 2021-ben 539-et. A vállalat éves nettó árbevétele 2020-ban 15,693 milliárd forint volt, 2021-ben 19,737 milliárd forint, amelyből 16,064 milliárd forint exportértékesítésből származott.

A cég 2020-ban 1,348 milliárd forint veszteséggel zárt, 2021-ben pedig 361 millió forint adózott eredményt ért el. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-01-10 12:10:00
Az idei esztendő a vállalkozások éve lesz – mondta Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára a kormány közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS