Itt találod az összes cikket a „e-mobilitás” témában!
Az egyelőre koncepcióautóként létező SAV (sportos életmódhoz idumoló jármű) egyértelműen kijelöli a BMW útját a teljesen elektromos architektúra felé, sőt, ennél is többet jelent: „újradefiniálja a márkát” – mondja maga a gyártó.
Végleg eldőlt, hogy nem lesz elektromos Apple autó, viszont az iPhone és a Mac termékek sikergyártója jó okkal hagyja ott a tervet, amibe dollármilliárdokat ölt az évek alatt. A kocsin ezrek dolgoztak - közülük sokan átmennek a cég AI-fejlesztő részlegére.
Már nem csak a Tesla vetélytársa, hanem a Ferrari, a Lamborghini vagy éppen a Koenigsegg elektromos alternatívája is lenne a BYD, ami a szuperautó kategóriában versenybe küld egy EV-t, a Yangwang U9-et. A kocsi 2,36 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.
Szenzációs áron vezet be új plug-in hibridet a Szegeden gyárlétesítésre készülő BYD. A kínai autógyártó széles körben megfizethető Glory Editionje egyértelműen a legnagyobb márkák hasonló kategóriájú benzines modelljeit veszi célba.
Olyan összetételű EV-akkumulátort sikerült építeni, ami a napjainkban forgalomban lévő cellákhoz képest egy csapásra akár másfél-kétszeresére növelheti a hatótávot. Gyártásra kész megoldást tettek le az asztalra a tudósok.
A vezető ipari vállalatok frissen kötött megállapodásával nagy teljesítményű félvezetők és fejlett vezetéstámogató rendszerek kerülnek a Honda új, teljesen elektromos modelljeibe. A partnerek céljai összetettek: nem csak a modern megoldások integrálását, hanem az ellátási láncok folyamatosságát is szavatolni akarják.
Már ilyen is van, pedig ez a megoldás ebben a járműkategóriában ritka, mint a fehér holló. Az egyetlen gramm szén-dioxid kibocsátása nélkül üzemeltethető vontatóhajó minden példánya többezer tonnával csökkenti a globális karbonlábnyomot.
Világelső összehasonlító elemzés jelent meg arról, hogy mennyivel fenntarthatóbb egy elektromos, mint egy fosszilis üzemanyaggal működő repülőgép. Az eredmény annak ellenére sem volt borítékolható, hogy egy e-repülő az üzemeltetése közben nem szennyez. Az életciklusára vetítve ugyanis árnyaltabb a kép.
A vezeték nélküli, indukciós otthoni töltő EV-k számára még pár éve is álomképnek tűnt, de a technológia a legnagyobb amerikai gyártónál célegyenesbe fordult. Ha piacra dobják, a megoldás tovább növelheti az elektromos autók értékesítését, de már inkább az önvezetés felé mutat.
A skót Julie és Chris Ramsey szinte az egész évet abban az EV-ben töltötte, amivel megtették a történelmi utat, szó szerint a Föld egyik végéről a másikra. Ugyanez eddig valószínűleg semmilyen autóval nem sikerült, nem hogy egy EV-vel.
Miközben az utóbbi pár hétben az amerikai piacra fókuszált Cybertruck lopta el a címlapokat, a Tesla a pickup technológiáit is felhasználva hamarosan gyártósorra küldi az első 10 millió forintnál olcsóbb EV-jét, a Model 2-t.
A gyártó az Android rendszerű okostelefonjaival vált ismertté, de most olyan EV-sorozattal jelentkezik, amivel a Tesla babérjaira tör. A Xiaomi szuperautója 265 km/h-s végsebességgel jelenik meg.
Az amerikai vállalat Midnight névre keresztelt járműve egy teljesen elektromos, függőleges le- és felszállásra képes (eVTOL) légitaxi, ami négy év masszív tesztelés után ért fontos mérföldkőhöz. Láthatáron a légügyi hatóság engedélye.
A brit vállalat 50 százalékkal képes egyszerűsíteni az összeszerelési folyamatot a hagyományos eljárásokhoz képest, hiszen a kisteherautó karosszériáját még csak hegeszteni sem kell. Egyszerűen összepattintható, különböző elemekből, és szó szerint bárhol gyártható.
Ha elterjedne, akár feleakkora töltőinfrastruktúrára se lenne szükség a teljes e-mobilitáshoz, mint amennyit ma vízionálnak a szakértők. Rövid távú közlekedésre az is elég, hogy a napelemes autó kaszniját természetes fény éri.
Két vállalat többéves együttműködésében megvalósult, ami eddig a lehetetlennel vetekedett: középtávú árufuvarozásba fognak, önvezető tehergépkocsikkal. Pazar megoldás a sofőrhiányra, ráadásul a robot járművek többet dolgoznak az embernél.
Önvezető technológiák fejlesztésében jelent mérföldkövet a svájci tudósok legújabb eredménye. Olyan mesterséges intelligenciát alkottak, ami 25-ből 15-ször legyőzte az emberi pilótákat, sőt, új körrekordot állított fel. A modell később közúti járművek és repülőgépek fedélzetén bizonyíthat.
Az alternatív közlekedési formák elterjedésével vállalati berkekben is egyre inkább előtérbe kerül az e-mobilitás témaköre. A KPMG szakértői összegyűjtötték, milyen előnyökkel és kihívásokkal jár, ha egy cég flottazöldítésbe kezd.
A hazánkban debreceni létesítménnyel rendelkező kínai gyártó a világ legnagyobb jármű akkumulátor ellátójaként közölte: olyan új anyagokat fejlesztett ki a lítium-ion eszközökhöz, amelyek jelentősen javíthatják az elektromos járművek töltési hatékonyságát hideg időben.
Feleannyiból telepítenek országos közlekedést kiszolgáló elektromos vonatokat Olaszországban, mint amennyibe a Budapest-Belgrád vasútvonal kerül a magyar adófizetőknek. Akkumulátorok eddig is üzemeltek vonatokon, de a Hitachié az első olyan, amelyen ez az elsődleges energiaforrás.
Az autonóm áruszállító járműveket fejlesztő, tőzsdén jegyzett cég mostantól rendszeres próbaüzemet végez egy japán gyorsforgalmi úton. A helyszín megjelölésével el is dőlt, hogy inkább az ázsiai piacokra koncentrálnak az USA helyett.
Két gyártó közös találmányának köszönhetően olyan elektromos járműplatform született, amivel két- vagy összkerékhajtás mellett is nagyobb tér alakítható ki az utasoknak, vagy a hasznos tehernek. Évek fejlesztése után jelentették be a szabadalmat.
„Jelenleg 377 ezer töltőállomás létezik az unióban, de ha a tagállamok betartották volna ígéreteiket, akkor mostanra már kétszer ennyi lenne.”
Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt.
A tudatosabb energiafelhasználás révén havonta több tonna széndioxid kibocsátásától mentesül Budapest.
Az autóipar jobb koncepciókat követel a politikusoktól az ágazat elektromos mobilitás irányába történő átalakítása érdekében.
Számos szállítmányozó vállalat komolyan mérlegeli, hogy elektromos járművekkel bővíti flottáját. A károsanyag-kibocsátás csökkentése és a fenntarthatóságra fektetett nagyobb hangsúly egy jól megfigyelhető trend a fuvarozók körében.
Az EUROWAG, a kereskedelmi szállítmányozási piac egyik vezető szereplője bejelentette, hogy növekedési céllal részesedést vásárolt a hollandiai székhelyű Last Mile Solution e-mobilitási platformban, amely Európa leggyorsabban növekvő ilyen vállalkozása.
A Start it @K&H inkubátorban működő Volteum csapat napokban bemutatott alkalmazása az elektromos autózás talán legnagyobb problémájára, a hosszú távú, költséghatékony utazástervezésre ad megoldást.
Az a célunk, hogy tartsuk a tempót és fejlesztéseinkkel még jó pár évig ott legyünk az élvonalban – mondta az Üzletemnek Somogyi Zsolt, a Parkl Digital Technologies Kft. alapító-társtulajdonosa.
Az Üzletem.hu összefoglalója.
A következő hónapok biztosan elhozzák kedvenc csokoládéink drágulását és ezzel együtt a minőségromlás veszélyét is.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: