Marozsák Szabolcs: A fejlődésben nincs megállás, mindig új technikák, módszerek, platformok kerülnek a látóterembe

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 06. 05., 10:00

Olyan B2B globális marketing szolgáltatást szeretnék kialakítani, amely keretében megbízóinknak világszerte hatékonyan tudjuk működtetni a teljes körű online marketing tevékenységet – mondta az Üzletemnek Marozsák Szabolcs, a Clientfactory Kft. ügyvezetője.

Marozsák Szabolcs, a Clientfactory Kft. online marketing ügynökség ügyvezetője, számos céggel dolgozott már együtt, a legkülönbözőbb iparágakból. Tapasztalatait és szakmai tudását abba fekteti, hogy a megszokottól eltérve valóban hatékony módszereket dolgozzon ki a cégek számára, hogy elérhessék a régóta kitűzött növekedési terveiket. Terveiről is olvashatnak az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 179. interjújában.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Az egyik legnagyobb sikernek élem meg azt, hogy a marketing szakmában eltöltött sokéves tapasztalataink alapján sikerült egy olyan szolgáltatást kidolgoznunk, és már a gyakorlatban is alkalmazni, amely segítségével tudunk segíteni a cégeknek piacbővítési, illetve a piacnyitási terveik megvalósításában. Ráadásul mindezt úgy, hogy megbízónk befektetett pénze és ideje nagymértékben megtérül, sőt, erre pénzügyi garanciát is tudunk vállalni.

– Milyen távra tervez?

– Mindig 2-3 évre előre tervezek, mert azt látom, hogy olyan változások történhetnek meg ezidőn belül a gazdasági életben, amelyek hosszabb távra már előre nem látható befolyást gyakorolhatnak a terveinkre. Nehezen megjósolhatóak közép-, illetve hosszú távon a gazdasági folyamatok, ezért mindig alkalmazkodnunk kell az adott körülményekhez, terveinket ehhez igazítani.De természetesen a jelenben is folyamatosan terveznünk kell, mert a megbízóinknak adott ajánlataink, illetve eredmény ígéreteink teljesítését napról napra, hétről hétre befolyásoló tényezőkkel is szembe kell néznünk.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Egy olyan B2B globális marketing szolgáltatást szeretnék kialakítani, amely keretében megbízóinknak világszerte hatékonyan tudjuk működtetni a teljes körű online marketing tevékenységet. Ez az én szakmámon belül a csúcs. Hogy ezt megvalósítsuk, magunknak is sokat kell fejlődnünk, mind a technikai kivitelezésben, új alkalmazások használatában, mind a szervezettségben.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nem tudnék egyetlen embert megnevezni szakmai téren. Talán a legreálisabb, ha azt mondom, hogy nagyon sok szakembert ismerek, akinek a nézőpontjai, gyakorlati példái, sokban hozzájárultak ahhoz, ahogy ma látom a folyamatokat. De sokat tanulok az ügyfeleinktől is, hiszen minden cég kicsit más. A magunk elé tűzött eredmények elérése érdekében olyan ötleteket, megoldásokat kellett a  mindennapokban kitalálnunk és menedzselnünk, amelyek közül kiválasztva a legeredményesebbeket, sikerült felépíteni egy rendszert, ami most már megbízható eredményeket hoz.De a fejlődésben nincs megállás, mindig új technikák, módszerek, platformok kerülnek a látóterembe, és ennek folytán nem tudom elképzelni, hogy végül hová juthatunk el szakmailag, illetve üzletileg.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Munkatársaim többsége szerencsére maga is nyitott, és a fejlődésre törekvő személyiség. Azt tapasztalom, hogy a bennem természetszerűen meglévő folyamatos törekvés a jobb és új megoldásokra őket is motiválja, és úgy gondolom, hogy ez a motiváció kölcsönös közöttünk.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Van egy másik szakmám, ami inkább hivatás, amelyet most is űzök a mindennapokban. Ez a Női Önbizalomedző tevékenység. Itt több mint negyedmillió hölgyhöz kommunikálok minden nap. Az élet tapasztalatomból és tanulmányaiból származó ismereteim hozzájuk való eljuttatásával arra törekszem, hogy segítsem őket az életük javításában, az önbecsülésük fejlesztésében, valamint abban, hogy stabilabban haladjanak egy boldogabb élet felé. Tehát nem kell, hogy elkezdjem kipróbálni magam egy másik szakmában, mert ez most is zajlik a mindennapokban. Ez egy teljesen más feladatkör, mint a piacbővítés, de ennek is a kommunikáció az alapja, és az emberekkel való törődés ebben ugyanúgy szerepet játszik.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Marketingesként és egy sikeres marketing cég vezetőjeként heti 5-10 lehetséges ügyféllel is beszélek. Ugyanakkor megtalálnak lehetséges együttműködő partnerek is, akikkel megosztva azt a célt, amelyet a mindennapokban kreálok, olyan emberi kapcsolatokra is szert teszek, amelyek hosszú távon is jól működnek. A már említett Női Önbizalomedző tevékenység folytán is havonta több 100 hölggyel beszélek az interneten keresztül, de előadásokon és személyes beszélgetéseken is sokakkal cserélünk gondolatokat.Ez rengeteg időt vesz el az életemből, de cserébe azzal a jó érzéssel telít el, hogy sokaknak tudok segíteni.

– Mire sajnálja az idejét?

– Érdekes kérdés, nehéz is ezt értelmeznem, hiszen ha valamire sajnálom az időt, akkor azzal nem foglalkozom. Ez olyan sokszereplős világ, és olyan sok minden történik körülöttem, és annyi mindent csinálhatnék, hogy jól meg kell gondolom, hogyan töltsem hasznosan az időm. Nyilván igyekszem kizárólag azokkal foglalkozni, amelyekről úgy gondolom, hogy közép- és hosszú távon is hozzájárulnak az időm tartalmas és célszerű eltöltéséhez.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Felbosszantani igazán azok az emberek tudnak, akiken látom, hogy minden próbálkozásom ellenére is rossz szándékkal állnak hozzám vagy valamely tevékenységemhez. De míg régen hajlamos voltam időt és energiát fecsérelni arra, hogy valakit – akár az észszerűség határain túl is – meggyőzzek valamiről, most már sokkal jobban tudom szelektálni azt, hogy kibe érdemes energiát és időt fektetni, és kibe nem. Hiszen olyan sok ember él körülöttem, akivel együtt lehet működni, miért pazarolnám olyanokra az időm, akikkel ez csak nehezen vagy nem lehetséges.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Ahogy korábban már említettem Női Önbizalomedzőként is dolgozom, ami sok esetben úgymond helyettesíti az önkéntes munkát az életemben. A különböző social média felületek másik oldalán ugyanis nem asszisztensek ülnek, hanem én magam. Igyekszem a szabadidőmben minél több hölgy számára segítő tanácsokat adni online.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– 2008 óta szivarozom, és bár ez nem mindenkinek tetszik a környezetemben, mégis egyfajta megszokásként és kikapcsolódásként élem meg magát a szivarozást. Ez egyfajta különcséget is kölcsönöz a számomra, amit egyébként nem bánok. Erre a szenvedélyemre nem sajnálom a pénzt.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Alapvetően nem érzem annak szükségét, hogy ki legyek kapcsolva. Ezen mindig egy kicsit el szoktam csodálkozni, mikor valaki arról beszél, hogy szüksége lenne már a kikapcsolódásra. Ez talán azért van, mert olyan dolgokkal foglalkozom, amelyek nem terhesek számomra és nem kell valamiféle stresszből vagy kényszerből kiszabadulnom. Talán furcsán hangzik, de ha valamivel nem szeretek foglalkozni, azzal egyszerűen nem foglalkozom. És ha így döntöttem, akkor nem érzem azt a kényszert, hogy a szándékom ellenére kell valamivel törődnöm.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS