Itt találod az összes cikket a „e-mobilitás” témában!
A japán autógyártó megoldja, hogy az EV-k akkumulátorában tárolt áramot otthonok ellátására és hálózatba visszatáplálásra is lehessen használni. A Nissan úgy tervezi, hogy először Európában vezeti be az új technológiával ellátott elektromos modelleket.
Fedélzeti emberi beavatkozás nélkül tett meg rekordhosszú utat az autonóm komp, ezzel két távoli helyszín közötti járatot helyettesített. A forradalmi eredmény új lehetőségeket nyithat a vízi közlekedésben.
Egy friss jelentés szerint az amerikai vállalat jelentős előrelépéseket tett több újgenerációs akkumulátor fejlesztésében, hogy javítsa a járművei teljesítményét, csökkentse a velük járó költségeket és lehetővé tegye a széles körű bevezetést.
A legfrissebb jelentések szerint az európai félvezetőpiac recesszióban, és különösen sebezhető időszakban van. Erre az év eleji kilátások idején senki nem számított, és messze még a gödör alja – mutat rá egy friss jelentés.
Az élettartam sokkal hosszabb lehet, mint azt korábban feltételezték – mutat rá egy friss tanulmány, amely szerint hosszú távon jelentős költségmegtakarítást is eredményez az e-autózás.
A tisztán elektromos pickupok extra hatótávot is nyerhetnek a jármű összecsukható platófedelébe ágyazott napelem révén, de az igazi előnye a magunkkal hordható, bárhol felhasználható energia lesz.
Gyakorlatilag beismerte az amerikai cég, hogy a jelenlegi tempóban nem képes tovább versenyezni a kínai EV-k nyomott árával. Az elszabadult piac, egyben a további növekedés miatt kirúgások jönnek.
Lényegében egy összedőlt robottaxi társaság helyére érkezik a piacra az Amazon leányvállalata, a Zoox, viszont másik amerikai nagyvárosban terjeszti ki a szolgáltatása hatósugarát. Ebben az önvezető kocsiban már kormány sincs, az egész enteriőr egy tágas utastér.
Felkerült a világhálóra az egyik első olyan tesztút videója, amit városi környezetben, bonyolult építési területen hajtottak végre a Tesla teljesen önvezető rendszerének legújabb verziójával. Ingyenes próbaidőszak után alapfelszereltséggé válik az egyébként borsos árú szoftver.
Az egyelőre koncepcióautóként létező SAV (sportos életmódhoz idumoló jármű) egyértelműen kijelöli a BMW útját a teljesen elektromos architektúra felé, sőt, ennél is többet jelent: „újradefiniálja a márkát” – mondja maga a gyártó.
Végleg eldőlt, hogy nem lesz elektromos Apple autó, viszont az iPhone és a Mac termékek sikergyártója jó okkal hagyja ott a tervet, amibe dollármilliárdokat ölt az évek alatt. A kocsin ezrek dolgoztak - közülük sokan átmennek a cég AI-fejlesztő részlegére.
Már nem csak a Tesla vetélytársa, hanem a Ferrari, a Lamborghini vagy éppen a Koenigsegg elektromos alternatívája is lenne a BYD, ami a szuperautó kategóriában versenybe küld egy EV-t, a Yangwang U9-et. A kocsi 2,36 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.
Szenzációs áron vezet be új plug-in hibridet a Szegeden gyárlétesítésre készülő BYD. A kínai autógyártó széles körben megfizethető Glory Editionje egyértelműen a legnagyobb márkák hasonló kategóriájú benzines modelljeit veszi célba.
Olyan összetételű EV-akkumulátort sikerült építeni, ami a napjainkban forgalomban lévő cellákhoz képest egy csapásra akár másfél-kétszeresére növelheti a hatótávot. Gyártásra kész megoldást tettek le az asztalra a tudósok.
A vezető ipari vállalatok frissen kötött megállapodásával nagy teljesítményű félvezetők és fejlett vezetéstámogató rendszerek kerülnek a Honda új, teljesen elektromos modelljeibe. A partnerek céljai összetettek: nem csak a modern megoldások integrálását, hanem az ellátási láncok folyamatosságát is szavatolni akarják.
Már ilyen is van, pedig ez a megoldás ebben a járműkategóriában ritka, mint a fehér holló. Az egyetlen gramm szén-dioxid kibocsátása nélkül üzemeltethető vontatóhajó minden példánya többezer tonnával csökkenti a globális karbonlábnyomot.
Világelső összehasonlító elemzés jelent meg arról, hogy mennyivel fenntarthatóbb egy elektromos, mint egy fosszilis üzemanyaggal működő repülőgép. Az eredmény annak ellenére sem volt borítékolható, hogy egy e-repülő az üzemeltetése közben nem szennyez. Az életciklusára vetítve ugyanis árnyaltabb a kép.
A vezeték nélküli, indukciós otthoni töltő EV-k számára még pár éve is álomképnek tűnt, de a technológia a legnagyobb amerikai gyártónál célegyenesbe fordult. Ha piacra dobják, a megoldás tovább növelheti az elektromos autók értékesítését, de már inkább az önvezetés felé mutat.
A skót Julie és Chris Ramsey szinte az egész évet abban az EV-ben töltötte, amivel megtették a történelmi utat, szó szerint a Föld egyik végéről a másikra. Ugyanez eddig valószínűleg semmilyen autóval nem sikerült, nem hogy egy EV-vel.
Miközben az utóbbi pár hétben az amerikai piacra fókuszált Cybertruck lopta el a címlapokat, a Tesla a pickup technológiáit is felhasználva hamarosan gyártósorra küldi az első 10 millió forintnál olcsóbb EV-jét, a Model 2-t.
A gyártó az Android rendszerű okostelefonjaival vált ismertté, de most olyan EV-sorozattal jelentkezik, amivel a Tesla babérjaira tör. A Xiaomi szuperautója 265 km/h-s végsebességgel jelenik meg.
Az amerikai vállalat Midnight névre keresztelt járműve egy teljesen elektromos, függőleges le- és felszállásra képes (eVTOL) légitaxi, ami négy év masszív tesztelés után ért fontos mérföldkőhöz. Láthatáron a légügyi hatóság engedélye.
A brit vállalat 50 százalékkal képes egyszerűsíteni az összeszerelési folyamatot a hagyományos eljárásokhoz képest, hiszen a kisteherautó karosszériáját még csak hegeszteni sem kell. Egyszerűen összepattintható, különböző elemekből, és szó szerint bárhol gyártható.
Ha elterjedne, akár feleakkora töltőinfrastruktúrára se lenne szükség a teljes e-mobilitáshoz, mint amennyit ma vízionálnak a szakértők. Rövid távú közlekedésre az is elég, hogy a napelemes autó kaszniját természetes fény éri.
Két vállalat többéves együttműködésében megvalósult, ami eddig a lehetetlennel vetekedett: középtávú árufuvarozásba fognak, önvezető tehergépkocsikkal. Pazar megoldás a sofőrhiányra, ráadásul a robot járművek többet dolgoznak az embernél.
Önvezető technológiák fejlesztésében jelent mérföldkövet a svájci tudósok legújabb eredménye. Olyan mesterséges intelligenciát alkottak, ami 25-ből 15-ször legyőzte az emberi pilótákat, sőt, új körrekordot állított fel. A modell később közúti járművek és repülőgépek fedélzetén bizonyíthat.
Az alternatív közlekedési formák elterjedésével vállalati berkekben is egyre inkább előtérbe kerül az e-mobilitás témaköre. A KPMG szakértői összegyűjtötték, milyen előnyökkel és kihívásokkal jár, ha egy cég flottazöldítésbe kezd.
A hazánkban debreceni létesítménnyel rendelkező kínai gyártó a világ legnagyobb jármű akkumulátor ellátójaként közölte: olyan új anyagokat fejlesztett ki a lítium-ion eszközökhöz, amelyek jelentősen javíthatják az elektromos járművek töltési hatékonyságát hideg időben.
Feleannyiból telepítenek országos közlekedést kiszolgáló elektromos vonatokat Olaszországban, mint amennyibe a Budapest-Belgrád vasútvonal kerül a magyar adófizetőknek. Akkumulátorok eddig is üzemeltek vonatokon, de a Hitachié az első olyan, amelyen ez az elsődleges energiaforrás.
Az autonóm áruszállító járműveket fejlesztő, tőzsdén jegyzett cég mostantól rendszeres próbaüzemet végez egy japán gyorsforgalmi úton. A helyszín megjelölésével el is dőlt, hogy inkább az ázsiai piacokra koncentrálnak az USA helyett.
Két gyártó közös találmányának köszönhetően olyan elektromos járműplatform született, amivel két- vagy összkerékhajtás mellett is nagyobb tér alakítható ki az utasoknak, vagy a hasznos tehernek. Évek fejlesztése után jelentették be a szabadalmat.
„Jelenleg 377 ezer töltőállomás létezik az unióban, de ha a tagállamok betartották volna ígéreteiket, akkor mostanra már kétszer ennyi lenne.”
Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt.
A tudatosabb energiafelhasználás révén havonta több tonna széndioxid kibocsátásától mentesül Budapest.
Az autóipar jobb koncepciókat követel a politikusoktól az ágazat elektromos mobilitás irányába történő átalakítása érdekében.
Számos szállítmányozó vállalat komolyan mérlegeli, hogy elektromos járművekkel bővíti flottáját. A károsanyag-kibocsátás csökkentése és a fenntarthatóságra fektetett nagyobb hangsúly egy jól megfigyelhető trend a fuvarozók körében.
Az EUROWAG, a kereskedelmi szállítmányozási piac egyik vezető szereplője bejelentette, hogy növekedési céllal részesedést vásárolt a hollandiai székhelyű Last Mile Solution e-mobilitási platformban, amely Európa leggyorsabban növekvő ilyen vállalkozása.
A Start it @K&H inkubátorban működő Volteum csapat napokban bemutatott alkalmazása az elektromos autózás talán legnagyobb problémájára, a hosszú távú, költséghatékony utazástervezésre ad megoldást.
Az a célunk, hogy tartsuk a tempót és fejlesztéseinkkel még jó pár évig ott legyünk az élvonalban – mondta az Üzletemnek Somogyi Zsolt, a Parkl Digital Technologies Kft. alapító-társtulajdonosa.
Az Üzletem.hu összefoglalója.
A bogyólé márkanév a francia bravúros magyarítása, bármelyik posztmodern írónk megirigyelhetné.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: