Zádori Adrienn: Minden feladatban meg lehet találni a kihívást és az izgalmat

Zádori Adrienn: Minden feladatban meg lehet találni a kihívást és az izgalmat
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 07. 15., 09:23

Azok az igazán sikeres szakemberek az IT-ban, akik nagyon agilisak és folyamatosan, gyorsan tudnak alkalmazkodni a változó elvárásokhoz és igényekhez – mondta az Üzletemnek Zádori Adrienn, az UI Academy alapítója.

Zádori Adrienn volt már eladó, ügyfélszolgálatos és moziban jegyszedő – egyszerűen rengeteg minden érdekli. Mivel pörgős, folyamatosan változó területen dolgozik, imádja a hatékonyságot és a remek ötleteket. Ha az is érdekli, hogy Adrienn kiktől tanulta eddig a legtöbbet, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 420. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Az egyik első nagy UX projektem: az online személyi jövedelemadó bevallás megtervezése, amit mai napig évente több mint 2 millió magyar ember használ. Az egész projekt nagyon szerencsés csillagzat alatt született, mindenki, a NAV-tól kezdve a fejlesztőcég munkatársain át a vidéki ügyfélszolgálatosokig bezárólag elképesztően segítőkész és profi volt. Ami pedig talán még fontosabb volt, hogy mindenki nyitottan állt a szektorban teljesen szokatlan megközelítéshez és a formabontó ötleteinkhez. Ennek eredményeként olyan megoldás jött létre, ami miatt mai napig megkeresnek teljesen random emberek, hogy köszönetet mondjanak, hogy évente egy napjukat könnyebbé tettem. Tulajdonképpen ez a felhasználó élménytervezés kvintesszenciája – az emberek életét könnyebbé tettük azáltal, hogy levettük róluk egy bonyolult probléma terhét.

Milyen távra tervez?

– Maximum egy-két évre. Ez a szakma annyira dinamikusan változik, hogy ennél többre nem lehet. Pont emiatt azok az igazán sikeres szakemberek az IT-ban, akik nagyon agilisak, és folyamatosan, gyorsan tudnak alkalmazkodni a változó elvárásokhoz és igényekhez. A UI Academynél nincs két félév például, amikor ugyanaz lenne a tanterv, mert mindig jön valami új, amit be kell építenünk.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Egy divattal kapcsolatos innovatív alkalmazáson nagyon szívesen dolgoznék, mert elképesztően izgalmasnak tartom, ahogy a ruháinkon keresztül kivetítjük a világnak a személyiségünket és a hangulatunkat. Plusz az online cipő- és ruhavásárlás még rengeteg lehetőséget rejt tervezőként.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Az első igazi munkahelyemről, az Avantgrade-ból hoztam a munkakultúrámat, ami az egész karrieremet meghatározza. Ezen felül korábbi főnökeimtől is rengeteget tanultam, Parrag Krisztától a Carnationben, aki megtanított komplex stratégiát alkotni és ütőképes prezentációt készíteni, Kollin Zolitól az IBM Budapest Labben, hogy hogyan kell egy hatékony workshopot összerakni, a mostani főnökömtől, Hoffer Gábortól, hogy hogyan lehet a legnagyobb empátiával és elfogadással fordulni a beosztottjaid és munkatársaid felé. Továbbá a UI Academy alapítótársamtól, Muck Feritől a mai napig rengeteget lesek el, hogy az újabb generáció tagjaiként milyen elemi erővel tudja képviselni a tudását és magát a sokszor age-ista szakmában. Viszont minden, amit a kommunikációról, a nyilvánosság előtti szereplésről és saját brandem építéséről tudok, azt a férjemnek, Beck Mártonnak köszönhetem, akit elfogultság nélkül az ország egyik legjobb kommunikációs szakemberének tartok.

Mivel motiválja a kollégáit?

– A lelkesedésemmel. Őszintén hiszek abban, hogy minden feladatban meg lehet találni a kihívást és az izgalmat, abban pedig pláne, hogy a lelkesedés átragad a kollégákra. Emiatt szoktak szeretni velem dolgozni, mert minden kihívásra csillogó szemmel tudok tekinteni a mai napig. Azt hiszem, addig maradok majd hatékony a LastPassnál és a UI Academyben is, amíg ezt az attitűdöt meg tudom tartani.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A korai szárnypróbálgatásaim és karrierem során annyi mindent kipipáltam, hogy nehezen tudok erre válaszolni. Voltam Quelle divatbemutatón modell öltöztető, sóboltban eladó, telefonos ügyfélszolgálatos, jegyszedő a Művész Moziban, pultos, pincér és most az újonnan nyitó spanyol éttermünk, a PitPit miatt vendéglátós vállalkozó sapkám is lett. Nem szeretek egy dolog mellett leragadni, mert annyi minden érdekel.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– A UI Academy a networköm legfontosabb forrása, mert nemcsak az üzleti világ képviselőivel kerülök ezen keresztük közvetlen kapcsolatba, hanem találkozom a következő designer generációval, akiket egy-két éven belül a kollégáimként köszönthetek. Amiatt pedig elképesztően szerencsésnek tartom magam, hogy a képzésünkre egyre többen felfigyelnek és egyre több nagyvállalat látja be, hogy a UX/UI-nak hatalmas szerepe van a termékfejlesztésben.

Mire sajnálja az idejét?

– Az agenda nélküli, sokszereplős, elnyújtott megbeszélésekre. Sajnos, amióta átálltunk az online munkavégzésre egyre több ilyen van. Hiszek abban, hogy a hatékony munkavégzéshez elengedhetetlen a közös munka, de nagyon sokan egyszerűen nem készülnek fel a megbeszélésre mielőtt azt összehívják.

Mivel lehet felbosszantani?

– A felkészületlenséggel, rendszerezetlenséggel, mert az hatékonytalanságot szül és extra terhet rak a többiekre. Ezen felül pedig, ha valaki folyamatosan a negatív energiával szívja el a többiek lelkesedését.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– A LastPass-szal szoktunk önkéntes napokat tartani évente pár alkalommal. Furcsán fog hangozni, de nagyon szeretek szemetet szedni, mert rettenetesen bosszant, hogy mennyire rendetlenek az utcák és a környező természet. Nem tudok úgy kikapcsolódni, ha azt érzem, hogy kosz vagy kupleráj van körülöttem.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A jó ételekre. Ez az legfontosabb örömforrásom, amivel egy kicsit el tudok szökni a mindennapok monotonitása elől. Óriási foody vagyok, emiatt szeretem, ha minden étkezés túlmegy a funkcionális táplálkozáson. Nem szeretek rosszat enni. Ez persze nem azt jelenti, hogy csak Michelin csillagos ételeket vagyok hajlandó enni. Szeretem megtalálni azokat a titkos, őszinte helyeket és ételeket, amelyekben érezni a törődést és a minőségre való törekvést.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Van egy szörnyű szokásom: amikor nagyon nagy a stressz és valahogy le kell vezetnem a felesleges energiáimat, a Netflixen trash realityt nézek. Minden jöhet a gazdag ingatlanügynököktől a vakrandikig, ahol szörnyeknek öltöznek be a párok. A másik energiaforrásom a személyi edzés, ami egyben csapatépítő program a férjemmel. Hetente legalább kétszer járunk együtt egy fantasztikus edzőhöz. Annál jobban semmi nem tereli el a gondolataimat a munkáról vagy a problémákról, ha súlyokkal guggolok vagy kettlebelleket emelgetek.

(Fotó: UI Academy)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS