Itt találod az összes cikket a „autópiac” témában!
2022 első kilenc hónapjában 85 769 új személygépkocsi forgalomba helyezésével 9,3 százalékot esett vissza a belföldi autópiac.
2022 második fél évében emelkedhet az új autók iránti kereslet az év első hat hónapjához képest és a 2021-es adatokhoz viszonyítva.
Hamarabb kell lépnie az autóvásárlást tervező cégeknek, magánszemélyeknek a korábbi időszakhoz képest – derül ki a Magyar Lízingszövetség összeállításából.
Az összes forgalomba helyezett új személyautó 14,48 százaléka Suzuki volt tavaly Magyarországon, a 17 650 regisztrált személygépkocsival a japán márka hatodik éve vezeti a hazai újautó-értékesítést.
A hazai autópiacon is egyértelműen látható a szabadidő-autók rohamos terjedése. Egyre többen választanak a Sports Utility Vehicle (SUV) modellek sorából, és az új autók piacán látható dominanciájuk mellett a használtak között is egyre gyakoribbnak számítanak: a Használtautó.hu adatai szerint kétszer annyi vásárló keres használt SUV-okat, mint 5 éve.
Jelentősen megugrott idén a hibrid hajtású személyautók eladási aránya Magyarországon: az első félévben forgalomba helyezett 64 800 autónak már 43 százaléka rendelkezett kiegészítő elektromos motorral, szemben a tavalyi 27 százalékkal.
Romániában még mindig sokan vásárolnak használt gépkocsit, de egyre kevesebben dízelt. Az újabb gépkocsik minősége műszaki szempontból nem javul, szándékosan rövidebb élettartamúra tervezik, hiszen így lehet ösztönözni a vásárlást.
Idén februárban a DataHouse adatai szerint 10 566 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami a tavaly februári 13 084 darabhoz képest több mint 19 százalékos visszaesést jelent.
Magyarországon a személygépkocsik száma 2010 és 2019 között 28 százalékkal, 828 ezerrel, 3,8 millióra emelkedett, miközben az autók átlagos életkora három évvel meghosszabbodott – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt.
Sokan hosszú távon is felhagynának a tömegközlekedéssel a koronavírus-járvány miatt – derül ki az EY 3300 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A hirtelen megváltozó keresletre a járműiparnak is fel kell készülnie.
2020-ban a DataHouse adatai szerint 130 431 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami az előző évhez képest közel 17 százalékos visszaesést jelent.
Szeptemberben a magyar járműpiac növekedés ért el, az új autóknál 18,6 százalékos, a furgonoknál pedig 43,9 százalékos volt az éves emelkedés. Bár ez fordulatot jelent a korábbi hónapok negatív eredményeihez képest, a korábbi adatokat nézve nem számítanak kiugrónak a szeptemberi eladások és a növekedés részben a bázishatásnak köszönhető.
Az utolsó korlátozásmentes hónaphoz, februárhoz képest áprilisra 17-ről 22 százalékra emelkedett a 15 évnél idősebb importált autók aránya. Mindez 8 hónappal, 11 és fél évre növelte a behozott autók átlagéletkorát.
A hivatalos statisztikák szerint egyre nő az elektromos autók száma a romániai utakon, jelenlétük azonban alig észlelhető. Az utcai töltők hiányában egyelőre inkább csak a kertes házban lakóknak éri meg az elektromos gépkocsi.
Hiába nőtt – több mint 15 százalékkal – évtizedes csúcsára, 158 ezerre az újautó-eladások száma 2019-ben, a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora tavaly év végére elérte a 14,4 évet, szemben az egy évvel korábbi 14,2 évvel.
Kevesen tudják elképzelni, hogy a dízelautón a korom eltömődések miatt akár milliós alkatrészcserére szoruljon. A hozzáértők szerint azonban az ilyen hibák gyakoriak. Hogyan lehetne megelőzni ezeket?
Bár a múlt évet újabb jelentős növekedéssel zárta a magyar újautó-piac, az idei évben megtorpanásra lehet számítani. A lízing továbbra is kulcsszerepet kap a piacon, de a finanszírozásban is lassabb lehet a bővülés.
Ezúttal Magyarországon nyerte el a Jaguar Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogát az AutoWallis Nyrt. leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE Kft.) – közölte az AutoWallis hétfőn.
2021-ben léphet életbe a szerb Környezetvédelmi Minisztérium törvényjavaslata, miszerint szigorúbban ellenőrzik majd a külföldi, használt gépkocsik behozatalát.
Autót venni nem kis felelősség - különösen, ha használt jármű, és mi magunk nem vagyunk az autók szakértői. Összegyűjtöttünk néhány fontos lépést, ami segíthet a döntéshozatalban.
Megvan az igény arra, hogy az emberek ne pusztán autót akarjanak, hanem mobilitást, és mi ebben vagyunk jók – mondja az Üzletemnek Szűcs László, a Mercarius Flottakezelő Kft. társtulajdonosa.
Dübörög a magyar autópiac: három év alatt másfélszeresére nőtt a kereslet az új autók iránt, amelyekből idén 160 ezer is forgalomba állhat.
A magyarok 15 százaléka ragaszkodik a megszokott termékekhez, míg a világban csupán 8 százalékos a márkahűség.
Áprilisban 12 412 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 3 százalékkal többet a tavaly áprilisinál.
Magyarország első közösségi autókereskedőjének alkalmazásával három perc alatt feladható egy hirdetés.
Új külföldi piacok felkutatásában is lát fantáziát dr. Barta Anita autójogász, több vállalkozás (társ)tulajdonosa. A jövőben szeretne üzleti kávézót nyitni, árulta el az Üzletemnek, de a repülőgépes biznisz szintén foglalkoztatja.
Hamarosan indul az új kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer. Az új szabályozással Magyarország nagy lépést tesz a körforgásos gazdaságra történő átállás felé. Az érintett cégekre most sok feladat hárul, és alig több mint három hónapjuk maradt felkészülni.
Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: