Itt találod az összes cikket a „beton” témában!
Találtak egy döbbenetesen hatékonynak látszó módszert arra, hogy az építőipar az egyik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátóból a legfontosabb karbonelnyelő ágazattá váljon. A kulcs az építőanyagokban rejlik.
A robotok és az additív gyártás legújabb megoldásával a hagyományos eljárásokhoz képest csaknem kétharmadával tartósabb beton is készülhet. A módszert egy ősi hal pikkelyei ihlették.
Fenntartható módszert fejlesztettek ki a betont újrahasznosítására. A módszer nem elég, hogy új életet ad a törtbetonnak – ami eddig felesleges törmelékként halmozódott –, még a levegőben található szén-dioxidot is építőanyaggá alakítja.
A Holcim építőanyag-gyártó vállalat annyira biztos a dolgában az új anyag kapcsán, hogy Belgiumban már le is tette új, GO4ZERO üzemének alapkövét. A gyárat karbonmentes cement előállítására tervezték - összhangban az európai dekarbonizációs célokkal.
A HUN-REN EK kutatói is részt vettek az új paksi atomerőművi létesítmények beton- és vasbeton szerkezeteinek kialakítását szabályzó műszaki irányelv kidolgozásában.
Nehezen lehetne ennél fenntarthatóbb építészeti megoldást mutatni, hiszen a Japánban felhúzott lakóingatlan minimum karbonsemleges, de inkább karbonnegatív, hiszen a támfalainak látványos elemeit szén-dioxid-abszorbeáló betonból öntötték ki.
A térben nyomtatott, szétszerelhető és újra összerakható Tor Alva, vagyis Fehér Torony a világ legnagyobb ilyen jellegű épülete lesz. Az ETH Zürich technológiai egyetemen már meg is kezdték az elemeinek legyártását.
Az ADÓtraffipax friss bejegyzéseiből kiderül, hogy hol és kik számíthatnak nagyobb valószínűséggel operatív ellenőrzésre a május 19-én kezdődő (21.) héten.
A SALT Budapest alapvető filozófiája a hagyományos magyar konyha újragondolása. Tóth Szilárd séf és csapata olyan régi recepteket és technikákat elevenít fel, amelyek évtizedekkel, sőt évszázadokkal ezelőtt jellemezték a magyar vidéki konyhát.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: