Terdik Adrienne: Örülök, hogy magyar családi vállalkozásokat is segíthetek

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 06. 25., 10:15

A biztos megrendelői oldalt cseréltem a saját határaimat feszegető szolgáltatói létre – mondja az Üzletemnek Terdik Adrienne. A PResston PR ügyvezető igazgatója számára az egyik legnagyobb adrenalinbomba a siker, és az ahhoz vezető út.

Terdik Adrienne ugyanúgy otthon van a prémium kategóriás cégek világában, mint az állami szférában. A művészvilág hazai jeles képviselőivel is dolgozott/dolgozik, ahogy a családi vállalkozásokra és a fiatal vállalkozókra külön figyel. A Creppy PalacsintaHáz és tulajdonosa, Oszlánczi Réka sikeres karrierjére jómagam és az Üzletem is jó ideje figyel – a miskolci vállalkozás szintén a PResston PR partnere. Adrienne a helyén érzi magát, nem kíván váltani, de egyszer talán kipróbálja majd magát producerként. Ha így lesz, ahhoz is sok sikert kívánok neki! Az olvasónak pedig azt kívánom, hogy ismerje meg Terdik Adrienne gondolatait: jöjjön az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 85. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Úgy gondolom, hogy a karrierrel való elégedettség és a siker nem egy végső cél, hanem állandóan változó motiváció. Engem mindig boldogságérzettel és elégedettséggel tölt el, ha szakmai sikereket érünk el a csapatommal. A karrier csúcsát meghatározni elég szubjektív dolog. Számomra az is hatalmas siker, hogy három egyetemen is szép eredménnyel végezhettem, majd az életem során felkínált pozíciókat „csak” elfogadnom kellett. A szüleim biztatására pedig – igaz, hogy remegő lábakkal – saját vállalkozásba kezdtem 12 évvel ezelőtt. A biztos megrendelői oldalt cseréltem a saját határaimat feszegető szolgáltatói létre. Itt nem elég, ha megvan a szakmai tudásod és tapasztalatod. A sikerhez kell egy jó adag szerencse, kapcsolati tőke, önbizalom és erős, meggyőző hit abban, amit csinálsz. Úgy érzem, nagyon sok szakmai csúcsot sikerült már elérnem, és még mindig szép kihívások állnak előttem. Mindig örömmel mesélek a valamilyen szinten hozzám vagy a cégemhez kapcsolódó eredményekről, amelyek között említhetném a Francis Ford Coppola főszereplésével Bécsben szervezett nemzetközi gazdasági fórumot, amely számomra ugyanolyan siker, mint egy gyakornok betanítása.

Nagy eredményként könyveltem el a hátrányos helyzetben lévő oktatási intézményeket segítő Te is programot, de ugyanilyen fontos volt számomra például a McCafé lánc bevezetéséhez kapcsolódó kommunikáció is. Örömmel tölt el, hogy magyar családi vállalkozásokat is segíthetek, amelyek között a Creppy PalacsintaHázhoz kötődő országos PR aktivitásokat emelném ki. Büszke vagyok arra, hogy segítségünkkel egyre több felnőtt vesz részt a Nyitok programban és szerez idegen nyelvi vagy éppen informatikai ismereteket az ország 52 pontján.

Annak is nagyon örülök, hogy a digitális biztonságra és az online vírusvédelemre is sok ezer embernek hívjuk fel a figyelmét egy Eset nevű szoftveren keresztül. A vállalati és EU kommunikációs PR-on túl számos sikert könyvelhettem el a cég sztármenedzsment részén belül is, hiszen többek között Zsédát „repítettem” a Dal (Eurovíziós Dalfesztivál) zsűrijébe, és segítségemmel ő lett például az elektromobilitás nagykövete is. Most éppen azon is dolgozom a csapatommal, hogy a kétszeres Grand Slam győztes, világbajnok teniszezőnknek segítsünk a további sikerek elérésében.

Milyen távra tervez?

– Amíg örömöt és kellő motivációt nyújt a munkám, addig szeretném folytatni azt.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A PResston PR neve ismerősen csenghet jó pár hazai vállalatnak, és a nemzetközi porondon is szereztünk már referenciákat. Bakancslistát még nem készítettem, mert úgy érzem, nagyon sok lehetőség rejlik még a cégben.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nagyon sok embernek tartozom köszönettel és hálával azért, mert támogatott céljaim elérésében azon az úton, amelyik sikerrel övezte a karrierem alakulását. Elsősorban a szüleimet említeném: Édesanyámnak mindig csodálom a kitartását, céltudatosságát, határozottságát, aki arra is megtanított, hogy nincs lehetetlen. Amin viszont nem tudunk változtatni, ami nem tőlünk függ, azt el kell engedni. Azt is tőle tudom, hogy nem szabad mindenkitől ugyanazt várni, mindenki másban és máshogyan jó, mindenkihez más út vezet. Bankfiók igazgatóként nagy emberismeretre tett szert. Édesapámtól, aki üzemmérnökként dolgozott, a precizitást, pontosságot, a tervezést és az időbeosztást tanultam. Sokat segítettek főnökeim, magyar és külföldi munkatársaim is. A PR rejtelmeit többek között Wolfgang Rosamtól tanulhattam Ausztriában.

A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy külföldön is dolgozhattam a szakterületemen, így volt lehetőségem kipróbálni magam multinacionális környezetben is. Lenyűgözött a pontosan megformált rendszerek, a nemzetközi sablonok, a precízen megállapított és lehatárolt munkakörök funkcionalitása. A rengeteg adminisztráció, folyamatos jelentések, riportok készítése viszont a kreativitástól, a hatékonyságtól vonták el az időt, és a rugalmatlanság irányába mozdították a munkafolyamatokat. Viszont mindenképpen új látásmódot, intenzív idegen nyelvi környezetet és kapcsolati tőkét jelentett a külföldi cégekkel való együttműködés. Ma már Magyarországon is adottak a feltételek ahhoz, hogy fejlődhessünk, magunkba szívhassunk minél több tudást, tapasztalást. Úgy gondolom, nem az országhatároktól függ, hogy ki milyen fejlődésen megy keresztül akár a karrierje, akár a magánélete során. Ez sokkal inkább személyiségfüggő. Én például hiszek az élethosszig tartó tanulásban, abban, hogy mindig lehetünk jobbak, tanulhatunk újabb kompetenciákat, amelyek szakmai sikereket hoznak. Számomra az egyik legnagyobb adrenalinbomba a siker, és az ahhoz vezető út, amely motiválttá tesz. A nehéznek tűnő feladatokra sem problémaként tekintek, hanem kihívásként.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ez egy nehéz kérdés számomra, mert úgy érzem, a helyemen vagyok. Egyetemi oktatóként kezdtem, majd minisztériumi főosztályvezetőként folytathattam pályafutásomat. Ezután következett a PR és kommunikáció világa, amely folyamatos kihívásokkal teli és éppen ezért izgalmas. Ennek köszönhetem címzetes docensi kinevezésemet is. Ha mindenképpen váltani szeretnék, akkor lehet, hogy producerként próbálnék sikeres lenni.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Leginkább a kapcsolati tőkémnek köszönhetően fejlődik a cég. Sosem fizettem azért, hogy reklámozzam a szolgáltatásainkat. Az a legjobb, ha szájról-szájra „terjed a jó híre”, ha az egyik ügyfél elégedettsége okán ajánl bennünket a másiknak. Természetesen sokat teszek azért, hogy minél több emberrel megismertessem a közös munka előnyeit, ezért a nívósabb rendezvényekre, konferenciákra szívesen megyek, akár előadóként is. Szakmai partnerségek, tagságok, illetve a hatásos online jelenlét is hoznak üzleti kapcsolatokat. Természetesen nem elég megszerezni egy-egy partnert, fenn is kell tartani a hosszú távú, gyümölcsöző kapcsolatot, amelyhez elengedhetetlen, hogy egy megbízható, szakmailag kompetens és összetartó csapat álljon a cégvezetés mögött. Olyan ez, mint a bizalmon alapuló párkapcsolat, amely egy idő után újabb és még magasabb szintekre lép. Igyekszem mindent megtenni, azért, hogy mind az üzleti partnerekkel, mind a csapatommal minél magasabb szintekre lépjünk és minél több közös szakmai sikert érjünk el. Az ügyfeleink elégedettsége a mi sikerünk is.

Mire sajnálja az idejét?

– A céltalan várakozásra, a tétlenségre.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A tanulásra, az önfejlesztésre, valamint egy-egy nemes ügy támogatására.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az értetlenséggel, a butasággal, az őszintétlenséggel, a rosszindulattal és irigységgel.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Szívesen segíteném a fiatal vállalkozókat tanácsokkal, ötletekkel a kommunikáció terén, amelyek sikeressé tehetik őket hosszú távon is.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Szívesen sportolok, hiszen ebből is energiát merítek. A versenyszellem a munkám során is elkísér. A családommal, 10 éves kisfiammal és férjemmel szívesen kirándulok, a vízpartok különösen vonzóak számunkra.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS