Ismerd meg a hazai rádiózás egyik legnépszerűbb csatornájának kulisszatitkait!

Ismerd meg a hazai rádiózás egyik legnépszerűbb csatornájának kulisszatitkait!
2022. 09. 04., 05:30

A rádióhallgatás még manapság, a podcastok és streamingszolgáltatások korában sem ment ki a divatból, hisz még mindig rengetegen választják a szórakozás és informálódás eme formáját. A legismertebb ráadióadóknak pedig igen népes rajongótáboruk van, akik közül sokan nap mint nap hallgatják őket.

Honnan indult az egyik legnépszerűbb hazai csatorna?

A Rádió 1-et talán senkinek sem kell bemutatni, hisz még aki nem is rendszeres hallgatója az adásnak, az is biztosan belefutott már nem egyszer Balázsék reggeli műsorába vagy az esti Disco’s Hit mixműsorba.

Az adás ugyanis elérhető analóg közvetítéssel, illetve az interneten, a MyOnlineRadio weboldalán keresztül is. A csatorna fő célcsoportja a fiatalabb, 15-39 éves korosztály, az ő érdeklődésüket pedig a naprakész zenei kínálattal és a változatos műsorokkal tartják fenn.

Azt viszont már csak kevesen tudják, hogy a Rádió 1 valójában több mint 2 évtizedes múltra tekint vissza. Az első adás kísérleti jelleggel indult 1996-ban, mint egy újdonsült lokális budapesti kereskedelmi csatorna.

Eleinte a közvetítés is csak időszakos volt, hisz két másik adóval osztoztak egy frekvencián, ezért csak 12 és 20 óra között sugározta adását. Viszont hamar elkezdett népszerűvé válni, ezért 1997-ben napi 24 órássá bővült a műsor.

Ez többek között annak köszönhető, hogy a csatorna tulajdonosai felfedezték a piaci rést: az akkoriban két leghíresebb kereskedelmi adó, a Sláger és a Danubius Rádió ugyanis inkább az idősebb korosztálynak szólt. A Rádió 1 indulása után azonban bebizonyosodott, hogy nagy igény van egy, csak a legfrissebb zenéket játszó, fiatalos hangvételű csatornára is.

Regionálisból országos rádióadó

A Rádió 1 pár év alatt országos hálózattá fejlődött, vagyis több vidéki stúdió is alakult, ahol lokális műsorokat is közvetítettek, de akadtak olyan műsorsávok is, amikor a központi, budapesti stúdió adása szólt.

A 2000-es években mintegy 14 frekvencián szólt, így mondhatni az ország nagy részén biztosított volt a lefedettség. Ez a terjeszkedés egészen 2011-ig tartott, ekkor megújult a csatorna arculata, megjelent a ma is használatos logó, illetve ekkortól használják a „Csak igazi mai sláger megy” szlogent is.

Az újrakezdés

A rádió sikertörténete azonban nem volt töretlen. 2011-ben ugyanis lejártak a frekvenciahasználati engedélyek, amiket újra meg kellett pályázni. Ez viszont nem várt akadályokat gördített a csatorna elé, végül a Médiatanács döntései alapján a rádió a frekvenciái többségét elvesztette. Ez a hálózat szétesést eredményezte, ami miatt több tulajdonos is eladta az érdekeltségeit.

2016-tól viszont felcsillant a remény, hisz újfent sikerült frekvenciákat szerezni, ráadásul ekkorra már az internetes közvetítés is kezdett elterjedni. További fontos lépés, hogy sikerült olyan ismert rádiós személyiségeket szerződtetni, mint Sebestyén Balázsék triója, Cooky, illetve a Disco’s Hit DJ-csapata. Ez új lendületet adott a csatornának, ami napjainkban ismertebb és sikeresebb mint valaha.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS