Széll Hajnalka: Számomra kulcsszó a fejlődés

Széll Hajnalka: Számomra kulcsszó a fejlődés
Szerdahelyi Csaba  |  2023. 10. 25., 09:21

Minden kollégához meg kell találni a kulcsot, egyénileg kell definiálni, hogy ki, hogyan tud előre lépni – mondta az Üzletemnek Széll Hajnalka, az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója.

Széll Hajnalka szeptember eleje óta részben új pozícióban dolgozik az Auchannál: hozzá tartozik a vállalat kommunikációjának minden ága. Ennek kimondottan örül, mert nagyon közel áll hozzá a márkamarketing. Úgy gondolja, a legjobb munkahely vagy pozíció is unalmas lehet egy idő után, ez ellen folyamatos fejlődéssel igyekszik tenni. Ha érdekli, hogyan fér meg Hajnalkánál egymás mellett a sport, a kert és a desszert, a választ elolvashatja az Üzletem sorozatának 493. interjújában.

Milyen távra tervez?

– Hosszú távra, és ennek az az oka, hogy szerencsére esélyem sincs belefásulni a feladataimba. Az Auchannál mindig megkaptam a tanulás, a fejlődés és a megújulás lehetőségét, és ez számomra fontos mozgatórúgó. A közelmúltban lezajlott szerkezeti átalakításnak köszönhetően részben egy új pozícióban kell helytállnom, hiszen szeptember eleje óta hozzám tartozik a vállalat kommunikációjának minden ága. Remek és kipróbált csapatok állnak mellettem, én pedig abban látom a szerepem, hogy összefogjam őket, és minden területen erős, integrált kommunikációval juttassuk célba az üzeneteinket vásárlóinknak, munkatársainknak és partnereinknek.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Éppen abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a pozícióváltásomnak köszönhetően két tételt máris kipipálhatok a listámról. Mindig szerettem volna marketinggel és márkakommunikációval foglalkozni, ezt most országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatóként megtehetem. Ez jelenleg teljesen leköt és izgalommal vágok bele az új feladataimba. Egy következő állomás talán az lehet majd, ha pár évig egy külföldi kiküldetésben is bizonyíthatok. Ebből is látszik, hogy meglehetősen hosszú távra tervezek, hogy visszautaljak az előző kérdésre.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A munkatársaimtól. Elsősorban a közvetlen csapatomtól, akikkel meg tudtunk teremteni egy olyan munkakörnyezetet és légkört, amelyben mindenki szabadon és nyíltan elmondhatta az észrevételeit, ötleteit vagy éppen a kritikáját. Szerintem ugyanis pont ez az előnye a csapatmunkának. Bízom benne, hogy az új pozíciómban is sikerül ez, nemcsak a vezetők körében, hanem az egyes kommunikációs részlegek között is szorosabbá válik a munkakapcsolat.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Először is azzal, hogy olyan összeszokott csapatot igyekszem kialakítani magam körül, ahol mindig lehet számítani a másikra, de az egyéni teljesítményeknek is van tere. A fejlődés nálam kulcsszó, mert szerintem e nélkül a legjobb munkahely vagy pozíció is egy idő után unalmas lesz. Erre különböző módon próbálok lehetőséget adni a munkatársaimnak, mert abban is hiszek, hogy mindenkihez meg kell találni a kulcsot, egyénileg kell definiálni, hogy ki, hogyan tud fejlődni.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ha még egyszer kezdhetném, biztosan marketinges lennék.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ebben talán eddig nem voltam elég tudatos, mert mindig arra koncentráltam, hogy a munkámban a lehető legeredményesebb legyek, és úgy gondoltam, ez majd hozza magával a kapcsolatokat is. Ez részben igaz, de most úgy érzem, a pozíciómmal együtt jár, hogy időt szakítsak a tudatos kapcsolatépítésre is. Elsősorban nem saját, hanem céges érdekből.

Mire sajnálja az idejét?

– Arra, ha be kell kalkulálni a bizalomhiányt, amikor taktikázni kell, mert nem lehet nyílt párbeszédet folytatni valakivel.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az igazságtalanságot nem jól viselem. Viszont az is igaz, hogy konfliktus esetén mindig igyekszem megérteni a másik fél motivációját, és az ő szempontjait is érvényesíteni. Az igaztalan dolgokat tehát nehezen nyelem le, de egyébként mindig arra törekszem, hogy kenyértörés helyett a megértés irányába vigyük el a feszült helyzeteket.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Az Auchanban rendszeres az önkéntesség, évente egy szabadnapot biztosítunk is erre a munkatársaknak. Én éppen a napokban vettem részt a Magyar Élelmiszerbank főzésén, amelyen rászoruló családoknak készítettünk paprikás krumplit és kókuszgolyót.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Sportra, utazásra és friss, minőségi alapanyagokra a sütéshez-főzéshez. Mondjuk, nekem van egy elég jó lelőhelyem, úgy hívják: Auchan, és hál’ Isten nem is esik messze a munkahelyemtől…

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Három dolog: a sport, a kert és a desszertek. A legsűrűbb időszakokban is igyekszem legalább heti három alkalommal edzeni, nekem a legjobban a konditermes edzés és a squash jött be, ezekre járok.  A mozgás nemcsak a fizikai erőnlétem miatt fontos, hanem mentálisan is jót tesz. Így van ez a természettel is, imádok kertészkedni! Van otthon egy pici virágos kertem, ami szó szerint és átvitt értelemben is az oázist jelenti nekem. A desszerteket meg imádom, nem is annyira enni, mint inkább készíteni! Szerintem elképesztően kreatív dolog egy hagyományos édességet újragondolni, vagy valami egészen újat alkotni. Minden családi eseményre és baráti összejövetelre én viszem az édességet, ez abszolút az én reszortom. Engem meg az alkotáson kívül az is nagy boldogsággal tölt el, ha gyorsan elfogy.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS