Burka Szilvia: Digitális ökoszisztémát építünk a Praktikernél

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 08. 23., 09:30

Szakmailag Magyarországon is el lehet érni nagy dolgokat. Bőven van még kihasználatlan potenciál az országban – mondja az Üzletemnek Burka Szilvia. A cég marketing vezetőjének célja, hogy a Praktiker a saját szegmensében a legdinamikusabban növekvő, leginnovatívabb és legjobb ügyfélélményt nyújtó vállalattá váljon.

Burka Szilvia azt mondja, hogy itthon a Facebook-oldal kivételével nem volt más működő online csatornája a barkácsáruház-láncnak, amikor munkába állt. A helyzet azóta hatalmasat javult – Szilvia és csapata munkájának köszönhetően. Biztos ismerik a régi szlogent: Praktiker, mindenre van több ötlete. Nos, a vállalat marketing vezetőjének sok-sok ötlete volt – és maradt bőven a jövőre is. Szilvia korábban egyéni és csapat sportban is kipróbálta magát, a csapatszellem azóta is végig kíséri pályafutását. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 101. interjúja!

Mit tart eddigi karrierje csúcsának?

– Egyértelműen a Praktiker pályafutásomat, amely alatt a Praktiker online marketing tevékenységét a vezetésemmel nulláról kezdve felépítettük és a webshop is ezzel együtt kezdett el szárnyalni. Amikor 2014 novemberében a Praktikerhez érkeztem, gyakorlatilag a Facebook oldalt kivéve nem volt más működő online csatorna, és az akkori webshop is elavult volt, egy 2009-es webshop motor alatt futott. Az online marketing területén ma már alig van olyan csatorna, amit ne használnánk, digitális ökoszisztémát építünk fel. A webshop 2016 májusára teljesen megújult, és a 2014-es, akkor még 1,4 százalékos összforgalmi részesedését mára közel 9 százalékra növeltük, miközben az összforgalom is dinamikusan nő. Évről évre 40-50 százalékos növekedést vagyunk képesek hozni az webáruházunkkal.

Milyen távra tervez?

– Igyekszem mindig hosszabb távra tervezni, stratégiát alkotni. Hozzunk ma olyan döntést és használjunk olyan rendszereket, amelyek később a hosszú távú üzleti céljainkat is szolgálják! Ez a hosszabb távú tervezés igaz a munkára és a magánéletemre is.  

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az, hogy a Praktiker legyen a saját szegmensében a legdinamikusabban növekvő, leginnovatívabb és legjobb ügyfélélményt nyújtó vállalat.

Kitől tanult eddig a legtöbbet?

– Természetesen egyrészt a családomtól, hiszen az alapvető értékeket innen hozzuk. Nagyon sokat adott nekem gyermekkoromban a sport, volt benne egyéni és csapatsport egyaránt. A kitartásomhoz, a csapatban való munkához, az alkalmazkodási képességemhez ez nagyban hozzájárult. Manapság pedig sokat tanulok a kollégáimtól és partnereinktől is. A marketing az a terület, ahol ma már folyamatosan, élethosszig kell tanulnunk.

A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Az online marketing és e-kereskedelem területén Ázsiában most a legnagyobb a fejlődés, de azt gondolom, szakmailag lehet nagy dolgokat itthon, Magyarországon is elérni. Bőven van még kihasználatlan potenciál ebben az országban.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Az informatika területén. Olyan szinten fejlődik a technológia körülöttünk, hogy nagyon jó lenne, ha részese tudnék ennek lenni saját fejlesztésekkel, alkalmazásokkal, ötletekkel, innovatív megoldásokkal. Irigylem azokat, akik most ezen a területen dolgoznak, de ha újra kezdhetném, akkor is marketinges lennék. Nagyon sok kihívást tartogat ez a szakma mostanság.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Szívesen veszek részt szakmai konferenciákon, évente akár többször is. Emellett elengedhetetlennek tartom a személyes kapcsolattarást az ügynökségeinkkel, partnereinkkel, akiktől ma is rengeteget tanulok, újabb és újabb üzleti területeket ismerhetek meg, kiváló kapcsolatokkal lehetek gazdagabb.

Mire sajnálja az idejét?

– A céltalan megbeszélésekre.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családra, barátokra, utazásra, pihenésre és otthonom szépítésére.

Mivel lehet felbosszantani?

– Amikor valaki nem hatékony, többet „kesereg” egy feladat elvégzésén, mint amennyi idő alatt meg lehetne azt csinálni. Emellett a butaság és a lustaság is tud bosszantani.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– A nehéz sorsú emberekkel kapcsolatban bármilyen jellegű szociális munkát szívesen vállalnék. Emellett szeretem a kutyákat, nekem is van. Egy állatmenhelyen is örömmel önkénteskednék.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A futás, valamint mostanság a strandröplabda is. És az utazás... Bárhová szívesen utazom, nagy élmény új dolgokat látni és megismerni, illetve új ételeket és italokat megkóstolni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS