Itt találod az összes cikket a „fenntarthatóság” témában!
A hazai közepes és nagyvállalatok vezetése nyitottan és érzékenyen viszonyul a fenntarthatóság problémaköréhez, a szavakat azonban kevés tett követi. A K&H fenntarthatósági indexe rámutat arra, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzetben a vállalati programok minden bizonnyal halasztást fognak szenvedni.
Idén a Deloitte ismét meghirdeti a Zöld Béka Díjat, amely a nem pénzügyi jelentések készítése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok elismerésére szolgáló kezdeményezés.
Áprilistól zöld célokra is fel lehet venni a minősített fogyasztóbarát lakáshitelt az Ersténél.
Sokkal. És erre végre tudományos magyarázat, előrejelzés, pontos számításokon nyugvó bizonyíték is van. A legjobb eredményt persze nagyvárosi környezetben, teljes hálózatkiépítés mellett lehet elérni.
A fenntarthatóságnak csupán egyik eleme a természeti környezet védelme, a gazdasági tevékenység környezetet károsító hatásainak tompítása. Ezzel egyenértékű annak a jelentősége, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért.
A feltörekvő magyar vállatoknak 2026-ban kell először közzétenniük az Európai Unió által előírt fenntarthatósági jelentés rendszere (CSRD) alapján készített beszámolóikat a 2025. évi eredményeiről.
Egy 34 országra kiterjedő kutatás szerint az embereket aggasztó problémák között a leggyakrabban elhangzó fogalmak – így a „környezetvédelem”, a „hulladék”, az „éghajlatváltozás”, valamint a „megfizethető és tiszta energia” – mind szorosan kapcsolódik a fenntarthatóság ügyéhez.
Tudatosabban figyelnek a magyarok a fenntarthatóságra, azonban az idén kevesebbet hajlandók költeni erre.
A fenntartható jövő a jelenben kezdődik – ennek jegyében Veszprém turisztikai szempontból fontos kulturális intézményei együttesen lépnek fel az ökológiai lábnyomuk csökkentéséért.
A Magyar Bankholding csatlakozott az ENSZ által létrehozott globális együttműködéshez, a hazai bankok közül az elsők között írta alá a Felelős Banki Irányelveket.
A Deloitte Magyarország idén 22. alkalommal hirdette meg a Zöld Béka díjat.
A vezető nagyvállalatok 79 százaléka készít fenntarthatósági jelentést és egyre több cég foglalkozik az éghajlatváltozás hatásaival – olvasható a KPMG Sustainability Reporting kutatásában.
A világ legnagyobb vállalatainak vezérigazgatói közül tízből nyolcan számítanak gazdasági visszaesésre a következő 12 hónapban a KPMG 2022 CEO Outlook szerint.
A vállalatoknak elsősorban transzparenssé kell tenniük működésüket a megfelelő adatszolgáltatás révén, hogy elkerüljék a zöldremosás kockázatát, emelték ki a Deloitte szakértői.
A vásárlók, a szabályozók és a befektetők egyaránt nyomás alatt tartják a cégeket annak érdekében, hogy mihamarabb térjenek át kevésbé környezetszennyező és fenntartható működésre.
A fenntartható élelmiszer-termelési rendszerek, az új összetevők, a technológiai innovációk és a táplálkozás minőségének javítása mind az élelmiszeripar jövője előtt álló kihívások. Ezekről is szó lesz a Kanadai-Magyar Kereskedelmi Kamara fórumán.
A magyarok igénylik a fenntartható vásárlást jutalmazó kezdeményezéseket. A lakosság negyede hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében.
A K&H egyre többet tesz a fenntarthatóságért, a szeptembert pedig kiemelten ennek a témának szenteli.
A fenntarthatósági célok megvalósításához köthető ingatlanpiaci és vállalatvezetési döntéseket számos tényező nehezíti, illetve ösztönözheti.
A jegybanki elvárásokkal összhangban egyre több bank kínál hitelkonstrukciókat az ingatlanok energetikai korszerűsítésére.
A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során.
Azt hiszem, kezdő munkavállalóként nincs fontosabb feladatunk, mint találni egy jó főnököt és tanulni tőle. Örülök, hogy nekem annak idején ez megadatott – mondta az Üzletemnek Jancsár Gergely, az SAP Közép-Kelet-Európai Régiójának fenntarthatósági vezetője.
A legnagyobb világcégeknél is óriási a hiány fenntarthatósági szakemberekből, akik beépíthetik a zöld szempontokat a cégek működésébe. Mit kell tudnia egy fenntarthatósági menedzsernek?
Új szakember csatlakozott az SAP csapatához. Jancsár Gergely az SAP hangja lesz az ügyfelek számára, amikor szóba kerülnek a fenntartható megoldások.
A cégvezetők többsége tisztában van az Európai Unió karbonkibocsátással kapcsolatos célkitűzéseivel. A fenntarthatóságot sokan tartják fontosnak, de kevesen tesznek érte. A vállalatok teljes fogyasztásának 1 százalékát sem teszi ki a zöld energia.
Ökológiai lábnyomának csökkentésére a fogyasztók bevonásával alkalmaz zöld stratégiát a Westend.
A cégek csaknem kétharmada ugyan már rendelkezik formális fenntarthatósági tervvel, a megvalósítás azonban sokszor még várat magára.
A globális felmelegedés, a légszennyezés és a szén-dioxid-kibocsátás jelentik 2050-ig az emberiség számára a legnagyobb környezeti veszélyt. A Roland Berger német tanácsadó cég tanulmánysorozatában a jövőre vonatkozó összefüggéseket és lehetséges forgatókönyveket elemzi.
A KBC Csoport és magyarországi leányvállalata konkrét ágazatokat jelölt meg, hogy hol és hogyan kell klímabarátabbá tenni például az ingatlanszektort, a közlekedést vagy éppen az agráriumot és az élelmiszer-termelést.
Egy nemzetközi kutatás szerint a megkérdezettek 84 százaléka úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb előrelépést érnének el a fenntarthatósági és társadalmi célok felé a mesterséges intelligencia segítségével.
A K&H által támogatott fenntarthatósági beruházások értéke megnégyszereződött tavaly, a megújuló energiatermelés finanszírozása elérte a 120 milliárd forintot.
Egyetlen cég sem hagyhatja figyelmen kívül a környezetvédelmi kérdéseket, ahogy a társadalmi felelősségvállalásra és a tehetséggondozásra is nagy figyelmet kellene fordítania minden piaci képviselőnek – állítja Jérôme Cadiou, a Capgemini magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.
Vízválasztó volt a K&H Csoport számára a múlt év fenntarthatósági szempontból, elérte ugyanis a klímasemlegességet saját működésében az évekkel ezelőtt megkezdett programnak köszönhetően.
Magyarországon is zöldül a startup közösség: március 6-ig ismét lehet jelentkezni a Start it @K&H inkubátorba, ahol a féléves mentorálást elnyerő csapatok kiválasztásánál az innovatív ötletek mellett a fenntarthatósági megoldások is fókuszba kerülnek, összhangban a K&H stratégiai prioritásaival.
A sikeres vállalkozáshoz elengedhetetlen a webes jelenlét: 10-ből 9 cég megtalálható valamilyen formában online derül ki a K&H felméréséből.
Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek 31 százalékának volt saját fenntarthatósági stratégiája, egy évvel korábban ez mindössze a 15 százalékukra volt igaz.
Az Epson küldetése, hogy a lehető legzöldebb technológiát kínálja ügyfeleinek, ezért a következő tíz évben a cég mintegy 770 millió eurót fektet be.
Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására.
Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.
A K&H a hazai bankszektorban az elsők között érte el a karbonsemlegességet az idei év végére, ami azt jelenti, hogy a működéséből eredő károsanyag-kibocsátást teljes mértékben semlegesíti.
A potenciális munkavállalók számára egyre fontosabb, hogy a munkaadójuk mennyire működik fenntarthatóan. Az UniCredit Bank és a SteiGen közös kutatása szerint a magyarok 29 százalékánál jelentős tényező a fenntarthatóság a munkahelyválasztásnál.
A fenntarthatóság kihívásairól Kui Szilárd, local partner, a DLA Piper Hungary ingatlanjogi csoportjának vezetője, valamint Borbély Gábor, partner, a finanszírozási praxis vezetője beszélgetett.
Budapesten ezen a héten rendezik meg a régió legnagyobb fenntarthatósági eseményét, ahol globális megközelítéssel, ugyanakkor közép-európai szemlélettel járják körbe a fenntarthatóság kérdéskörét, miközben a rendezvénysorozat lebonyolításával is szolgálják azt.
„Elkötelezzük magunkat amellett, hogy 2022 végéig 3 milliárd eurót fektetünk fenntartható és zöld kötvényekbe” – jelentette be Philippe Donnet, a Generali Csoport vezérigazgatója.
A fenntarthatóság igénye az elmúlt években egyre meghatározóbbá vált a divatiparban, és a fogyasztók gondolkodásában is.
Az év végére a gazdaság már elérheti a Covid-válság előtti szintet – mutatta ki nemzetközi felmérésében a Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.
A fenntartható üzleti működés iránti elkötelezettségével összhangban, a BAT elindította a Légy a beszállítónk! (Be a Supplier) programját.
Az OPPO arra ösztönzi a fiatal vállalkozókat, hogy technológiai innovációval segítsék a klímaváltozással kapcsolatos kihívások kezelését és a fenntarthatóbb jövő megteremtését.
Európa leggyorsabban növekvő mobilitási szolgáltatója szeptember 3-tól új nemzetközi útvonalon Szentpétervár és Tallin között közlekedik. 2021 végén pedig Rio de Janeiro és Sao Paolo között is elindulhatnak a zöld távolsági buszok.
Egymilliárd amerikai dollárt szán a következő 20 évben környezetvédelmi célok elérésére a világ egyik legnagyobb gyártóvállalata, a Magyarországon is jelenlévő 3M.
Az Európai Unió vállalkozásainak mintegy 99 százaléka kkv, ezért a szektor jelentős szerepet játszik a gazdasági életben, azonban a világjárvány számos olyan hatást eredményezett, ami a cégeket kihívások elé állította. Fenntarthatóságuk és eredményességük megőrzése érdekében a vállalatok kreatív megoldásokat kerestek és új módszereket vezettek be.
„A fenntartható vásárlást mindenki számára megfizethetővé tesszük” – ez az ambiciózus cél áll az ALDI SÜD csoport új globális vállalati felelősségvállalási stratégiájának középpontjában, amelynek az ALDI Magyarország is része.
Az 1831-ben Triesztben alapított Generali idén ünnepli 190 éves jubileumát. Ezt a történelmi évfordulót 2021-ben események sorozatával teszik emlékezetessé a munkavállalók, a tanácsadók, az ügyfelek és a közösségek számára mindazon országokban, amelyekben a Generali jelen van.
Idén akár 624 milliárd dollárt is költhetnek energiahatékonysági beruházásokra világszerte a tavalyi 600 milliárd dollár után – derül ki a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) előrejelzéséből. A tanulmány szerint a tavalyi 2,2 százalékról 2030-ra 4 százalék fölé kellene emelni az energiahatékonyság növelésének ütemét.
Megkerülhetetlen cukrászlegendák, a csoki iránti szerelemből született friss kisvállalkozások, ékszerdobozhoz hasonlító helyiségek és nagypolgári miliő.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: