Tb-kifizetőhelyek: új időszámítás kezdődött 2024. április 1-jétől

2024. 04. 13., 18:10

A tb-kifizetőhelyek számára új időszámítás kezdődött 2024. április 1-jétől, ami jelentősen hozzájárul a társadalombiztosítási kifizetőhelyek adminisztratív terheinek csökkentéséhez – hívja fel a figyelmet az RSM Hungary.

A TB-ellátások kifizetése bizonyos esetekben a társaságok, munkáltatók feladata, melyet megoldhatnak kiszervezett keretek között, TB-kifizetőhelyi szolgáltatást nyújtó szolgáltató segítségével – kezdi friss bejegyzését Pentz Edina, az RSM Hungary

Tb-kifizetőhelyek: mi változik 2024-ben?

A Magyar Államkincstár 2024. március 28-án tette közzé TB kifizetőhelyi tájékoztatóját, amely a társadalombiztosítási kifizetőhelyek részére a segélyezési egyéni lap vezetésével kapcsolatos jelentős változtatásokat tartalmaz.

A 2023. november 20-án publikált „Tájékoztató a társadalombiztosítási kifizetőhelyek részére”* című kiadvány kiegészült a 1.12.6. A segélyezési egyéni lap vezetésének szabályai résszel, ami részletezi a Segélyezési egyéni lap és a pótlapok (KPE 200, KPE 210 és KPE 220 r. sz. nyomtatványok) vezetésének megszűnését 2024. április 1. naptól. 

Társadalombiztosítási kifizetőhelyek: jelentős adminisztratív könnyítés

Annak a társadalombiztosítási kifizetőhelynek, amely az Ebtv. 79/B. § (4) bekezdése szerinti havi adatszolgáltatását .xml előállításával teljesíti, 2024. április 1-jétől nem kötelező vezetnie a KPE 200 számú „Segélyezési egyéni lap”, a KPE 210 számú „Gyermek ápolása címén igénybe vett táppénz nyilvántartási pótlap”, valamint a KPE 220 számú „Segélyezési egyéni lap (pótlap)” elnevezésű nyomtatványokat.

Az a kifizetőhellyel rendelkező foglalkoztató, amely nem .xml előállításával teljesíti a havi adatszolgáltatását, az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai és a baleseti táppénz folyósításáról az egyénenkénti nyilvántartást a KPE 200 számú „Segélyezési egyéni lap”, a KPE 210 számú „Gyermek ápolása címén igénybe vett táppénz nyilvántartási pótlap”, valamint a KPE 220 számú „Segélyezési egyéni lap (pótlap)” elnevezésű nyomtatványokon továbbra is köteles vezetni.

TB-ügyintézők, TB-ellenőrök: kevesebb dokumentáció

A tb-ügyintézők és az tb-ellenőrök munkáját is alapjaiban változtatja meg a jövőben a bejelentett változás azoknál a társadalombiztosítási kifizetőhelyeknél, akik a havonkénti kifizetőhelyi adatszolgáltatási kötelezettségüknek .xml állomány megküldésével tesznek eleget.

A tb-ügyintézők válláról lekerült a rengeteg adminisztrációs teherrel járó segélyezési egyéni lapok vezetése.

Kihívást jelent azonban ez a változás a kifizetett ellátások utólagos átláthatóságának teljesítésében. Tasakok hiányában a tb-kiskönyvek, ÜB iratanyagok és CSED/GYED ellátásokhoz tartozó iratanyagok, elutasító határozatok, táppénz lejárati értesítők rendszerezésének feladata is új kihívás elé állítja az ügyintézőket.

Ez a gyors, egyik napról a másik napra történő bejelentésnek köszönhetően a munkafolyamatok hosszútávon hasznosítható, megfontolt és átgondolt átalakítására van szükség, amihez elengedhetetlen a digitalizáció bevezetése.

A munkafolyamatok digitalizációs megvalósításához szükséges informatikai ismeretek és digitális alapokra a tb-ügyintézők részéről. Ezek az új kihívások, új ismereteket adnak és új tudás megszerzését várják el az ügyintézőktől a hatékony munkavégzés érdekében, ezáltal alapjaiban rengeti meg ez a változtatás az ügyintézők feladatmegoldásának teljesítését.

Továbbá a tb-ellenőrzések lefolytatásának gyökeres változtatását fogja maga után vonni ez az környezetbarát, papírmentes újítás.  

RSM-szakértők véleménye szerint a segélyezési lapok vezetésének megszűnése maga után vonja, hogy az ellenőröknek már az iratanyag személyes ellenőrzésére kevesebb időt kell a jövőben fordítani, mivel minden adatot elektronikusan is rendelkezésre állnak. Ez a személyes ellenőrzések időtartalmának nagymértékű csökkenését hozza maga után, miközben az ellenőrzések a Kormányhivatal épületén belül is könnyedén megvalósíthatók lesznek.

Ez a változtatás gyorsítja a munkavégzést a tb-ügyintézők részére, könnyíti az ellenőrzést a Kormányhivatalok részére és a digitalizáció óriás léptékben történő elindítása lehetővé teszi a papírmentes munkafolyamatok bevezetését.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS