Fulai Viktória: Semmi sincs kőbe vésve, folyamatosan fejlesztünk

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 03. 22., 10:15

A magyar piacnak megvannak a korlátai, mi a kezdetektől nemzetközi szinten gondolkozunk – mondja az Üzletemnek Fulai Viktória. A Blue Colibri HR Tech startup alapító ügyvezetője nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy a startup cégből a világon ismert brand legyen.

Március 6-án adták át a BVK 8. és 9. Be Smart versenyének Női startupper különdíjait, a Blue Colibri HR Tech startup is átvette az elismerést Budapesten a Bálna Rendezvényközpontban. Fulai Viktória rövid prezentációban mutatta be, hogy mit tud a vállalkozásuk. A Blue Colibri egy modern belső kommunikációs és elköteleződést segítő mobil platform, amely elősegíti a vállalatoknak, hogy elkötelezettebbé tegyék a munkavállalóikat. Viktória korábban is HR területen tevékenykedett, HR tanácsadóként dolgozott, legfőképp employer branding projektek vezetésével foglalkozott. Olyan stratégiák kialakításában segítette az ügyfeleket,  amelyek célja, hogy bevonzzák, megtartsák és motiválják munkavállalóikat. Most ennél többet is megtudhatunk Viktóriáról az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

Egyértelműen a Blue Colibri megalapítását. Tavaly év elején még csak ötletként, pár post-it formájában létezett a platform, egy év alatt viszont sikerült életre keltenünk. Az elmúlt években tanácsadóként szinte minden ügyfelemnél előjött a belső kommunikáció problémaként. Akkor még csak félmegoldásokat tudtam javasolni, de most már úgy érzem, hogy tényleg tudok segíteni a vállalatoknak, hogy hatékonyan elérjék és elkötelezzék a munkavállalóikat. 

Milyen távra tervez?

Annyira dinamikusan változik a világ, hogy nehéz hosszú távra tervezni. Egy évvel ezelőtt még teljesen más terveim voltak. Néha egyetlen beszélgetés, találkozó el tud indítani egy gondolatot, amiből aztán vállalkozások születnek. Egyelőre mi is új lehetőségek után kutatunk, folyamatosan fejlesztünk, nincs semmi sem kőbe vésve.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

Szeretném, ha a Blue Colibri startupból világcéggé válna. Még hosszú az út addig, de ott van a bakancslistán.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

Több személy is inspirált az életem során, nem tudnék egy valakit kiemelni. Olyan emberekkel szeretem körülvenni magam, akik mindennap úgy kelnek fel, hogy szeretnék a legtöbbet kihozni magukból és teljes erőbedobással próbálják elérni a céljaikat, akik nem csak ötletelnek, hanem meg is valósítják azokat.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

Fejlődési lehetőséget mindenképp külföldön. A magyar piacnak megvannak a korlátai, mi a kezdetektől nemzetközi szinten gondolkozunk.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

Egyelőre a Blue Colibrivel is még csak az elején tartunk, nem gondolkozom új vállalkozáson, de természetesen, ha jön egy új lehetőség, kész vagyok élni vele.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

Nagyon sok konferencián, versenyen, networking eseményen veszek részt. Néha úgy is érzem, hogy túl sok ilyen rendezvény van, de hiszek a személyes kapcsolatok, a networking erejében, nem lehet tudni, hogy mikor jön egy vissza nem térő lehetőség.

Mire sajnálja az idejét?

Felesleges várakozásra. Sokkal jobban szeretem a digitális megoldásokat, nem szeretek feleslegesen órákat várni olyan dolgokra, amiket egy perc alatt el tudnék intézni, csak egyedül nem tudom megtenni (például: önkormányzat, posta stb.)

Mire nem sajnálja a pénzt?

Nem szeretek otthon ülni, vagy lemaradni lehetőségekről, inkább megbánok dolgokat, minthogy sajnáljam a pénzt rájuk. Szenvedélyem az utazás, szeretnék minél több élményt gyűjteni, ezekre szívesen költök.

Mivel lehet felbosszantani?

A lassúsággal. Szeretek pörögni és előre menni. Ha valaki túl sokat gondolkozik, túlzottan körülményes, azzal az őrületbe tud kergetni.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

Jelenleg is egy hallgatói közösségeket összefogó ernyőszervezetben tevékenykedem (Youth Business Group), ahol képzéseket és karrierfelkészítést biztosítunk diákoknak. Fontos számomra a jövő tehetségeinek képzése, hogy segíthessek abban, hogy a fiatal egyetemisták megtalálják a saját útjukat, karriertudatosak legyenek, és olyan munkát végezhessenek, amit szeretnek.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

Utazás, társasjáték minden mennyiségben – és találkozás a barátokkal.

(Fotók: Blue Colibri)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS