NMHH

Itt találod az összes cikket a „NMHH” témában!

A magyar internetezők harmada már használta aktívan a mesterséges intelligenciát

A magyar internetezők harmada már használta aktívan a mesterséges intelligenciát

Magyarországon is versenyhátrányba kerülnek azok a munkavállalók, akik nem képesek alkalmazni a mesterséges intelligenciát (MI), és azok a médiavállalatok, amelyek nem integrálják az új technológiákat a munkafolyamataikba – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság friss tanulmányában.
2023. 01. 25., 09:14
Megújult a végleges adattörlési szolgáltatás

Amennyiben a fogyasztó tartós adathordozó eszköz vásárlásakor nem kapott adattörlő kódot a kereskedőtől, úgy azt 2023. január 1-jétől az NMHH-tól igényelheti, a vásárlásról szóló eredeti bizonylat vagy másolata megküldésével.

2023. 01. 16., 18:11
Távközlési díjak: mit érdemes tudni az inflációkövető korrekcióról?

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság azt javasolja az előfizetőknek, hogy kísérjék figyelemmel a szolgáltatók szerződésmódosításra vonatkozó értesítéseit, és ha a megváltozott feltételeket nem kívánják elfogadni, még a jogszabály szerinti határidőn belül éljenek a felmondási jogukkal.

2022. 12. 06., 18:24
Ajándék- és csomagrendelés, küldeményfeladás: jó tanácsok az NMHH-tól

Annak érdekében, hogy a csomagok rendben megérkezzenek, érdemes figyelni a pontos címzésre, igénybe venni a közel kétezer csomagautomatát, illetve figyelemmel kísérni a küldemény útját az online kereskedők és a postai szolgáltatók honlapján elérhető nyomkövetés segítségével.

2022. 09. 26., 14:21
Hogyan védekezhetünk a kéretlen elektronikus hirdetések ellen?

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat és leghatékonyabb ötleteket, amelyeket bevethetünk a kéretlen hirdetések elleni védekezésben. A kéretlen üzenetek számát e-mail-címünk tudatos megosztásával, a gyanús üzenetek törlésével, valamint a spam- és ártalmastartalom-szűrő programok igénybevételével csökkenthetjük.

2022. 09. 15., 19:21
Telefonálási szokások: a fő változások 2014–2021 között

Az NMHH a lakosság 2014–2021 közötti telefonálási szokásait elemezve megállapította, hogy a vizsgált időszakban mind az előfizetések és a hívások számában, mind a percforgalom alakulásában is a havidíjas mobil-előfizetések kerültek túlsúlyba.

2022. 09. 07., 19:43
Online zaklatás: az Internet Hotline segíthet

Kiközösítés, befeketítés, személyiséglopás és szexting. Csak néhány fogalom a zaklatás főbb típusai közül. Az online zaklatás olyan jelenség, ami hatalmas sebeket ejthet bárkin, fő elszenvedői mégis a gyerekek – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

2022. 04. 08., 18:03
Otthon rádiózunk a legtöbbet

Az elmúlt négy évben a rádiózás műfajában 82–88 százalék között mozgott a rádiózás hagyományos, egyben legnépszerűbb formája – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által elfogadott új tanulmányából.

2022. 03. 24., 10:09
A Rádió 1-et megbírságolta, a TV2 szolgáltatója ellen eljárást indított a NMHH

A Balázsék című műsorban elhangzott, a kínai közösséggel szembeni kirekesztő megnyilvánulások miatt 200 ezer forint bírság megfizetésére és közlemény közzétételére kötelezte a Rádió 1 szolgáltatóját a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa legutóbbi ülésén. A testület politikai reklámok szabálytalan sugárzása miatt eljárást indít a TV2 szolgáltatója ellen.

2022. 03. 16., 19:55
Műholdas navigációs rendszerek: a legfontosabb tudnivalók

A navigációról elsősorban az útvonaltervezés jut eszünkbe, pedig a műholdas navigációs rendszerek máshogyan is segítik a mindennapi emberek életét. Az NMHH összeszedte azokat a legfontosabb területeket, ahol a hétköznapokban is találkozhatunk a helymeghatározáshoz szükséges navigációs rendszerekkel.

2022. 03. 10., 16:37
Tízmillió forintos bírság a Canal+-nak

Több ütemben zajlott vizsgálata nyomán tavaly tízmillió forintos bírságot rótt ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a Canal+ Luxembourgra a műsorterjesztési csomag összetételét érintő szabálytalan ÁSZF-módosítás és az ehhez kapcsolódó előfizetői értesítés lényeges elemeinek kihagyása miatt.

2021. 11. 03., 13:24
Megújította együttműködését az MNB és az NMHH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság rendszeresen tájékoztatja a jegybankot az újonnan megjelenő pénzügyi tévés és rádiós kereskedelmi kommunikációról, ami segíti az MNB-t az esetleges jogsértő reklámok kiszűrésében.

2021. 05. 07., 19:00
Akár egy évre „lakat kerülhet” a problémás webshopokra

Az online értékesítési csatorna előretörésével az ellenőrző hatóságok is egyre több olyan honlapot találnak Magyarországon, amelyek hamisított, tiltott módon előállított vagy forgalomba hozott terméket kínálnak eladásra.

2021. 04. 29., 17:00
Az idősek digitális készségeinek fejlesztésére indít országos kampányt a hírközlési hatóság

Ha technológiáról van szó, elsősorban családjuk fiatalabb tagjaira támaszkodnak a 65 év felettiek – ezért célozza meg egyszerre az időseket és segítőiket legújabb kommunikációs kampányában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A Netre fel! központi része egy weboldal, amely a senior nethasználóknak is érthető és könnyen áttekinthető tudástárként működik.

2021. 03. 01., 18:15
Májusig kapott időt a hírközlési hatóság

Technikai hátteret nyújt majd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az adatok végleges hozzáférhetetlenné tételét lehetővé tevő alkalmazás biztosításában.

2021. 02. 24., 19:45
Az építőipari cégek voltak a tévéműsorok legnagyobb szponzorai

Az előző időszakhoz képest 2020 második felében 7,4 százalékkal több támogatói szpot jelent meg az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának (NMHH) e heti ülésén elfogadott új tanulmány szerint.

2021. 02. 10., 14:00
Segít az MNHH a végleges adattörlésben

Új szolgáltatás biztosítja májustól a fogyasztók magánszférájának védelmét: a felhasználóbarát, állam által elismert, ingyenes, hitelesített szoftver használatával, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) segítségével mindenki saját magának tudja végrehajtani készülékén a végleges adattörlést – jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára.

2020. 05. 04., 13:45
Ennyi percet beszéltek mobilon az előfizetéses ügyfelek

A magyarországi negyedéves mobilinternet-forgalom 2019 végén túllépte a 93 millió gigabyte-ot, miközben fél évvel korábban csupán 79 millió gigabyte volt – tette közzé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

2020. 03. 21., 12:00
Postára csak akkor menjünk, ha muszáj!

A koronavírus-járvány a postát is terheli, ezért aki teheti, csekkbefizetés helyett utaljon, hagyományos levél helyett írjon e-mailt, a webáruházakat pedig érdemes ellenőrizni rendelés előtt és használni a küldemények nyomon követését – ajánlja a postapiacot is felügyelő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság..

2019. 12. 03., 18:05
Meghiúsult számhordozási kérelem miatt bírságolt a hírközlési hatóság

Többszörösen is megalapozatlanul utasította el előfizetője számhordozási kérelmét a Magyar Telekom Nyrt., ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatót tízmillió forintos, vezető tisztségviselőjét pedig egymillió forintos bírság megfizetésére kötelezte – közölte az NMHH. A Telekom szerint nem történt jogsértés.

2019. 09. 06., 11:45
Az építőipari cégek ezerrel nyomták a szponzorüzeneteket

Tanulmányt készített a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a televíziós műsorszámok idei első félévi szponzorációjáról. A Duna TV és az RTL Klub esetében nőtt, a TV2-nél csökkent a támogatói aktivitás.

  Rovathírek: ÜZLETEM.HU

  Rovathírek: GUSTO

  ATOMERŐMŰ ADATOK

Egy új atomerőművi blokk építése számokban:

8.000 fő
MUNKAERŐ
500.000 m3
BETON
100.000 t
ACÉL
20.000 km
KÁBEL