Itt találod az összes cikket a „GVH” témában!
2024. augusztus 1-jétől a jogsértő vállalkozásokra kiszabható maximális bírságösszeg az előző évi nettó árbevétel 15 százaléka.
A Gazdasági Versenyhivatal több vállalkozással szemben is eljárást indított, mivel az ásványvizes és üdítőitalos palackok címkéin feltüntetett, és egyéb kereskedelmi kommunikációjukban alkalmazott, a termék környezeti hatásaira vonatkozó állításokkal valószínűsíthetően megtévesztették a fogyasztókat.
189 millió forintos bírságot szabott ki a GVH az Airbox nevű szlovák cégre, mert az azt a hamis benyomást keltette a fogyasztókban, hogy weboldalán az elektronikus cigarettákat, valamint a dohányzást imitáló elektronikus eszközöket a hazai távértékesítési tilalom ellenére jogszerűen forgalmazta.
A GVH a cég foglalási rendszerének szakmai gondosság követelményét sértő működését, valamint a szolgáltatási díjakkal kapcsolatosan lényeges információk elhallgatását gyanítja.
Az együttműködést és a visszatérítés mértékét mérlegelve a GVH Versenytanácsa eltekintett a bírság kiszabásától.
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának megsértése miatt a GVH Versenytanácsa közel 308 millió forintos bírságot szabott ki a légitársaságra.
A GVH gyanúja szerint a vállalkozás 2021. november 25-től nem rendelkezik következetesen alkalmazott belső ellenőrzési mechanizmussal.
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a Booking; a feltárt jogsértések miatt a GVH 382,5 millió forintra bírságolta a vállalkozást.
2024. augusztus 1-től 13 százalékról 15 százalékra emelkedik a Gazdasági Versenyhivatal által kiszabható bírság összegének felső határa a háborús veszélyhelyzet ideje alatt. A legfontosabb tudnivalókat és a felmerülő kérdéseket az Oppenheim Ügyvédi Iroda szakértője foglalta össze.
A GVH ismét versenyfelügyeleti eljárás alá vonta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt-t, mert azt vélelmezi, hogy a kiskereskedelmi vállalkozás megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat.
Az Országgyűlés részére készített jelentésben a GVH részletesen beszámol 2023-as tevékenységéről: az indított és lezárult versenyhatósági eljárásokról, a lefolytatott átfogó ágazati vizsgálatokról, illetve a kiszabott bírságok alakulásáról. A vállalkozások számára legfontosabb megállapításokat dr. László-Bölcskei Kinga ügyvéd, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners szakértője foglalta össze.
A vállalkozás megtévesztő árfeltüntetési gyakorlatával és a weboldalon megjelenő sürgető üzenetekkel tévesztette meg a fogyasztókat.
Az együttműködést és a visszatérítés mértékét mérlegelve a GVH Versenytanácsa eltekint a bírság kiszabásától, amennyiben az Eventim pontosan végrehajtja a vállalt kompenzációt.
Versenyfelügyeleti eljárásokat indított a GVH hat hazai influenszerrel, számos hirdető céggel, illetve közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.
A Viber Media egy sor olyan intézkedés végrehajtását volt kénytelen vállalni, amelyeknek köszönhetően a fogyasztók tudatosabb döntéseket hozhatnak a szolgáltatással kapcsolatban.
A GVH a hiányosságok miatt összesen 40 millió forintra bírságolta a cégeket.
Az alkalmazott kereskedelmi gyakorlatról nem volt megállapítható, hogy agresszív lenne.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
Mik azok a „zöld állítások”? Mire érdemes odafigyelniük a vállalkozásoknak fenntarthatósági szempontból? A kérdésekre a Gazdasági Versenyhivatal podcast-sorozatának legújabb adásában válaszol a szakértő.
A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított az Extreme Digital-eMAG Korlátolt Felelősségű Társasággal szemben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága a jogszabályban biztosított eszközével élve 2023 szeptemberében letiltotta a honlapot.
A Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal kiemelt figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és piaci helyzetét befolyásoló, nagy technológiai vállalkozások és online platformok piaci magatartásainak vizsgálatára.
A versenyhivatal 28 magyar véleményvezér posztjait vizsgálta.
„A piacelsőségi állítások nem voltak megfelelően alátámasztva, így megtéveszthették a fogyasztókat”.
Vélhetően illegálisan forgalmazza a dohányzást imitáló eszközöket a cég.
Az érintett vállalkozások hét, többségében közbeszerzési tenderen egyeztették ajánlati áraikat.
A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Kft.-vel szemben.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
Európa-szerte vizsgálják a környezetre vonatkozó állítások fogyasztókra gyakorolt hatását.
A Gazdasági Versenyhivatal január 24-én online, angol nyelvű workshop keretében vitatja meg külföldi versenyhatóságok, illetve szakmai szervezetek képviselőivel a zöld marketingüzenetek vizsgálatának eredményeit.
Sok piaci szereplő márkaépítésre használja, de a fogyasztók jelentős része nem érti a zavaros zöld üzeneteket.
Az alsó és felső értékek közé az országosan egységes jogalkalmazás érdekében „irányadó” bírság-összegeket is meghatároztak.
Bárki részt vehet a programban: egy-egy iskolára vagy évfolyamra szabott, egyedi megoldásokra is nyitottak a szervezők.
„Az új technológia robbanásszerű terjedése torzíthatja a versenyt a digitális ágazatokban és kiszolgáltatottabb helyzetbe hozhatja a fogyasztókat”.
Az elmúlt időszak számos jogszabályi változást hozott a fogyasztóvédelem területén. Marosi Zoltán, a DLA Piper Hungary versenyjogi csoportjának társvezetője összegyűjtötte a főbb jogszabályi fejleményeket és érdekességeket, amelyek meghatározzák az idei évet.
A jogalkotó újabb feladatokkal bízza meg a Gazdasági Versenyhivatalt.
A vállalkozás ezzel az állítással is reklámozta termékeit: „A legélethűbb és legjobb minőségű pázsitok.”,
Az ingyenesen regisztrált felhasználók nem tudták megtekinteni a többiek profilképeit.
A Gazdasági Versenyhivatal kiterjedt adatgyűjtést végzett a vizsgálat során, így előzetes értesítés nélküli helyszíni szemlét tartott az MKVK székhelyén.
A GVH Versenytanácsa a két vállalkozással szemben összesen 113 millió forint bírságot szabott ki.
„A cég vélhetően nem nyújtott megfelelő tájékoztatást arról, hogy e kuponra csak akkor jogosultak a fogyasztók, ha a rendelésük végösszege meghaladja a 6000 forintot.”
A KOMETA nem minősül kis- és középvállalkozásnak, így a nemzeti versenyhatóság a jelenleg irányadó szabályok szerint mulasztás esetén mindig szab ki bírságot.
A GVH arra hívja fel a fogyasztók figyelmét, hogy az évvégi utazások foglalásai során fokozottan figyeljenek arra, hogy a feltüntetett ár valóban magában foglalja-e a teljes csomagot.
A Gazdasági Versenyhivatal a vásárlói tudatosságot erősítő kampánnyal, tájékoztató videókkal segíti a fogyasztókat abban, hogyan ne dőljenek be a szezonális akcióknak.
A Gazdasági Versenyhivatal lezárta gyorsított ágazati vizsgálatát a hazai online szállásközvetítési- és szálláspiacon. A nemzeti versenyhatóság jelentéstervezetében több javaslatot fogalmazott meg. Az érintett piaci szereplőknek 30 napjuk van a tervezet véleményezésére.
A Dreher olyan feltételekkel alakított ki együttműködést, amelyekkel arra ösztönözte az érintett vendéglátóhelyet, hogy szinte kizárólagosan tőle vásárolja sörkészletét.
A Gazdasági Versenyhivatal utóvizsgálat keretében vizsgálta, hogy az LG teljesítette-e egy korábbi eljárás során tett vállalásait. A GVH megállapította, hogy a vállalkozás döntő részben javította a feltárt problémákat.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálja, hogy a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. a fogyasztók számára egyértelmű módon kommunikálta-e a 2023. január 1-től érvényes előfizetői-díjemeléssel, illetve a 2023 májusától alkalmazott díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket.
Az útjelfestéssel és közúti táblázással foglalkozó vállalkozások nagy része felosztotta egymás között a hazai piacot 2012-2014 között – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A nemzeti versenyhatóság mintegy 300 milliós bírságot szabott ki 17 vállalkozásra.
A Magyar Bankszövetség elkötelezett Magyarország pénzügyi stabilitása, a gazdaságfejlesztési megoldások támogatása és a gazdasági verseny élénkítése iránt – hangsúlyozta a bankszövetség, reagálva Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter önkéntes kamatplafon bevezetéséről szóló felhívására.
Újabb funkciót kapott a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online Árfigyelő. A vásárlók beállíthatják a kedvenc boltjaikat az oldalon, ezt vizuálisan a térképes szűrővel is megtehetik.
A GVH Versenytanácsa 23,9 millió bírságot szabott ki az elektronikai áruházláncra, amely elismerte a jogsértést, és a büntetésen felül több mint 1000 érintett vásárlónak összesen több mint 20 millió forint kompenzációt fizet.
A Gazdasági Versenyhivatal lezárta a vizsgálatot a HelloPay fizetőterminálok üzemeltetőjével szemben, mert a versenyfelügyeleti eljárás megindításakor feltételezett jogsértés nem volt egyértelműen bizonyítható. A céget a GVH korábban két alkalommal is elmarasztalta, aminek hatására a HelloPay módosította a borravaló-választási gyakorlatát.
Hasznosnak bizonyult a Gazdasági Versenyhivatal eljárása, az eOptika szemüveg- és kontaktlencse webáruház üzemeltetője módosította a jogsértő hirdetéseit.
A Heineken a sörválaszték szűkítése miatt 15 millió forint bírságot köteles megfizetni, egyben megfelelési programot kell kialakítania HORECA partnereivel, hogy tudatosan kerülje a kizárólagos kapcsolatra ösztönző feltételeket.
A GVH megállapította, hogy a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártója és forgalmazója, az SSHS Group Kft. és a Regenera Hungary Kft. alaptalanul állították a termék másnaposság elleni hatását, ezzel megtévesztették a fogyasztókat.
Többfunkciós, szabadon összeállítható, megosztható bevásárlólistával bővült a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online Árfigyelő.
A Gazdasági Versenyhivatal elindította a gyorsított ágazati vizsgálatát az online szálláshelyfoglalás és a szálláshely-szolgáltatás hazai piacán. Kiderül, hogy sérülhetett-e a piaci verseny – többek között – a Booking szerződési- és szerződésteljesítési gyakorlata miatt.
A Gazdasági Versenyhivatal csaknem 117 milliós bírságot szabott ki egy cseh cégre, amiért megtévesztően, a legalapvetőbb információkat is mellőzve értékesítette telefonon étrend-kiegészítőit a magyar fogyasztóknak.
A Gazdasági Versenyhivatal a vállalási határidők lejártával ellenőrizte a Tesco online bevásárlórendszerével, illetve webáruházával kapcsolatos kötelezettségvállalásait. A kötelezettségek teljesítésének kisebb mértékű hiányosságaiért most 7 millió forintos bírságot szabott ki az áruházláncra.
Milyen szabályoknak kell megfelelniük az influenszereknek, véleményvezéreknek? Kinek a felelőssége, ha az influenszer nem tünteti fel egyértelműen a hirdetést? Ezekre a kérdésekre is választ kapnak a GVH podcastsorozatának legfrissebb adásában.
A Gazdasági Versenyhivatal közel 22 milliós bírságot szabott ki a Magyar Telekomra, amiért tisztességtelenül népszerűsítette ügyfelei körében egyes, hűségvállaláshoz kapcsolódó mobilnet-kedvezményeit.
A Gazdasági Versenyhivatal 14 milliós bírságot szabott ki három cégre, amiért tudatosan megtévesztették az üdülési joguktól megszabadulni kívánó, gyakran idős fogyasztókat.
„Amennyiben a GVH álláspontja kerekedik felül, úgy az engedékenységben részt vevő vállalkozások inkább tartózkodni fognak attól, hogy jogorvoslattal éljenek.”
A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a Microsofttal szemben, amiért valószínűleg nem tájékoztatja megfelelően a felhasználókat a mesterséges intelligencián alapuló chat funkcióval kiegészített keresőjének egyes tulajdonságairól.
Három vizsgálatot is indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a hazai online ruha- és cipőkereskedelem jelentős szereplőivel szemben. Vélhetően mindhárom cég a vásárlók számára megtévesztő módokon tünteti fel az akciós áraikat.
A Gazdasági Versenyhivatal visszavonta a dunai hajózási kartell egyik szereplőjének 30 százalékos, engedékenység keretében biztosított bírságkedvezményét.
Az árfigyelő rendszernek alig két hét alatt 510 ezer látogatója volt, és összesen több mint 35 millió letöltés történt az oldalon.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben, mert a cég a reklámkampányaiban vélhetően megtévesztő módon állította, hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”.
Már dolgoznak a fejlesztéseken: lesz elmenthető bevásárlólista, kalkulátor, valamint fejlesztik az okostelefonokon történő megjelenítést és az árfigyelő térképes funkcióját is.
2023. július1-jén elindult az online árfigyelő rendszer, amelyet a Gazdasági Versenyhivatal a Gazdaságfejlesztési Minisztérium szakmai támogatása mellett hozott létre.
A versenyhatóság Magyarországon is egyre szélesebb vizsgálati jogkörrel rendelkezik, amire a gyógyszeriparban aktív cégeknek is fel kell készülniük.
Versenyjogi szempontból jogsértőnek minősülhet a gyártó, illetve külföldi előállítás esetén a forgalmazó cégek által fizetendő hulladék-újrahasznosítási díjak összehangolt továbbhárítása a vevőkre – figyelmeztet a versenyhivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal továbbra is kiemelten figyeli a hazai véleményvezér-reklámgyakorlatok tisztességességét, különösen azon termékek tekintetében, amelyek közegészségügyi kockázatokat hordozhatnak.
30 ingyenesen letölthető játékból 24-ben volt lehetőség a játékon belüli vásárlásra. A közbenső reklámok gyakran „jutalmakat” ígérnek, vásárlásra vagy újabb letöltésekre ösztönöznek – többek között ezeket tárták fel a Gazdasági Versenyhivatal szakértői a mobiltelefonra ingyenesen letölthető, gyermekeket célzó játékok gyorselemzése során.
A GVH alapos gyanúja szerint a lengyel Maspex-csoport magyarországi üdítőgyártó leányvállalata valószínűleg több viszonteladó partnerével, így nagy élelmiszerláncokkal együttműködve rögzítette egyes termékeinek minimális fogyasztói árait. Így kiiktathatták az árversenyt, mesterségesen magas árszintet kialakítva.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az egyik legnépszerűbb jegyportál, az Eventim hazai üzemeltetőjével szemben, mivel bizonyos költségekről vélhetően nem tájékoztatja kellő időben a felhasználókat.
Megtévesztette üzletfeleit a bankkártya-terminálok üzemeltetésével foglalkozó Fizetési Pont Kft. – tárta fel a GVH vizsgálata. A GVH ezért az érintett kereskedők pénzbeli kompenzálására kötelezte a céget. A vállalkozás 8 ezer forintot ír jóvá minden ügyfelének, aki a jogsértő kampányok alatt szerződött vele.
Az elkövetkező időben a GVH nagy hangsúlyt helyez a fogyasztókat közvetlenül érintő szolgáltatási szektor egyes piaci jellemzőinek vizsgálatára – ígéri közleményében a versenyhivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata megállapította, hogy a Norbi Update termékek forgalmazója több szempontból is megtévesztette a fogyasztókat többek között a termékek hatásairól, összetételéről, illetve a diéták eredményességéről.
A Gazdasági Versenyhivatal 25 millió forint bírságot szabott ki egy vállalkozásra, amiért a fogyasztókat számos szempontból megtévesztve reklámozta keleti szőnyegeit.
A Sport & Tip sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztően reklámozta szolgáltatásait biztonságos pénzkereseti lehetőségként a fogyasztók számára – állapította meg a GVH. A tisztességtelen – ráadásul több esetben burkolt – hirdetésekért számos influenszer és ügynökség is bírságot kapott.
Versenypártoló javaslatokkal és szakmai konzultációval járul hozzá a GVH az infláció csökkentéséhez.
A vállalkozás együttműködött a nemzeti versenyhatósággal, elismerte a jogsértést és belső programot vállalt a hasonló jogsértések elkerülése érdekében, így a GVH Versenytanácsa 27 millió forintban állapította meg a kiszabott bírságot.
Összesen 2 milliárd forint fogyasztói jóvátételt ért el, valamint mintegy 3,7 milliárd forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal 2022-ben.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter támogatja Rigó Csaba Balázs GVH-elnök javaslatát egy online árfigyelő adatbázis létrehozásáról.
Négy vállalkozás kartellbe szerveződve próbálta elnyerni a BKV menetrendszerinti hajójáratainak üzemeltetését. Minden résztvevő beismerte a jogsértést, ezt figyelembe véve a GVH enyhítette a kiszabott bírságot.
A WhatsApp a jövőben átláthatóbban tájékoztatja felhasználóit a szerződésmódosulásokról és tiszteletben tartja döntéseiket.
A GVH elfogadta a Samsung önkéntes kötelezettségvállalását, amely szerint a jövőben részletesebben tájékoztatja a fogyasztókat az okostévéinek menürendszerébe épített reklámfelület működéséről.
A Gazdasági Versenyhivatal lezárta vizsgálatát a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi piacterével, a Wish-el szemben. A platform működtetője összetett jóvátételi csomagot – benne az érintett, mintegy 100-150 ezer fogyasztó pénzügyi kompenzálását – vállalta, hogy elkerülhesse a bírságot.
A Gazdasági Versenyhivatal gyorsvizsgálata alapján a vállalkozások fenntarthatóságra utaló reklámkommunikációi sok esetben nem párosulnak a fogyasztók számára könnyen elérhető és releváns alátámasztással. A GVH ugyanakkor pozitív példákat is talált a hazai gyakorlatok között.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított egy üdítőital forgalmazóival szemben, mivel a másnaposság tüneteinek enyhítését ígérő reklámjaik vélhetően megtévesztették a fogyasztókat.
Az érintett piac szereplőinek 30 nap áll rendelkezésre, hogy észrevételt fűzzenek a vizsgálat jelentéstervezetéhez.
Újabb gyorsított ágazati vizsgálattal és rajtaütésekkel folytatódnak a Gazdasági Versenyhivatal célzott hatósági akciói, amelyek célja, hogy feltárják a hazai élelmiszer-termékláncok versenytorzulásait. A versenyhatóság különböző élelmiszerpiaci szereplőknél tartott helyszíni kutatást.
A cég a gyanú szerint elhallgatja a fogyasztók elől, hogy a legolcsóbb csomagopciót is lehetőségük van kiegészíteni elsőbbségi szolgáltatás, illetve feladott poggyász megrendelésével.
A Gazdasági Versenyhivatal lezárta a vizsgálatot az ingatlan.com üzemeltetőivel szemben, mert nem bizonyosodott be a versenyfelügyeleti eljárás megindításakor feltételezett jogsértés.
A Gazdasági Versenyhivatal tavaly megkezdett konzultáció-sorozatának keretében az Agrárközgazdasági Intézet szakembereivel egyeztetett az élelmiszer-infláció gazdasági hátteréről.
Gyorsított ágazati vizsgálatot indított a tej és tejtermék piacán a Gazdasági Versenyhivatal, a szervezet gyanúja szerint a verseny korlátozása vagy torzulása is hozzájárulhatott az árak emelkedéséhez.
Egyes cégek rejtett módon veszik rá a gyanútlan felhasználókat szolgáltatásaik előfizetésre. Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat a bankkártya-társaságok is támogatják.
A Gazdasági Versenyhivatal hatósági eljárásban vizsgálja az élelmiszer-kiskereskedelmi piaci szektort, valamint piaci jelzéseket értékel annak ellenőrzésére, hogy közrejátszhat-e versenyjogsértés vagy versenytorzulás az élelmiszerárak kiugró emelkedésében.
A pandémia megjelenését követően a hatóságok engedékenyebb megközelítést alkalmaztak azon, versenytársak közötti megállapodások esetén, ahol az együttműködés a termelési és az ellátási hiányok mérséklését szolgálta. A járvány fokozatos enyhülése azonban új lendületet hozott a kartellellenes eljárásokban.
A Gazdasági Versenyhivatal a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 milliós bírsággal büntetett egy szlovákiai webáruházat, amiért jogellenesen hirdetett elektronikus cigarettákat a magyar fogyasztóknak.
Több ponton változott a versenytörvény január 1-jével, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eszköztára bővül, a cégek adminisztratív terhei csökkennek.
Összesen 2 milliárd forint fogyasztói jóvátételt hajtott, valamint mintegy 3,7 milliárd forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal 2022-ben. A nemzeti versenyhatóság idén 101 vállalkozást vont eljárás alá, ebből 57-et bírságolt meg, amelyek közül csak 5 élt a jogorvoslat lehetőségével.
A GVH eljárást indított a gymbeam.hu fitnesz-webáruházat üzemeltető szlovák vállalkozással és annak magyarországi leányvállalatával szemben, azt valószínűsítve, hogy a cégek egészségre megalapozatlan vonatkozó állításokkal, esetenként gyógyhatás-ígéretekkel, megtévesztő árfeltüntetéssel, továbbá a forgalmazáshoz szükséges bejelentési kötelezettség teljesítése nélkül árusítják egyes termékeiket.
A Gazdasági Versenyhivatal megszüntette eljárását a vírusellenes technológiával reklámozott ágyneműk kapcsán, miután a gyártó igazolni tudta, hogy megfelelő tájékoztatást nyújtott a hirdetésekben.
A Gazdasági Versenyhivatal féléves konzultációsorozatot kezdett, hogy felhívja a gazdasági szereplők figyelmét a tiszta verseny jelentőségére, és ezzel hozzájáruljon az infláció megfékezéséhez.
A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a magyarországi kontaktlencse- és szemüveg-kiskereskedelem egyik meghatározó vállalkozásával, az eOptika Kft.-vel szemben.
„Megéri tisztességesen vállalkozni. Nem az a lúzer, aki betartja a szabályokat” – ezt üzenték a fiatal vállalkozóknak a Gazdasági Versenyhivatal és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal vezetői a Fiatal Vállalkozók Hetén tartott kerekasztal-beszélgetésen.
A Gazdasági Versenyhivatal információi szerint ugyanis egyes szálláshelyszolgáltatók árrögzítésre utaló egyeztetéseket folytatnak a jövő évi budapesti Európa Liga döntőjével kapcsolatban.
A Gazdasági Versenyhivatal piacelemzés keretében vizsgálja, milyen eltérések tapasztalhatók a „zöld” reklámüzenetek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.
A Gazdasági Versenyhivatal oktatóvideóval támogatja a kereskedőket a jogszerű árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatban azért, hogy a magyarok könnyebben mérlegelhessék az ígért kedvezményeket.
Az év végi leértékelések szezonja előtt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) minivideókkal segíti közösségi oldalán a fogyasztókat és vállalkozásokat a tudatos döntéshozatalban, illetve a jogszerű akciók kialakításában. A GVH arra buzdítja a követőit, hogy minél többen osszák meg a tájékoztató videókat, így segítve az ismerősöket.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megújította az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját annak érdekében, hogy naprakész gyakorlati tanácsokkal segítse a piaci szereplőket jogkövető magatartásuk kialakításában, egyben aláhúzva az influenszerek és a reklámügynökségek felelősségét. A konkrét példákat tartalmazó útmutató megfelelő alkalmazása hozzájárulhat ahhoz, hogy a fogyasztók mindig egyértelműen felismerhessék, ha reklámtartalmat látnak.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a HelloPay fizetőterminálok üzemeltetőjével szemben, mivel – a korábbi versenyhatósági bírságok ellenére – valószínűleg megint tisztességtelen nyomást gyakorol a fogyasztókra az „elvárt” borravaló mértékéről.
A Gazdasági Versenyhivatal gyorselemzése alapján a légitársaságok honlapjainak többsége észrevétlen módszerekkel torzítja el a fogyasztók döntéseit.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított egy máltai székhelyű cég ellen, amiért valószínűleg a magyar fogyasztókat megtévesztve népszerűsíti online szerencsejátékait.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az egyik legnagyobb hazai repohár-forgalmazó ellen, mivel valószínűleg agresszív és megtévesztő gyakorlatot folytat a fogyasztókkal szemben.
Megtévesztették a fogyasztókat a MindentMent fogászati lánc üzemeltetőjének hirdetései. Az első jogsértését elkövető magyar kisvállalkozás önként korrigálta a problémákat, ezért a GVH bírság helyett figyelmeztetésben részesítette.
„A fuzionáló cégeknek még jogsértő hiányosságok esetén is érdemes önként pótolniuk a mulasztást és utólag együttműködni a versenyhatósággal, mivel mindez jelentős enyhítő, illetve bírságcsökkentő tényezőt jelenthet.”
A Gazdasági Versenyhivatal 28 milliós bírságot szabott ki a Venoruton Forte tabletta forgalmazójára, amiért megsértette a gyógyszer-reklámozás szabályait.
A Gazdasági Versenyhivatal elrendelte két szlovák tulajdonú webáruház ideiglenes lekapcsolását, amelyek Elf Bar termékeket és e-cigarettákat hirdetnek a magyar vásárlóknak.
Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége országos elnökségi ülésén tartott előadást a versenyjogi jogsértésekről és az önkéntes szabálykövetés előnyeiről.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) augusztusban lezárta a szigetelőanyagok piacát vizsgáló gyorsított ágazati vizsgálatát, és a termékárak csökkenését célzó ajánlásokat fogalmazott meg a gyártók, a lakosság, a hulladékgazdálkodási szolgáltatók és a jogalkotó számára egyaránt. A végleges jelentés megállapításait Turi Anna, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda versenyjogi csoportjának vezetője foglalta össze.
A Gazdasági Versenyhivatal 190 milliós bírságot rótt ki a DIGI-re, miután a cég elhallgatta a fogyasztók elől a gigabites internet-szolgáltatásának egyes, sebesség szempontjából lényeges jellemzőit.
A Vodafone valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal.A cég elismerte a jogsértést és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket.
A Gazdasági Versenyhivatal eljárásának keretében a Yettel több mint 1,3 milliárdos értékű jóvátételi csomagot vállalt, amely közel 180 ezer fogyasztót kompenzál.
A Gazdasági Versenyhivatal 32 milliós bírságot rótt ki a Fatbond fogyókúrás termék forgalmazójára és egy reklámügynökségre, amiért téves besorolás szerint, valamint megtévesztő állításokkal népszerűsítették a fogyasztószert.
„A GVH friss döntése ismét rámutat arra, hogy fontos a partnerekkel az üzleti együttműködés során kialakított kommunikáció és szerződéses gyakorlat rendszeres felülvizsgálata és a munkatársak érzékenyítése a versenyjogi megfelelés elérésére.”
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Magyar Telekom ellen, amiért kampányában valószínűleg tisztességtelenül tájékoztatta a fogyasztókat a hűségidővel járó kedvezmények feltételeiről.
A nemzeti versenyhatóság mintegy 100 milliós bírságot szabott ki számos hazai és egy szlovák hangszerkereskedőre, amiért titokban egyeztették áraikat. A vizsgálat feltárta, hogy az egyik legszélesebb palettájú hangszergyártó, a Yamaha éveken keresztül meghatározta viszonteladói felé a termékeinek minimális árait.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított egy céggel szemben, amiért megtévesztően ígérheti a lakossági napelem-pályázatok költségmentes előkészítését, illetve kifogásolhatóan hirdetheti a pályázat keretében általa telepített rendszerek költségmentességét.
A nemzeti versenyhatóság 325 millió forint bírságot szabott ki a Casio óra- és hangszertermékek hazai forgalmazójára, valamint cseh anyavállalatára, amiért meghatározták termékeik internetes viszonteladói árait a kiskereskedők felé, kiiktatva ezzel a vásárlókért folyó versenyt.
A Gazdasági Versenyhivatal csaknem 670 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki, amiért négy jelentős piaci szereplő már a közbeszerzési kiírás előtt felosztott egymás között egy állami altató- és lélegeztetőgép tendert.
A légitársaságok kereskedelmi gyakorlataival kapcsolatban felmerülő fogyasztói panaszokról, piaci anomáliákról és a szükséges teendőkről konzultáltak a Gazdasági Versenyhivatal és a fogyasztóvédelmi hatóság szakemberei.
A Gazdasági Versenyhivatal eltávolíttatja a Facebookról, a YouTube-ról és a Vimeoról a Max-Immun Kft. hirdetéseit, miután a cég továbbra sem szüntette be a C-peptid termékek jogsértő reklámozását.
Nyilvános workshop keretében vitatta meg a reklámipar szereplőivel a hatóság megújuló influenszer-marketing útmutatójának a tervezetét a Gazdasági Versenyhivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal gyorsított ágazati vizsgálatot indított a hőszigetelő anyagok hazai piacán, mivel a jelek alapján a verseny torzulhatott az áremelkedéssel küzdő szektorban.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Challenge étrendkiegészítők forgalmazójával szemben, mert valószínűleg megtévesztően népszerűsíti a termékcsaládot többek között betegségek megelőzéséről és kezeléséről szóló ígéretekkel.
A Gazdasági Versenyhivatal a „Tájékoztató az influenszer marketingről” elnevezésű, nyilvános konzultációra közzétett dokumentumával összefüggésben beérkezett javaslatokat és felvetéseket összefoglaló workshop-ot szervez.
A Gazdasági Versenyhivatal bírságot szabott ki három hazai influencer-ügynökségre, amiért hiányosan teljesítették a jogsértően reklámozott Ask Bongo SMS-játék kapcsán előírt kötelezéseket.
A GVH rövid, közérthető formában foglalta össze a 2022. május 28-tól hatályba lépő fogyasztóvédelmi rendelkezéseket.
A GVH eljárást indított a Venoruton Forte tabletta forgalmazójával szemben, amiért vélhetően a gyógyszerekre vonatkozó ágazati szabályokat megsértve reklámozta termékét.
A Gazdasági Versenyhivatal végrehajtási tilalom megsértéséért 11,1 millió forint bírságot szabott ki az olasz Gi International s.r.l. (Gi) vállalkozásra.
Egyre kiemeltebb szerepet kap a fogyasztóvédelem európai szinten: az Omnibusz Irányelv célja a meglévő fogyasztóvédelmi szabályok korszerűsítése és az uniós fogyasztóvédelmi jog kiigazítása. Az irányelv rendelkezéseit átültető magyar szabályok 2022 májusában lépnek hatályba.
A fogyasztók védelme érdekében május végétől több ponton szigorodik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok szabályozása. A Gazdasági Versenyhivatal folyamatosan segíti a piacok szereplőit a változásokra való felkészülésben.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben, mivel a budapesti cég reklámgyakorlata feltehetően több szempontból is tisztességtelenek minősülhet. A kereskedés többek között ál-végkiárusítással és fiktív akciókkal próbálhatja meggyőzni a fogyasztókat.
A budapesti taxik hatósági árainak tervezett, jelentős emelése helyett a verseny élénkítését javasolja a Gazdasági Versenyhivatal a főváros számára.
A Gazdasági Versenyhivatal elrendelte a Nitrogénművek csoportra kiszabott 11 milliárdos bírság végrehajtását, miután a Kúria jogerősen elutasította a cégcsoport halasztási kérelmét – közölte a GVH az MTI-vel pénteken.
A Gazdasági Versenyhivatal 42,8 millió forintos bírságot szabott ki három építőipari vállalkozásra piacfelosztó és árrögzítő magatartásuk miatt. A cégek színlelt versennyel próbáltak megszerezni egy bajai állami beruházást.
A Gazdasági Versenyhivatal befejezte gyorsított ágazati vizsgálatát a COVID-19 antitest gyorstesztek hazai piacán. A vizsgálat alapján a versenyhatóság a megfelelőbb fogyasztói tájékoztatást szolgáló javaslatokat tett a piac szereplői, illetve a szakhatóságok felé. Az ágazat szereplőinek nyolc napjuk van a vizsgálat nyilvános eredményeinek véleményezésére.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 22 milliós bírságot szabott ki a Brightwhite fogfehérítő forgalmazóira, amiért több hatósági tiltás ellenére is intenzíven és rengeteg szempontból jogsértően reklámozták a közegészségügyi kockázatokat hordozó termékcsaládot.
„Abban az esetben, ha a GVH úgy szab ki vállalkozásunkkal szemben bírságot, hogy a jogszabályban meghatározott ügyintézési határidőt túllépte, a bíróság eséllyel csökkentheti, jelentős késedelem esetén pedig akár meg is semmisítheti a bírságunkat.”
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított két elektronikai nagyáruházlánc, a Media Markt és az Euronics üzemeltetőivel szemben, mivel akciótartási gyakorlatuk megtéveszthette a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal 40 milliós bírságot szabott ki egy panamai vállalkozásra, amiért nem igazolta megfelelően, hogy eleget tett a versenyhatóság korábbi határozatának.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az Alza.hu a termékek egy részénél agresszíven, javarészt valótlan tartalmú üzenetekkel sürgette felhasználóit mihamarabbi vásárlásra. A versenyhatóság 40 milliós bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőjére, egyúttal legalább 450 millió forint értékű fogyasztói jóvátételi programra kötelezte a céget.
Az online kiskereskedők adatvagyonának keletkezését és szerepét járta körül most közzétett piacelemzésében a Gazdasági Versenyhivatal. A versenyhatóság az elemzés alapján több javaslatot tett a fogyasztói bizalom erősítése, illetve a hazai kkv-k fejlesztése érdekében.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az ingatlan.com üzemeltetőivel szemben, mert a portál jelentős információkat hallgathat el a fogyasztók elől a hirdetési csomagokkal kapcsolatban.
A Gazdasági Versenyhivatal közzétette a tavalyi évre vonatkozó tevékenységét összegző gyorsjelentését, amelynek részleteit és tanulságait a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda versenyjogi szakértői mutatják be.
A kormány elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) javaslatát a COVID-19 gyorstesztek kiskereskedelmi árversenyének élénkítésére és február 9-től engedélyezte az önellenőrzési célú antigén gyorstesztek árusítását a gyógyszertáron kívüli gyógyszerforgalmazásra engedéllyel rendelkező vállalkozásoknál, például a kiskereskedelmi láncoknál, a drogériáknál és a benzinkutaknál.
A kereskedők által alkalmazott értékelési rendszerek nagy része nem tükrözi hitelesen a fogyasztói véleményeket az online térben – állapította meg az európai versenyhatóságok közös vizsgálata, amelyben a Gazdasági Versenyhivatal is részt vett.
Az Európai Bizottság feltételek előírása mellett járult hozzá, hogy a Facebookot is üzemeltető Meta irányítást szerezzen a Kustomer, egy feltörekvő ügyfélkapcsolat-kezelő szoftvercég felett. A magyar piacokat is érintő tranzakció versenyhatásainak értékelésében a Gazdasági Versenyhivatal is közreműködött.
A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a BFCS Kereskedőház Kft.-vel, a BIÁS Trade Kft.-vel (kt.a.) és az Üdülési Jog Károsultak Érdekvédelmi Szövetségével szemben, mivel gyaníthatóan megtévesztő tájékoztatásokat nyújtanak az üdülési jogok értékesítésével kapcsolatban.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közzétette a tavalyi év eredményeit összegző Gyorsjelentését a magyar piaci versenyről, amelyet online szakmai konferencia keretében mutatott be.
A Gazdasági Versenyhivatal lezárta ágazati vizsgálatát a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán. A fogyasztói igények hatékonyabb kiszolgálása és a verseny feltételeinek javítása érdekében a versenyhatóság jelentésében több javaslatot is megfogalmazott.
A GVH azt valószínűsíti, hogy a Kentucky Fried Chicken és a Burger King nem tesz eleget az előírásoknak, és továbbra is kizárólag egyetlen gyártó termékeit értékesíti egyes italkategóriákban.
A Gazdasági Versenyhivatal is részt vett az Európai Bizottság és a tagállami hatóságok közös vizsgálatában, amely az online kereskedelemben közzétett fogyasztói értékeléseket tekintette át.
A nemzeti versenyhatóság 472 milliós bírságot rótt ki a Viagogo jegyértékesítő platform svájci üzemeltetőjére a fogyasztókat megtévesztő és pszichés nyomás alá helyező, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatai miatt.
A Gazdasági Versenyhivatal gyorsított ágazati vizsgálatot indított a SARS-CoV-2 antigénkimutató tesztek hazai piacán, mert felmerült, hogy a hazai forgalomban kapható termékek kiskereskedelmi ára európai összehasonlításban magas. A gyorstesztek kapcsán több panasz is érkezett a hatósághoz.
„A fa építőanyagok piacán jelentkező áremelkedés a lakosság és a vállalkozások széles körét érinti, ráadásul kedvezőtlenül hat az inflációra.”
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Nutriversum Kft. az uniós ágazati szabályokkal ellentétesen, a fogyasztókat megtévesztve reklámozta étrend-kiegészítőit dr. Gődény György gyógyszerésszel.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Telemarketing International Kft. és osztrák anyacége ellen, mivel valószínűleg a fogyasztókat megtévesztve reklámozták elektromos gyomirtó készüléküket.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot folytat a Használtautó.hu és a Jófogás oldalak üzemeltetőjével szemben, mert az autókereskedők számára kialakított kedvezményrendszere és szolgáltatásai alkalmasak lehetnek a versenytársak kiszorítására.
A Gazdasági Versenyhivatal 310 milliós bírságot rótt ki a Magyar Telekomra, amiért a fogyasztókat megtévesztve, valótlanul reklámozta korlátlanként egyes mobilinternet-csomagopcióit. A cégnek emellett kompenzációként 4 GB többlet-adatforgalmat kell biztosítania a jogsértéssel érintett fogyasztói számára.
A 147 milliós bírságot szabott ki a GVH a Dettol termékcsalád forgalmazójára, amiért a járványhelyzetben megalapozatlan állításokkal reklámozta fertőtlenítőszereit.
A nemzeti versenyhatóság és az önkormányzati ernyőszervezet közös erővel törekszik majd a verseny tisztaságának fenntartására az önkormányzatok közbeszerzései során.
A Kúria nemrégiben nyilvánosságra hozott ítéletében pontot tett annak a vitának a végére, hogy a Facebook magát ingyenesnek hirdető gyakorlata jogsértő-e. A taláros testület korábban közzétett döntése ugyanis hatályában fenntartotta a Fővárosi Törvényszék azon ítéletét, amely megsemmisítette a GVH 2019 decemberében hozott, jogsértést megállapító és 1,2 milliárd forintos bírságot kiszabó határozatát.
A Gazdasági Versenyhivatal engedélyezte a francia tulajdonszerzést egy hazai villamossági termék-nagykereskedő felett, miután az alapos vizsgálat megállapította: az ügylet nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt az érintett piacokon, és káros hatásai sem várhatóak.
Az Európai Törvényszék helyben hagyta az Európai Bizottság Google-ra kiszabott, 2,42 milliárd eurós versenyfelügyeleti bírságát, egyúttal kimondta: a cég visszaélt erőfölényével. A döntés megerősítőleg hathat a hazai, hasonló versenyhatósági vizsgálatokra is – hangsúlyozza a GVH közleménye.
A Gazdasági Versenyhivatal együttvéve közel hétmilliós bírságot rótt ki a hazai fesztiválok legnagyobb fizetőterminál-szolgáltatóira, a Festipay és a HelloPay üzemeltetőire. Előbbi ugyanis hiányosságokkal teljesítette önként vállalt korrekciós kötelezettségeit, míg utóbbi a hatósági tiltás ellenére folytatta tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatát.
Az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett ételszállítás iránti kereslet okán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az ételrendelésre és házhozszállításra szakosodott oldalak kapcsán elemezte, hogy miként kezelik a vásárlói értékeléseket. A GVH megállapításainak és javaslatainak megértését a CERHA HEMPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi és versenyjogi szakértői igyekeznek segíteni.
Az étterem-értékelések transzparensebbé tételét javasolja az érintetteknek a Gazdasági Versenyhivatal.
A GVH gyorsított ágazati vizsgálatot indított a fa építőanyagok hazai piacán is, hogy megfelelően feltárhassa a drasztikus építőipari drágulás mögött húzódó piaci folyamatokat.
Megkezdődött a világ versenyhatóságait tömörítő Nemzetközi Versenyhálózat konferenciája, amelynek virtuális formában idén a Gazdasági Versenyhivatal ad otthont.
A többségi állami tulajdonban lévő tőkealapok kihelyezései esetében az összefonódást a feleknek nem kell bejelenteniük a Gazdasági Versenyhivatalhoz.
Első alkalommal mérte fel globálisan a fenntarthatóság és a versenyjog kölcsönhatásait a Gazdasági Versenyhivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal 2021. július végén indított gyorsított ágazati vizsgálatot a kerámia-falazóelemek hazai piaci folyamatainak feltárása érdekében. A nyilvános társadalmi konzultációt követően a hatóság közzétette honlapján a vizsgálat eredményeit összefoglaló jelentését.
A hazai versenyfelügyeletre is kedvező hatással volt az ECN+ - irányelv, amely a tagállami versenyhatóságok erősítését célozta.
A Gazdasági Versenyhivatal fokozott óvatosságra int mindenkit, aki meg szeretne válni az üdülési jogától, ugyanis újra félrevezető tájékoztatásokkal keresik fel az üdülési jog tulajdonosokat. Komoly csapdába eshetnek azok, akik nem körültekintőek az üdülési joguk eladásánál.
A Gazdasági Versenyhivatal nyilvánosságra hozta a kerámia-falazóelemek hazai piacán folytatott, gyorsított ágazati vizsgálatának jelentéstervezetét.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összefoglaló tájékoztatókat tett közzé az összefonódások ellenőrzéséről, illetve az elmúlt 10 év versenytanácsi döntéseiről.
„Teljes eszköztárunkkal azon vagyunk, hogy az építőipar gondjait enyhítsük.”
Az első félévben meghatározóak voltak a kartellügyek, de a hatósági eljárások során elrendelt fogyasztói jóvátétel összértéke is meghaladta a 4,1 milliárd forintot.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) társadalmi konzultáció céljából közzétette a hazai műsorterjesztési és médiaszolgáltatási piacon végzett ágazati vizsgálatának jelentéstervezetét. A dokumentumot szeptember elejéig tudják észrevételezni az érintett piac szereplői.
Minden elnevezésén betiltotta a nemzeti versenyhatóság a BrightWhite otthoni fogfehérítő szett reklámozását.
A Gazdasági Versenyhivatal folytatta helyszíni kutatás-sorozatát a kerámia falazóelemek hazai piacán indított gyorsított ágazati vizsgálata keretében. A versenyhatóság a rajtaütések során országszerte gyűjtött forgalmazói adatokat a strukturális piaci problémák feltárásához.
A Gazdasági Versenyhivatal gyorsított ágazati vizsgálatot indított a kerámia falazóelemek hazai piacán. E vizsgálati eszköz alkalmazására először került sor, amióta a kormány kibővítette a versenyhatóság eszköztárát az építőipari piaci problémák hatékonyabb kezelésére.
A Gazdasági Versenyhivatal gazdasági versenyt korlátozó megállapodás tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a TOP-FISH 2001. Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel szemben.
A Gazdasági Versenyhivatal gazdasági erőfölénnyel való visszaélés gyanúja miatt indított versenyfelügyeleti eljárást a közép-magyarországi kavicskitermelés egyik fajsúlyos vállalkozása ellen.
Miközben a piaci torzulás feltárása gyorsul, már van olyan vállalkozás, amelyik önként korlátozza exportkivitelét a hazai keresleti igények kielégítése érdekében.
A legnagyobb beszállítókkal – főszabály szerint – immár nem köthetőek kizárólagos szerződések, emellett minden vendéglátóhely köteles legalább két különböző gyártó termékeit kínálni a fogyasztóknak.
A Gazdasági Versenyhivatal megérti, hogy a kormány is kiemelten kezeli az építőipari alapanyagok drasztikus áremelkedésének kérdését. A versenyhatóság a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva, alaposan kivizsgál minden jelzést, amely jogsértésre utalhat a piacon.
Az eMAG megkezdte a kuponok kibocsátását felhasználói számára, amelyre a versenyhatóság májusi döntése kötelezte.
A GVH eljárást indított a Sport&Tip sportfogadás-tanácsadó oldal működtetőjével szemben, ugyanis a cég vélhetően megtévesztően hirdeti a szolgáltatást.
A vállalkozások a versenyhatósági rajtaütések során is sokat tehetnek a bírság csökkentéséért.
A Gazdasági Versenyhivatal piaci konzultációt kezdeményez az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségével, amely a közelmúltban az építőipari nyersanyagok és termékek jelentős áremelkedésére hívta fel a figyelmet.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 350 millió forintos bírságot szabott ki a Bongo nevű játék üzemeltetőjére, amiért burkolt reklámokkal, a költséget elhallgatva igyekezett a gyermekeket emelt díjas SMS-ek küldésére bírni.
A magyar versenyhatóság – 117,8 millió forint bírság mellett – véglegesen megtiltotta a C-peptid termékek jogellenes reklámozását.
Az érdekképviselet nem jelentheti az árverseny „moderálását” vagy kiiktatását.
A GVH a jogsértésért 200 millió forintos bírságot szabott ki és nagyságrendileg 4 milliárd forint összegű jóvátételre kötelezte az online áruház üzemeltetőit.
A vásárlásnál egyre vonzóbb hívószó a fenntarthatóság és környezettudatoság, amit a vállalkozások ún. „zöld állításokkal” igyekeznek közvetíteni a fogyasztók felé. Kérdés azonban, hogy minden zöld-e, ami annak látszik.
Közérdekű pert is nyert a GVH, miután üdülési joggal kapcsolatos megtévesztő magatartásokért kiszabta a törvényi maximum bírságokat.
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) az elmúlt időszakban egyre több fogyasztói jelzés érkezik különféle egészségügyi termékeket hirdető, kifogásolható weboldalakkal kapcsolatban.
A Gazdasági Versenyhivatal összesen mintegy 130 milliós bírságot szabott ki 13 vállalkozásra, amelyek elektromos hálózatok tervezéséhez, kiépítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó tendereket osztottak fel egymás között.
A Gazdasági Versenyhivatal – nyilván nem tudatosan, de érdekes véletlenként – nőnap közelébe időzítette legújabb kartell-döntését, amelyben 46 millió forintra bírságolja a Jacobs-csoportba tartozó cégeket, mivel azok egyrészt rögzítették a műkörömépítéshez használatos termékeik viszonteladási árait, másrészt pedig felosztották viszonteladóik között az értékesítéshez használt földrajzi területeket is.
Az év elejétől számos ponton változott a versenytörvény. A legfontosabb tudnivalókról a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda versenyjogi csoportja tájékoztat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított egy fogászati szolgáltatást nyújtó MindentMent Kft. reklámgyakorlata miatt, mely több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal bírságot szabott ki az Airbnb-re, amiért nem tartotta be maradéktalanul a hatóság felé vállalt módosításait a fogyasztóknak nyújtott tájékoztatásaival kapcsolatban.
Megújította a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrését célzó együttműködési megállapodását az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Gazdasági Versenyhivatal és a Magyar Nemzeti Bank.
A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a DIGI-vel szemben, mert nagysebességű internet szolgáltatásának népszerűsítése megtévesztheti a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közzétette „Zöld marketing” tájékoztatóját, mely a vállalkozásokat támogatja a környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó, megfelelő reklámgyakorlat kialakításában.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzést indít, hogy feltárja, miként keletkezik az online kiskereskedők adatvagyona, illetve milyen szerepet tölt ez be a webáruházak között folyó versenyben.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásának eredményeként a Spar a jövő évtől új, regionális beszállítói rendszert alakít ki. Az 1,7 milliárdos program növeli a magyar kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeit, emellett új munkahelyeket teremt.
A Gazdasági Versenyhivatal nemcsak a webáruházak, de az ár-összehasonlító oldalak kapcsán is szigorú elvárásokat fogalmazott meg.
A Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalta, hogyan kerülhető el a jogsértés.
Vizsgálatot kezdett a Gazdasági Versenyhivatal a Nutriversum Kft. ellen, mivel az étrend-kiegészítőket forgalmazó vállalkozás hirdetései feltehetően jogsértőek – közölte a GVH az MTI-vel csütörtökön.
A 4iG Nyrt. megszerezte az INNObyte Zrt. többségi, 70 százalékos tulajdonjogát, miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hozzájárult a tranzakcióhoz – közölte az MTI-vel a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett társaság kedden.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ágazati vizsgálatot indított a hazai éttermek, kocsmák és egyéb vendéglátó-ipari egységek – azaz a HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafés) szektor – italbeszerzéseinek elemzésére.
A GVH megállapította, hogy a Heineken nem megfelelően igazolta a kizárólagos szerződésekkel értékesített sör mennyiségének csökkentésére vonatkozó vállalásait, ezért a hatóság bírságot szabott ki a cégre.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2017 decemberében versenyfelügyeleti eljárást indított a TESCO-val szemben. A GVH szerint a TESCO az online vásárlási szolgáltatása körében a termékek házhozszállítása, illetve az áruházi átvétele során több alkalommal a megrendelt termékek helyett helyettesítő termékeket szállított ki, illetve készített elő, anélkül, hogy erről a fogyasztót előre tájékoztatta volna és ezzel megtévesztette a fogyasztókat.
Két rendkívül fontos, az eddigi versenyjogi szabályozást átíró változás is történt a közelmúltban, amely bővíti a Gazdasági Versenyhivatal mozgásterét a kartellek elleni küzdelemben.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek találta a Szallas.hu működési gyakorlatát, a szálláskereső ugyanis sürgető üzeneteivel pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra. A versenyhatóság összetett intézkedéscsomagra kötelezte a szolgáltatást működtető vállalkozást.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) idén szokatlanul korán, már tavasszal benyújtotta a 2019-es tevékenységét összegző éves beszámolóját, melyet május 27-én az Országgyűlés gazdasági bizottsága el is fogadott. Összehasonlításképp, a 2018-as éves beszámoló elfogadására 2019. november 26-án került sor. A beszámolót a Schönherr Hetényi ügyvédi iroda versenyjogi csoportja elemzi.
A Gazdasági Versenyhivatal 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal eltiltotta a holland vállalatot az agresszív értékesítési módszereinek folytatásától.
Szorosabbra fűzi együttműködését az Állami Számvevőszék és a Gazdasági Versenyhivatal – erről állapodott meg Domokos László az ÁSZ elnöke, és Rigó Csaba Balázs, a GVH újonnan kinevezett elnöke.
A Gazdasági Versenyhivatal több eljárást is indított gyermekreklámok miatt, amelyek mind bírság kiszabásával zárultak. Mire kell odafigyelni a gyermekeknek szóló reklámoknál, mit vizsgál a Versenyhivatal és milyen bírságokat szab ki?
Erőteljesebb fogyasztóvédelmi fellépést ígér a hatóság.
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága hétfőn támogatta Rigó Csaba Balázs kinevezését a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) élére.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a COVID-19 megbetegedésekre tekintettel az alábbiakra hívja fel a fogyasztók, a hirdetők, a hirdetések közzétevői figyelmét.
A Gazdasági Versenyhivatal az elmúlt időszakban közel harminc millió forint bírságot szabott ki két vállalkozásra jogsértő gyermekreklámok közzététele miatt. A beavatkozásokat tájékoztató közzététele követte, amelyben a GVH összegezte a gyermekreklámokkal kapcsolatos legfontosabb elvárásokat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Béres Gyógyszergyár Zrt. jogsértő módon, közvetlenül szólított meg gyermekkorúakat az Actival Kid Gumivitamin egyes reklámjaiban. A hatóság 21 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszercégre.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy jogsértők voltak a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései, ezért 125 milliós bírságot szabott ki az érintett vállalkozásokra.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy számos, képalkotó diagnosztikai termékeket (MRI-, CT- és röntgenberendezéseket) gyártó és forgalmazó vállalkozás tanúsított jogsértő magatartást az „Egészségügyi eszközök energia-megtakarítást célzó beszerzésének támogatása” elnevezésű EU-s pályázathoz kapcsolódó közbeszerzési eljárásokban. A GVH a cégekre összesen több mint 1,6 milliárd forintnyi bírságot szabott ki.
A GVH megállapította, hogy a Telenor Magyarország Zrt. jogsértést követett el egyes reklámjaival, mert több mint egy évig nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy 0 forintosnak vagy kedvezményes árúnak hirdetett készülékei díjának egy részét beépítette az előfizetői díjba, amely így magasabb lett, mint az azonos tartalmú és idejű elköteleződéssel járó előfizetéseké. A hatóság a jogsértésért 1,8 milliárd forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2018. évi tevékenységéről és a versenytörvény alkalmazásával összefüggő tapasztalatairól szóló beszámolót.
Mivel a véleményvezérek sok esetben a hagyományos hirdetési eszközöknél jóval több fogyasztót érnek el, szerepük felértékelődött a hirdetők körében. Az elmúlt években lefolytatott versenyhivatali vizsgálatok azonban feltárták, hogy az általuk alkalmazott gyakorlat nem mindig volt megfelelő.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019. szeptember 21-én 10 és 15 óra között a „Kulturális Örökség Napjai” program keretében – immáron ötödik alkalommal – megnyitja épületét a nagyközönség számára.
A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a 4Life Direct Kft., a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited és a Red Sands Insurance Company (Europe) Limited kötelezettségvállalását.
A digitalizáció a fogyasztók vásárlási és tartalomfogyasztási szokásaira is hatással van, amelynek kezelésére a Gazdasági Versenyhivatal digitális fogyasztóvédelmi stratégiát alakított ki.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nem tárt fel olyan piaci zavart a bankkártya-elfogadás piacán, amely versenyfelügyeleti eljárás megindítását alapozná meg, ám azonosított a versenyviszonyokat is érintő piaci problémákat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft. ellen, mert úgy véli, hogy a vállalkozás a „Csokicső” szoláriumcsövek reklámozásakor megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
Így kerülhetők el a kellemetlen meglepetések: a GVH összefoglalója.
Az autókölcsönzést kínáló vállalkozások ajánlatainak összehasonlításakor és a fogyasztók egyedi igényeinek megfelelő ajánlat elfogadása előtt az esetlegesen felmerülő megtévesztő tájékoztatások elkerülése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal igyekezett összegyűjteni azokat a szempontokat, amelyekre érdemes figyelnie.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Novonex Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „Novo C plus” elnevezésű étrend-kiegészítő népszerűsítésekor.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 111.000.000 forint bírsággal sújtotta a Husqvarna Magyarország Kft.-t, mert a cég és egyes forgalmazói jogsértő módon határozták meg a Husqvarna, a Gardena és a McCulloch márkák internetes továbbeladási árait.
Az online hirdetési felületet működtető ingatlan.com Zrt. megtévesztő állítást tett közzé „A legtöbb ingatlan egy helyen” szlogenjével, illetve nem a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt el az egyes hirdetések kiemelését célzó „Csak nálunk” megjelölés feltételrendszerének kialakításakor – állapította meg a GVH a vállalkozás ellen indított versenyfelügyeleti eljárásban. Az ingatlan.com ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a fogyasztókkal szemben.
Az uniós szabályozási törekvésekkel összhangban a napokban a GVH szigorúbb fellépést jelentett be az online véleményezérekkel és a hirdetőkkel szemben – hívja fel a figyelmet a Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Magyar Telekom Nyrt. (Telekom) „Mennyit fizetnél egy iPhone-ért?” című elektronikus reklámlevelében nem tárgyilagosan hasonlította össze az iPhone 7 készülékajánlatokat saját és versenytársa előfizetői csomagja részeként. A hatóság 12,5 millió forintos bírságot szabott ki a cégre a jogsértésért.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsának tagjává nevezte ki Áder János köztársasági elnök Szoboszlai Izabellát március 1-jei hatállyal, a kinevezés hat évre szól.
A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást folytat az online szállásfoglaló portált üzemeltető Booking.com B.V.-vel szemben.
Irányítást szerezhet a MediaMarkt a Tesco kilenc áruházának elektronikai üzletága felett – közölte a Gazdasági Versenyhivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tájékoztatót tett közzé, hogy eligazítást nyújtson a vállalkozások számára a helyszíni kutatások menetéről, jogszabályi hátteréről, valamint a feleket megillető jogokról és kötelezettségekről.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az Unilever Magyarország Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg 2015-2017. évi Iskolamosdó Felújítási Programjaival kapcsolatos hirdetéseivel.
A Gazdasági Versenyhivatal összesen mintegy 105 millió forintos versenyfelügyeleti bírságot szabott ki négy, kútfúrással foglalkozó vállalkozásra, amiért egyes közbeszerzések pályázóiként a verseny korlátozásáról állapodtak meg egymással.
A Gazdasági Versenyhivatal a hozzá érkező piaci jelzések alapján nagyobb körültekintést javasol a fogyasztók számára online jegyvásárlásaik lebonyolításakor.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Lakberendezők Országos Szövetsége által kidolgozott Honorárium Szabályzat korlátozta az árversenyt a lakberendezők között.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft. tisztességtelen kereskedelmi és üzleti gyakorlatot folytatott a „Fogyasztói Vélemény Tanúsítvány” kiállításával valamint kommunikációjával.
Számlázási láncokat működtető bűnszervezet tevékenységét szakította meg a napokban a NAV Dél-alföldi Bűnügyi Igazgatósága. A nyomozók vagyonbiztosítási intézkedései eredményeként a költségvetésnek okozott közel 2 és fél milliárd forintos vagyoni hátrány teljes egészében megtérült.
Rendkívüli eredménnyel zárult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Budapest Borfesztivál közös jótékonysági borárverése.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: