Szárnyas János: Olyan vállalkozói kört alakítottunk ki, amelyik minden helyzetben megállja a helyét

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 11. 05., 14:45

Innovatív megoldásokkal kell segítenünk tagságunkat és a munkaerőpiaci problémákra is megoldási javaslatokat kell adnunk – mondta az Üzletemnek Szárnyas János, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Vas Megyei Szervezetének elnöke.

Milyen a vállalkozók ismertsége és elismertsége Vas megyében?

– Úgy vélem, egyre jobb, de nem lehetünk elégedettek, hiszen a főleg a KKV szektorban dolgozó vállalkozó tagjaink nem vehetik fel a versenyt a multinacionális cégek lehetőségeivel. Szeretnénk, ha az emberek még jobban megbecsülnék a hozzájuk fizikailag is közelebb eső vállalkozásokat és vállalkozókat, hiszen velük könnyebb a napi szintű kapcsolattartás, van „arca” munkájuknak.

Mekkora a presztízse a megyei Prima Díjnak? Sikeresnek tartja a Prima Díj megújítását?

– Mások mondják, hogy ez a legmagasabb presztízsű díj a megyében! Mi csak büszkék lehetünk erre a megállapításra, amely természetesen szól a díjjal járó anyagi megbecsülésről és a média által keltett hatásokról is.

Milyen stratégiai feladatok várnak a VOSZ megyei szervezetére 2020-ban?

– Szakmai érdekképviseleti munkánknak fő célja, hogy kiszámítható vállalkozói környezetet lehessen kialakítani az országban, tervezhető jogi-gazdasági szabályozással. Fenn kell tartanunk a vállalkozások termelékenységét, innovatív megoldásokkal kell segítenünk tagságunkat és a munkaerőpiaci problémákra is megoldási javaslatokat kell adnunk.

Milyen területeken erősödött a VOSZ az utóbbi években?

– Sajnos Demján Sándor halála meghatározta a VOSZ pozícióját, de az új vezetés, úgy érzem, megtalálta a fejlődési területeket. Ezen eredmények persze csak lassan szűrődnek le a hétköznapokba. Megyei szinten öröm, hogy a PRIMA díjjal kapcsolatos elismertségünk nőtt.

Mivel lehetne segíteni a mikrovállalkozásokat?

– Nagy segítség számukra a Széchenyi Kártya Program, de emellett is folyamatosan tájékoztatjuk tagságunkat a banki-pénzügyi szektor aktuálisan legkedvezőbb lehetőségeiről. Pályázati tanácsadást, munkaerőpiaci tájékoztatókat, work-shopokat szervezünk a részükre.

Mekkora gond a megyében a családi vállalkozásoknál a generációváltás kérdése, miben segít a VOSZ?

– Egy családi vállalkozásba nincs beleszólása a VOSZ-nak, de természetesen megadunk minden segítséget, ha hozzánk fordul a vállalkozás. A generációváltás folyamatát érzékeljük, és örülünk, ha az minél gördülékenyebben megy végbe.

Főleg milyen ágazatokban érdemes a kisebb vállalkozásoknak is pályázni, hogyan segít ebben a VOSZ?

– Itt mindig az aktuális Európai Uniós és hazai pályázati kiírások határozzák meg a lehetőségeket. A kormány ágazati szintekre bontva írja ki ezeket, több esetben a VOSZ véleményét is kikérve. Szeretnénk, ha a minél nagyobb hozzáadott értékű termékek és szolgáltatások dominálnának ezekben az esetekben. Természetesen a megfelelő információkat minden tagunkkal megosztjuk.

Építőipari vállalkozóként hogyan látja a saját ágazatának helyzetét a megyében?

– Jelenleg még nagyon sok munkánk van, de az EU-s források apadásával, valamint az 5 százalékos ÁFA kivezetésével a beruházási kedv is bizonyára lanyhulni fog. Mi kialakítottunk egy olyan vállalkozói kört, amely remélem, minden helyzetben megállja a helyét, nem csak konjunktúra idején.

Hogyan lehetne bővíteni a VOSZ megyei tagságát?

– Csak jó példával és megfelelő munkával, a nyilvánosság erejével.

Szárnyas úr 2016-ban az előző elnök 18 évnyi munkája után vette át az irányítást. Hogyan értékeli az azóta eltelt időt? Megszűnőben a széthúzás a vasi vállalkozók között?

– A vállalkozók szerintem sosem húztak szét, maximum konkurenciája volt valaki a másiknak. A vállalkozók üzleti alapon gondolkoznak, úgy irányítják cégeiket. A közös érdek és közös érték összehozza őket, esetleg a politika távolíthatja el a feleket. Mi ebben nem veszünk részt és ezután sem szeretnénk részt venni. Az összefogás pedig fontos, hiszen egy nagy európai piacon végezzük a munkánkat.

(Fotó: Ohr Tibor)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS