Itt találod az összes cikket a „családi vállalkozás” témában!
A családi cégeknek fel kell ismerniük, mikor helyes ragaszkodni a hagyományokhoz, és mikor kell fejest ugrani az ismeretlenbe anélkül, hogy ezzel elveszítenék azokat az értékeket, amelyekben a vállalkozás igazán egyedi.
A Kárpát-medencei magyar cégeknek idén is kapcsolatépítési lehetőséget kínál a XI. Kárpát-Haza Kulturális és Gazdasági Konferencia, amelynek társrendezője a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége.
Amennyiben családon belül veszik át a cégvezetést, nagyobb eséllyel sikerül fenntartani a vállalkozás stabilitását.
Több mint 406 millió forintos uniós pályázati támogatásból fejlesztette gyártási kapacitását a fémmegmunkálással foglalkozó, szentgotthárdi székhelyű Rabacsa Metalltechnik Kft.
A stratégiai folyamat együtt jár az irányítás, a kapcsolatok és a tudás átadásával is, így akár 5-10 évet is felölelhet.
Egyszer minden családi vállalkozást utolér a stafétaátadás kérdése, ami Magyarországon egyre aktuálisabb téma, rengeteg céget érint a generációváltás.
Jelenleg 2748 családi vállalkozás éri el ezt a mérföldkövet, ami több mint 20 százalékát teszi ki a „milliárdos” vállalkozásoknak.
Nem kedvez a jelenlegi gazdasági helyzet a családi vállalatok innovációs törekvéseinek, innovációs indexük 2 pontot csökkenve jelenleg 27 ponton áll – derül ki a K&H kutatásának első féléves eredményéből.
Szakértők bevonása, diverzifikálás, digitalizáció, fenntarthatóság, jövőorientáltság – ezek a fő sikerkritériumok a családi tulajdonban lévő kis- és középvállalkozásoknál a KPMG friss kutatásai szerint.
Több mint harminc év telt el a rendszerváltás óta és az akkori „vállalkozói boom” során alakult cégek alapítói szinte kivétel nélkül férfiak voltak. Ezek a cégvezetők nagyrészt most érik el a nyugdíjkorhatárt, ám a várakozások szerint hamarosan fele-fele arányban ülhetnek női cégvezetők a döntéshozói székekbe.
Tömegesen érik el a nyugdíjkorhatárt a következő években a családi vállalkozások vezetői, egy friss kutatás szerint közel kétharmaduknak semmilyen terve nincs az utódlással kapcsolatban.
Nehezen találnak minőségi munkaerőt a hazai családi vállalkozások, pedig ezek a munkahelyek sokszor több előnnyel kecsegtetnek, mint a multis állások – világítottak rá szakértők és sikeres cégvezetők a Budapesti Corvinus Egyetem családi vállalkozásokról szóló keddi konferenciáján.
Tovább javult a hazai családi cégek hangulata, a K&H családi vállalatok index -3 ponton áll. A cégek nagyobb árbevétel-növekedést és kisebb mértékű profitcsökkenést valószínűsítenek, emellett erősödött a foglalkoztatási és a beruházási szándék is.
A családi cégek több mint fele súlyosabban éli meg a jelenlegi gazdasági helyzetet, mint a koronavírusjárványt. A teljes nagyvállalati szektorban még borúsabb a hangulat, itt a cégek majdnem kétharmada vélekedik így – derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából.
A családi vállalkozások a Covid-19 világjárványt követően talpra álltak: globális szinten 71 százalékuk realizált növekedést az értékesítésben, 43 százalékuk pedig kétszámjegyű gyarapodásról számolt be az előző pénzügyi évben – állapítja meg a PwC globális felmérése.
Nyolcszázmillió forint értékben hajtott végre fejlesztést a magyar családi tulajdonban lévő mindszentgodisai Caadex Kft. európai uniós támogatással.
A legnagyobb nehézséget idén a megugró kamatköltségek és a munkaerő megtartása jelentheti a családi cégek számára – derült ki a K&H családi vállalatok klub legutóbbi eseményén.
Negatív hangulat jellemzi a hazai családi vállalatokat, a K&H családi vállalatok index -6 ponton áll. A cégek alacsony pénzügyi eredményekkel számolnak idén, így sem foglalkoztatási, sem beruházási boom nem várható – derül ki a K&H családi vállalatok kutatásból.
Az eddig hosszú távon gondolkodó, hagyományokat szem előtt tartó családi vállalkozásoknak ezért most a gyors alkalmazkodást és változtatást is előtérbe kell helyezni.
Nyolc magyarországi cég kapta meg idén a K&H családi vállalatok kiválósági díjat.
Az utódlástervezés komplex, több szakterületet átfogó stratégiai folyamat, amelynek egyik legfontosabb pillére a vállalkozást érintő jogi kérdések teljeskörű rendezése.
Egyre több családi cégnél történik meg a generációváltás, és ez felgyorsíthatja a digitalizációt.
A távoli munkavégzés miatt az alkalmazottak közti folyamatos kommunikáció közel kétharmada megszűnt. A K&H családi vállalatok klub rendezvényén kiderült, hogy rövidtávú célokkal és nagyobb bizalommal tehetünk azért, hogy ennek ne lássa kárát a szervezeti kultúra és a termelékenység.
Azért dolgozunk, hogy a helyi vállalkozók bizalommal jöjjenek hozzánk kéréseikkel, kérdéseikkel, segítségért. Rengeteg tervünk, elképzelésünk van, bízom benne, hogy képesek vagyunk aktivizálni a régi és az új tagokat is – mondta Bányainé Micski Marianna, a VOSZ Heves megyei elnöke az Üzletem.hu-nak adott interjúban.
Évről évre egyre több hazai társas vállalkozás lépi át az egy milliárd forintos éves árbevételi határt, de közülük is kiemelkednek a családi vállalkozások. Mára már minden ötödik „milliárdos” vállalkozás tagjai vagy ügyvezetői között családi kapcsolat azonosítható.
A jelenlegi generáció tagjai nehezebben adják át az irányítást a járvány okozta bizonytalan gazdasági helyzetben.
Ahhoz, hogy a fuvarozói ágazat dolgozói talpon maradjanak, elengedhetetlen az áremelés, de ehhez az is szükséges, hogy egységesen lépjenek fel – mondta Happ Olivér, a Happ Kft. tulajdonosa.
Nagyon szeretném, ha 60 éves koromig olyan pozícióba tudnám hozni a fiaimat, hogy átadhassam nekik a cég irányítását – mondta az Üzletemnek Horváth Zsolt, a Zsolaka Kft. ügyvezető igazgatója.
Szétválaszthatatlanul összefonódik a család és a vállalkozás dimenziója a hazai családi borászatok esetében – derül ki a Budapesti Gazdasági Egyetem legfrissebb kutatásából.
A LEAX nemzetközi vállalatcsoport 2022 februárjában ünnepli megalapításának 40. évfordulóját. A négy évtizedes növekedés és siker tükrében a LEAX globális belső kampánnyal mond köszönetet dolgozóinak a közösen elért eredményekért, melyekben a magyarországi leányvállalat, a LEAX Hungary Zrt. is jelentős szerepet vállalt.
A vírusjárvány okozta társadalmi és gazdasági válság ellenére a vagyonos európai családok megtakarításai az elmúlt években szépen gyarapodtak, A Deloitte Private szakértői összefoglalják, mi jellemzi ma a Family Office szektort.
A világ 500 legnagyobb családi hátterű cégének listáján számos Magyarországon is ismert márka szerepel, mint például a francia Decathlon, a német Bosch, a svéd H&M, az olasz Ferrero vagy az osztrák Red Bull.
Szabó Antal, a Poli-Farbe alapítója, ügyvezetője 2021.végén visszalép a napi, operatív munkavégzéstől, a továbbiakban tiszteletbeli elnökként, alapítóként, valamint tanácsadóként lesz jelen a vállalat és a Śnieżka Csoport életében, a stratégia kialakításában, valamint az eredmények nyomon követésében.
Magyarországon a családi kézben lévő vállalatok generációkon átívelő stabilitásának és növekedésének egyik alappillére lehet egy jól átgondolt, előre felépített stratégia mentén megvalósított generációváltás.
„Meggyőződésem, hogy a hirtelen gazdasági változások, a töréspontok minden olyan vállalatot eltipornak, amely csak a pillanatnyi sikerek hajszolására összpontosít. Épp ezért mindig tízéves etapokban gondolkodom. Ezért is nyerhettük el idén a K&H családi vállalatok kiválósági díjat hosszú távú stratégia kategóriában” – mondta az Üzletemnek Gaszt Attila, a GIA Form Kft. ügyvezető-tulajdonosa.
Szeretnénk az innovatív gyógyszergyártás úttörői lenni, és olyan készítményeket előállítani, amiben egyediek, különlegesek tudunk lenni. Nagy sikernek éltem meg a Szent-Györgyi Albert logó és név védjegyeztetését – mondta az Üzletemnek Jójárt Ferenc, a Goodwill Pharma Kft. cégalapító tulajdonosa.
A karrierem csúcsa az lesz, amikor a cégem nélkülem eredményesebben fog teljesíteni, mint velem – mondta az Üzletemnek Gyimesi László, a Mystic Nails Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Meg kell találni azokat a területeket, ahol valódi piaci igényeket tudunk innovatív fejlesztésekkel kielégíteni – mondta az Üzletemnek ifj. Losonczi István, a Losonczi Innovation cégvezetője.
A Gróf Széchenyi Család Alapítvány idén is kiosztotta Az Év Széchenyi Vállalkozása Díjat.
A Forbes Családi Vállalatok Gálán hirdették ki a K&H családi vállalatok kiválósági díjakat Budapesten. Elismerésben részesült a száz százalékban magyar tulajdonban lévő Wagner Solar Hungaria Kft. is.
A családi vállalkozások tulajdonosainak 81 százaléka a tulajdonlás megtartásával szeretné végrehajtani a generációváltást – derül ki a Moore Hungary és az Opten közös felméréséből.
A világ legnagyobb cégei közül meglepően sok családi tulajdonban van. De vajon csak a véletlen műve, hogy ezek a vállalatok rendre jobban teljesítenek a többieknél? Itthon a K&H családi vállalatok kiválósági díj négy területen ismeri el a legjobbak teljesítményét.
A K&H felmérése szerint a következő 3-5 évben a családi vállalkozások majdnem 80 százaléka számít saját cége növekedésére.
Az őstermelők családi gazdaságának alapításáról szóló szerződést – szemben a korábban előírt június 30-i dátummal – legkésőbb a veszélyhelyzet megszűnéséig kell benyújtani.
A gazdasági visszaesés miatt szükséges takarékoskodás és optimalizálás mellett az újításokról sem lehet megfeledkezni. Ehhez a pénz mellett ötlet és nyitottság is kell.
A hazai vállalkozások 40 százalékát képviselő családi tulajdonú vállalatok példamutató intézkedéseit K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ismerték el.
Horváthné Borsodi Mónika, Győr egyik meghatározó vállalata, a Borsodi Műhely egyik ügyvezetője elárulta, miért szeret az egykori alma materében végzett mérnökökkel dolgozni.
A kis- és középvállalkozásokat általában a rugalmassággal és az optimizmussal társítják, ennek ellenére igencsak megviselte őket a koronavírus-járvánnyal járó egészségügyi és anyagi bizonytalanság. Ám az olyan családi vállalkozásokra jellemző értékek, mint a generációk közti együttműködés, a közösségi szerepvállalás és a hitelesség a jövőbeli sikerük katalizátoraivá válhatnak.
A Budapest Bank legutóbbi Budapest Business Live online rendezvényén a hazai vállalkozások jövőjét érintő kihívások, a cégértéknövelés, értékesítés és a generációváltás voltak fókuszban. A rendezvényen rekordszámú, több mint 150 vállalatvezető vett részt.
A Budapest Bank legfrissebb, hazai kkv-k körében végzett kutatásából kiderült, hogy a családi vállalkozások vezetői bíznak abban, hogy gyermekük fogja átvenni a cég irányítását, több mint 40 százalékuknál már zajlik is az utódlás folyamata.
270 millió dinárral támogatja az idegenforgalmi ágazatot Vajdaságban az illetékes titkárság – mondta Nenad Ivanišević gazdasági és idegenforgalmi titkár. A pályázatokkal a járványhelyzet által leginkább érintett gazdasági ágazat talpra állását kívánják segíteni.
A családi vállalatok fejlődésének kulcsa lehet, ha a vezetőségben a családtagok mellett külsős szakemberek is jelen vannak. Az így létrejövő „hibrid menedzsment” előnye, hogy a családi értékek, hagyományok, valamint új, objektív nézőpontok egyaránt megjelennek.
Újfajta működési lehetőségeket és számos előnyt biztosít a mezőgazdaságban tevékenykedő családi gazdaságok hosszútávú működésének biztosítására az a jogszabályi keretrendszer, amely az agrárkamara és a kormány szoros közreműködésének eredményeként jött létre.
A kkv-k fele családi vállalkozás, amelyek jelentős része számára a következő évek legnagyobb kihívása a generációváltás lehet. A többség nincs felkészülve az átadásra sem stratégiával, sem a céges- és lelki ügyek tekintetében.
A családi vállalatok képesek fejlődni, ha a koronavírus-járvány okozta kihívásokból tanulnak, és nehézségeiket az előnyükre fordítják – mondta az Üzletemnek adott interjúban Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
A koronavírus-járvány következtében még nagyobb szerepet kaphat a társadalmi felelősségvállalás a jövőben, ugyanis a Planet Fantastics’ Network áprilisban végzett kutatása alapján a hazai lakosság 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak erre a területre.
A K&H Bank ezért a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal a vírusjárvány következtében alkalmazott újító megoldásokat is elismeri, a pályázatokat 2020. augusztus 31-ig lehet benyújtani.
Bár sokszor hasonlítják gazdasági szempontból a jelenlegi koronavírusjárvány-helyzetet a 2008-as válsághoz, a családi vállalatoknál az látható, hogy az akkori, illetve a jelenlegi krízis lényegesen más helyzetben érte a cégeket.
Az idén ötéves K&H családi vállalatok kiválósági díj a koronavírus-járvány kihívásaira adott példamutató stratégiai megoldásokat is várja 2020. augusztus 31-ig, hogy a sikertörténetekkel más családi vállalkozásokat is inspiráljanak.
Nem mindegy, hogy a családi cégek hogyan tudtak most reagálni a koronavírus-járvány okozta kihívásokra, hiszen hazánkban a cégek 40 százalékát jelentik. A túlélés kulcsát a stabil stratégiai alapok, a folyamatos fejlődésre törekvés és gyors döntések adhatták, de a kesztyűt a családi vállalatok a válság ellen sokféleképpen felvették.
Az utóbbi hónapokban kialakult helyzet a családi vállalkozások digitalizációját is felgyorsította, azonban a változások, új eszközök és a gyors ütemben lezajló fejlesztések mind-mind támadási felületet jelentenek a kiberbűnözők számára.
A COVID-19 világjárvány okozta jelenlegi helyzetben a legtöbb magántulajdonú gazdasági szereplőnek is teljesen váratlan és újfajta kihívásokkal kell szembenéznie. A jelenség veszélyeztetheti a korábban sikeresen működő családi vállalkozások fennmaradását is. Bizonytalan környezetben azonban segítséget jelenthet a „Zoom out/Zoom in” megközelítés.
A fővárosi vállalkozások legjobb esetben is még további 4 hónapig tartó válságidőszakkal számolnak – derült ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által készített kutatásból, ennek ellenére 60 százalékuk maximum 3 hónapra elegendő tartalékkal rendelkezik.
A hazai cégvilág Achilles-ína a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan.
A 20. K&H családi vállalatok klub tudástára segítséget nyújt a családi vállalkozások számára, hogy könnyen átlátható szakmai információkat és gyors megoldásokat kapjanak a vírushelyzet hatékony kezelésére, a jogi tanácsoktól a krízishelyzetben alkalmazható kommunikációs taktikákig.
A Deloitte Private szakértői összefoglalták, milyen kihívásokkal kell szembenézniük a családi vállalkozásoknak az adatvédelem terén és miket érdemes átgondolni a megelőzéshez.
A vidéki, ezen belül is a kis, családi vagy akár egyszemélyes turisztikai vállalkozások túlélését segítő intézkedéseket javasol nyolc szakmai szervezet.
Igyekszem megteremteni kollégáimnak a feltételeket, megadni a szabadságot és a felelősséget, hogy kihozhassák magukból a legjobbat – mondta az Üzletemnek Ékes Ákos, a K&H vállalati üzletfejlesztési igazgatója, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
Szakmailag sokat jelent olyat megtapasztalni, amit egy gyár technológusaként nem igazán lehet – mondta az Üzletemnek Vizi-Demjén Alma, a ChocoRino Kft. társtulajdonosa.
Újabb gazdasági visszaesés közeleg, hazánkba azonban várhatóan lassabban és kevésbé markánsan gyűrűzhet be a recesszió, mint tíz évvel ezelőtt. Nem mindegy, hogyan reagálnak majd a családi cégek, mivel a hazai vállalati szektor 70 százaléka ezen cégekből áll.
Idén negyedik alkalommal nyolc cég üzleti gyakorlata kapott K&H családi vállalatok kiválósági díjat a jó példák felkarolására és bemutatására.
A Prima gála mára egyfajta „Zalaikummá” nőtte ki magát – mondta az Üzletemnek Doucha Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Zala Megyei Szervezetének elnöke.
Komoly bírsággal és akár szabadságvesztéssel is járhat, ha családi vállalkozások nem járnak el kellő alapossággal versenyjogi szempontból – hívja fel a figyelmet a Deloitte.
A generációváltás akkor kezdődik, amikor megszületik az utód. De mikor kezdődik, ha nincs utód? – olvasható a Generációk Partnere blogbejegyzésében.
A „Hideg szék” program meghirdetésével a jól bevált személyes megkeresést és kapcsolatépítést tartom célravezetőnek a tagság növelésére – mondta az Üzletemnek Gesztesi Béla, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Fejér Megyei Szervezetének elnöke a Prima gála után.
A tagszervezés önmagában nem cél, az egymásért tenni akaró vállalkozói közösség összefogása és a helyi szinergiák kihasználása viszont annál inkább – mondta az Üzletemnek Gazsi Attila. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Veszprém Megyei Szervezetének elnöke, az országos szervezet elnökhelyettese szerint az elmúlt másfél év a megújulásról szólt a VOSZ-ban.
A családi vállalkozások nemzeti gazdaságokban betöltött szerepe kiemelt a közép-európai régióban. Ezek a vállalkozások sok területen jelentősen különböznek a nem családi tulajdonban működő vállalkozásoktól, és számos jogszabályi rendelkezés is eltérően érinti őket. Ilyenek például a felvásárlásokkal kapcsolatos rendelkezések, melyek be nem tartása komoly büntetést is vonhat maga után.
Van, ahol már az Audis fizetés is kevés ahhoz, hogy megtartsák a legkiválóbb szakembereket – mondta Sragner László az Üzletemnek adott interjúban. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Győr-Moson-Sopron Megyei Szervezetének elnökével a Prima díj átadása után beszélgettem.
Felhívjuk a vállalkozók figyelmét, hogy időben foglalkozzanak az utód kinevelésével a cégüknél. Távlati cél a bizalmi vagyonkezelés intézménye is, de ez még nem kiforrott lehetőség Magyarországon – mondta az Üzletemnek Ádám Imre. A VOSZ Borsod-Abaúj Zemplén megyei elnökével, aki egyben az országos szervezet elnökhelyettese, a Prima díj miskolci gálája után beszélgettem.
Innovatív megoldásokkal kell segítenünk tagságunkat és a munkaerőpiaci problémákra is megoldási javaslatokat kell adnunk – mondta az Üzletemnek Szárnyas János, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Vas Megyei Szervezetének elnöke.
Ma már sokan megértik, hogy a vállalkozók teremtik meg a társadalom anyagi alapjait. A legkiválóbb szakemberek megismertetésében az Év vállalkozója díjnak hatalmas szerepe van – mondta az Üzletemnek Pordán Zsigmond, a VOSZ Komárom-Esztergom megyei elnöke, az országos szervezet Ipari Tagozatának elnöke.
A családi alkotmány nem jogi dokumentum, nincs semmiféle kényszerítő ereje. Nem kell hozzá sem ügyvéd , sem könyvvizsgáló, sem pap – olvasható a Generációk Partnere friss blogbejegyzésében.
Büszke vagyok, hogy sok mikrovállalkozás is támogatja a megyei/területi Prima díj gálát – mondja az Üzletemnek dr. Lits József, a VOSZ Jász-Nagykun-Szolnok megyei elnöke, a szövetség országos Ellenőrző Bizottságának elnöke.
Egy cég alapítója számára gyötrelmes út az alkalmas utód kiválasztása, kinevelése, a staféta átadása – olvasható a Generációk Partnere legújabb blogbejegyzésében.
Akár családon belüli öröklés, akár értékesítés a cél, bárhogyan is dönt a családi vállalat sorsáról a tulajdonos, a cél mindig az, hogy optimális módon menjen végbe a folyamat – írja az RSM Legal | Szűcs & Partnerei Ügyvédi Iroda vezetője.
A K&H negyedik alkalommal keresi azokat a családi cégeket, akik az üzleti szektor számára példát mutathatnak a generációváltás sikeres levezénylésében, a hosszú távú fenntartható működésben, a társadalmi felelősségvállalásban, valamint idei újdonságként az innováció területén tett törekvéseikkel.
Áthidalni a rövidtávú kihívások és a hosszú távú prioritások közötti szakadékot komoly kihívást jelent számos magántulajdonú vállalkozás számára.
Már Walt Disney is megmondta, hogy azt tudod megcsinálni, amit meg tudsz álmodni – olvasható a Generációk Partnere legújabb blogbejegyzésében.
A társadalmi felelősségvállalás számunkra természetes feladat – vallja a környezetét és munkavállalóit érintő CSR kezdeményezéseiért K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert téglási HAJDU Cégcsoport.
A biztos megrendelői oldalt cseréltem a saját határaimat feszegető szolgáltatói létre – mondja az Üzletemnek Terdik Adrienne, a PResston PR ügyvezető igazgatója.
Új jogszabályban határozta meg a cseh országgyűlés, mi tekinthető családi vállalkozásnak. A lépésnek köszönhetően az államigazgatás és a statisztikusok is egységesen és összehangoltan tudják kezelni és támogatni a szektort. Az új jogszabály csak az első lépése a cseh családi vállalkozások támogatását szolgáló állami intézkedéssorozatnak.
Vállalkozásunk családi alapokon nyugszik, több száz éves hagyományokkal, generációkon átívelően hosszú távra tervezünk – mondja az Üzletemnek Vesztergombi Csaba szekszárdi borász.
Vannak azonban olyan váratlan események egy családi vállalkozás életében, amikor nincs idő a stratégiában leírtak betartására.
Előnyt vagy hátrányt jelent egy új üzlet beindításában, ha a családban van már vállalkozói tapasztalat?
Elkerülhetetlenül közeledik a generációváltás a hazai tulajdonú cégeknél. A folyamat kimondottan nehéznek ígérkezik – erről is ír tanulmányában Szepesi Balázs.
Aki habzsol, az nem élvezi annyira az ízeket. A sütemény lassan készül, és meg kell adni az elfogyasztás módját is – állítja ifjabb Bergmann Ernő.
Váli Péter badacsonyörsi borász a gyerekeiről is nevezett már el borokat. A Balatoni Körnek az alapítástól a tagja.
Új külföldi piacok felkutatásában is lát fantáziát dr. Barta Anita autójogász, több vállalkozás (társ)tulajdonosa. A jövőben szeretne üzleti kávézót nyitni, árulta el az Üzletemnek, de a repülőgépes biznisz szintén foglalkoztatja.
Idén harmadik alkalommal kapott hét vállalat K&H családi vállalatok kiválósági díjat.
A vagyontervezés és -strukturálás nem csak a generációváltáskor lehet életmentő a családi vállalatok számára.
A magyar mezőgazdaságban is nagy gond a generációváltás, nehéz vonzóvá tenni a pályát a fiatalok számára – hangzott el a Fiatal Vállalkozók Hete rendezvényén a budapesti Bálnában.
Nincsen generációváltás ajtócsapkodás nélkül? A FIVOSZ konferenciájának szinte valamennyi előadója egyet értett abban, hogy bőven vannak súrlódások az utódkereséskor.
Kilencedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a családi tulajdonú magyar cégeknek, amelyek példamutató eredményeket értek el a hosszú távú stratégia, a generációváltás, a környezeti fenntarthatóság vagy az innováció területén.
Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: