Itt találod az összes cikket a „NASA” témában!
Pár nap és bárki megnézheti az X-59-est, ami teljesen átírhatja a polgári repülés szabályait – feltéve, ha a technológiája beköltözik új utasszállítók meghajtórendszereibe. A NASA és a Lockheed Martin építette jármű az első olyan hangsebességgel szálló repülőgép, ami nem idéz elő hangrobbanást.
A NASA technológiát alkalmazó gyártó azt állítja, hogy az új megoldással 30 évre tolják ki az akkumulátorok élettartamát. Ez idő alatt 30 000 töltési ciklust is kibírnak, és még mindig 86 százalékos kapacitással fognak rendelkezni, vagyis tovább használhatók.
Ez a technológia teljesen átalakíthatja az űrhajók tervezését: helyet és hasznos terhet takaríthat meg, miközben javítja a kommunikációs képességeket és új kapukat nyit a kutatás-felfedezés előtt.
Szeptemberben ismét megrendezik a Brain Bar jövőfesztivált Budapesten.
A NASA X-59-ese, vagy ahogy egyre többen emlegetik: a „Concorde fia” megkezdi a felkészülést az első tesztrepülésre, amit még az idén végrehajthat. Várhatóan új korszakot nyit a szuperszonikus polgári repülésben.
Az amerikai és az európai űrkutatási szervezet, a NASA és az ESA képviselői is felszólalnak a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szerdai online térinformatikai konferenciáján.
Az Üzletem.hu összefoglalója.
Szokásos évzáró összegzésünk következik.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: