Paks II. beruházás akár már szeptember végén megkaphatja a létesítési engedélyt az Országos Atomenergia Hivataltól – tájékoztatott Süli János, a Paksi Atomerőmű bővítéséért felelős tárca nélküli miniszter.
A miniszter a „Csíplek Kalocsa! Paprika Piknik” rendezvényen elmondta: az engedély birtokában megkezdődhet a főépületek építése és a munkagödör kitermelése, 2023 végén pedig elindulhat a betonozás is.
2023 végére, amennyiben „enyhe teleink lesznek” elkészülhet a Kalocsa–Paks Duna-híd is – osztotta meg a kivitelezők ígéretét a piknik közönségével Süli János. A földmunkák már nagyban folynak, így a kigondolástól – a Hídért Egyesület 2014-es létrehozásától – számított 10 éven belül elkészülhet a híd, amelynek köszönhetően „a Bács-Kiskun megyei térfél” is közvetlenül csatlakozhat a paksi munkálatokhoz.
A térségben további infrastrukturális fejlesztéseket is terveznek. A turizmus fejlesztését (is) szolgálja a „Duna kerékpárút kör” létrehozása, amelyben több kerékpárút összekötésével jön létre. A tervek szerint három kisebb kört (Kalocsa–Dunaföldvár, Kalocsa–Szekszárd, Szekszárd–Dunaföldvár) kötnek majd össze a Kecel–Soltvadkert–Kiskőrös kerékpárút-hálózattal.
A legnagyobb nehézséget idén a megugró kamatköltségek és a munkaerő megtartása jelentheti a családi cégek számára – derült ki a K&H családi vállalatok klub legutóbbi eseményén.
Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: