Radeczky Zoltán: Azt is megtanultam, hogy mit és hogyan ne tegyek

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 05. 28., 10:15

Tervezéskor egy-két év a reális távlat, de ezen túl inkább több, hasonló értékű opció felállításával próbálkozom – mondja az Üzletemnek Radeczky Zoltán. Az AVON Magyarország ügyvezető igazgatója nem szégyell kérdezni, ha valami újjal találkozik.

Radeczky Zoltán az AVON Magyarország első magyar nemzetiségű ügyvezető igazgatója. Azt tapasztalja, hogy a magyar vásárlók is egyre tudatosabban döntenek, előnyben részesítik a természetes alapanyagokkal készült kozmetikumokat. A cég versenyelőnyének tartja a tanácsadóik személyes tapasztalatból fakadó pozitív ajánlásait. Egyik kedvenc területe az egészségmegőrzés, s talán gyermekkori álmáról sem mondott le. Hogy mi ez? Megtudja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 78. interjújából.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Karrierem eddigi csúcsának a hat évvel ezelőtti kinevezésemet tartom, amikor az AVON Magyarország első magyar nemzetiségű ügyvezető igazgatójává léptettek elő.

Milyen távra tervez?

– Egyre több változóval kell számolnunk, ezért hosszútávú terveket nagyon nehéz következetesen végrehajtani. 1-2 év még reális távlat, de ezen túl inkább több, hasonló értékű opció felállításával próbálkozom, amelyek közül reaktívan lehet választani az idő elteltével.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Gyermekkori álmom egy profi sportcsapat ügyvezetőjeként dolgozni.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Az elődömtől, akivel 4 éven keresztül dolgoztunk együtt. Tőle nemcsak azt tanultam meg, hogy mit és hogyan tegyek, hanem azt is, hogy mit és hogyan ne.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Nem látok jelentős különbséget, szerintem Magyarországon is minden lehetőség adott ahhoz, hogy valaki fejlődjön és sikeres legyen, csak nyitottan kell eléjük állni.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Nem vagyok egy vállalkozó típus, de az egészségmegőrzés területe, legyen szó akár táplálkozásról vagy azt segítő tevékenységről, azt vonzónak találom.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Alapjában nagyon nyitott és kíváncsi személyiség vagyok, bármi érdekes, új területbe ütközöm, nem vagyok szégyenlős közvetlenül kérdezni.

Mire sajnálja az idejét?

– A felesleges körökre. Igen céltudatos vagyok, ezért leginkább azt vallom, hogy ha valaki tudja, mit akar, akkor ne köntörfalazzon, hanem egyenes úton haladjon afelé, amit szeretne és vágjon bele.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A saját pénzemet? Igazából semmire, amitől úgy érzem, hogy jobban telik egy órám, napom, hetem vagy éppen hónapom.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az időpocsékolással. Az idő ugyanis az egyetlen soha meg nem újuló erőforrásom. Amiből ráadásul mindig kevesebb van, mint amennyit szeretnék.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Igazából bármilyen területen szívesen besegítek, ahol arra szükség van. Legjobban talán olyan helyen vállalnék önkéntes munkát, ahol a befektetett munka eredménye rögtön látható és érzékelhető. Az AVON-nal minden évben részt veszünk például a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet akcióin, legyen szó akár közös mézeskalácssütésről, vagy épp ruha-, vagy pénzadomány gyűjtéséről. Jó érzéssel tölt el, hogy munkánk valódi segítséget jelent és pontosan látom, hogy jó helyre kerülnek az adományok.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Számomra talán a legértékesebb idő az, amit a kisfiammal tölthetek. Ilyenkor van, hogy egymásnak dőlve csak ülünk a földön, beszélgetünk és közben videójátékozunk. Ezek az együtt töltött pillanatok azok, amelyek teljesen kikapcsolnak és amiért igazán érdemes élni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS