Magyar Lízingszövetség: alacsonyabb sebességre kapcsolhat az autópiac

2020. 01. 13., 17:15

Bár a múlt évet újabb jelentős növekedéssel zárta a magyar újautó-piac, az idei évben megtorpanásra lehet számítani. A lízing továbbra is kulcsszerepet kap a piacon, de a finanszírozásban is lassabb lehet a bővülés.

Közel 158 ezer új autó kelt el a magyar piacon 2019-ben, ez 16 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, a 2017-es 116 ezres eladásokhoz képest pedig több mint 35 százalékos emelkedésnek felel meg. Vagyis a magyar újautó-piac újabb évet zárt jelentős növekedéssel. Az új kisteherautók piacán is számottevő volt a növekedés: több mint 26 ezret adtak el belőlük, ez több mint 15 százalékos pluszt jelent éves szinten.

Az idei évben ugyanakkor már megtorpanhat az utóbbi években látható folyamatos növekedés a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) 2020-ra vonatkozó előrejelzése alapján. Erdélyi Péter, az MGE elnöke szerint az idén 155 ezer új autót és 26 ezer kisteherautót adhatnak el az idén, ami mindkét kategóriánál stagnálást jelentene. A használt gépkocsik piacának bővülése 2019-ben megállt, a 156,5 ezres tavalyi darabszám éves összevetésben 2 százalékos visszaesést jelent.   

A járműpiacon az eddigiekhez hasonlóan továbbra is kulcsfontosságú szerepe lesz a lízingcégeknek: az új személyautóknál 10-ből 4 darabot lízingkonstrukció segítségével adnak el a kereskedők. Arról nem beszélve, hogy a kis- és nagyhaszongépjárműveknél még jelentősebb a lízing aránya. A Lízingszövetség az autópiaci szakértőkhöz hasonlóan óvatosan tekint a 2020-as évre, a korábbi évek két számjegyű növekedéséhez képest visszafogottabb növekedésre számít a járműfinanszírozásban. (Ehhez hozzá tartozik, hogy míg a korábbi években a növekedés elsősorban a magánszemélyek finanszírozásában volt tapasztalható, addig 2019-ben a céges vásárlások és lízingügyeletek száma nőtt nagyobb mértékben, meghaladva a piac általános bővülését is.)

A Lízingszövetség 2020-ra azzal számol, hogy akár a finanszírozott összeg akár a darabszámok stagnálása esetén is növekedni fog. A személygépkocsik árának emelkedésével tovább nőhet ugyanis a lízing jelentősége: vélhetően többen fognak élni ezzel a lehetőséggel, hogy saját forrásaikat kiegészítsék, másrészt az egy ügyletre eső kihelyezés is magasabb lesz.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS