Váczi Rozi: Nyitottan és boldogan találkozom új emberekkel

Váczi Rozi: Nyitottan és boldogan találkozom új emberekkel
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 07. 16., 10:30

Tudásomat szívesen osztom meg másokkal, és hiszem, hogy ez a hozzáállás egy jobb világhoz vezet – mondta az Üzletemnek Váczi Rozi, a Matyodesign alapítója és ügyvezetője.

Váczi Rozi azt mondja, hogy tervei és céljai naponta bővülnek. Ebbe bőven belefér az is, hogy akár mentős diszpécserként is el tudná képzelni az életét, szívesen ülne egy reptér irányítótornyában, de szívesen segítene a szülés utáni depressziós nőkön is. Azért abban biztos vagyok, hogy a Rozi által megálmodott matyodesign életének meghatározó része. Tardon, egy pici észak-magyarországi faluban 27 asszonynak ad munkát, a matyó hímzést a hagyomány és a mai világ ötvözeként álmodta meg. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 305. interjúja!

Mit tart karrierje csúcsának?

– A matyodesign márka egy szerelem projekt. Nem komoly üzleti és stratégiai tervek vezettek odáig, hogy mára egy jól működő cégnek nevezhetjük magunkat. Érzelmek és megérzések vezéreltek. Büszke vagyok arra, hogy 2019-től a hímzett termékek mellett már turisztikai desztinációt is kínálunk az érdeklődőknek. Csoda számomra, hogy a Covid alatt meg tudtunk újulni és megszámlálhatatlan mennyiségű maszkot hímeztünk a nagyvilágba, így megmaradt az asszonyok állása és életben maradtunk.

Milyen távra tervez?

– Optimista ember vagyok és állandó álmodozó. Terveim és céljaim nap mint nap bővülnek. Próbálom ezeket a vágyaimat a következő 3-5 évre kigondolni, és ha elég erősen küzdök az elérésükért, hiszem, hogy sikerülhet.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nagyon szeretném, hogy a matyodesign túra keretein belül Tardra látogató vendégeinknek igényes, minőségi szállást építsünk. Olyat, amilyenek a matyodesign termékek: hagyományos régi eredeti matyóminták modern ruharabokon, jó minőségű alapanyagból. Egy gyönyörű parasztházat képzelek el, felújított nagyon szép régi bútorokkal, isteni anyagokkal és szép színekkel, ahol az ott tartozkodók élvezhetnék a tardi ízeket és a vendégszeretetet.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Tardi asszonyoktól. A hímzés technikájának minden fortélyát. A mai napig tanulom tőlük azt a szorgalmat és lenyűgöző kitartást és szerénységet, amivel élik a mindennapjaikat.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Próbálom őket figyelemmel, illetve közösen eltöltött minőségi idővel motiválni. Munkaidőben néha együtt futunk, sportolunk, máskor főzünk, együtt ebédelünk, Budapestre utazunk. Úgy érzem, hogy a cég a munkatársakkal együtt tud csak gazdagodni, minden értelemben.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szülészeten, pszichiátrián. Valamilyen segítő szakmában.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Azt az elvet követem, hogy minden találkozásnak lehet üzleti eredménye is. Nyitottan és boldogan találkozom új emberekkel, új ötletekkel. Az eddigi tudásomat szívesen osztom meg másokkal és hiszem, hogy ez a hozzáállás egy jobb világhoz vezet.

Mire sajnálja az idejét?

– Technikai problémák megoldására, sorban állásra, dugóban ülésre.

Mivel lehet felbosszantani?

– Megbízhatatlansággal, teszetoszasággal. A lassúságot szeretném megszeretni és szeretnék én is egy lassabb tempóban élni, mint amit diktálok magamnak és a környezetemnek. Ez komoly feladat nekem, amiben szeretnék változni. Bízom benne, hogy a 2020-as Tardra költözésünk sokat segített, és továbbra is segíteni fog.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Mentős diszpécser lennék, vagy bántalmazott nőkkel foglalkoznék. Szívesen beszélgetnék és segítenék olyan nőknek, akik szülés utáni depresszióval küzdenek. Szívesen ülnék irányítótoronyban is a reptéren.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Utazásra, szolgáltatásokra. Olyan élményekre, amelyek feltöltenek, kisimítanak, és sokkal intimebb életet eredményeznek gyerekeimmel, családommal.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A Thai masszázs. Bármennyire is zakatolnak a feladatok és a gondolatok a fejemben, a zene, a hang és a finom érintés eredményeképp hamar és teljesen el tudok lazulni. Bárcsak sose lenne vége.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS