Online tárgyalószoba segíti a járvány alatt a határmenti vállalkozói kapcsolatokat

2020. 09. 16., 10:45

„Itt és most” néven az év végéig új üzleti partnerkereső platform segíti a hazai, a V4 országok és a Kárpát-medencei vállalkozókat. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által, az Enterprise Europe Network (EEN) támogatásával létrejött oldal korlátlan számú tárgyalási lehetőséget és üzleti ajánlat megjelentetését biztosítja, hogy a megszakadt beszállítói- és termelési lánc ismét fenntartható és kiszámítható legyen.

A vírusjárvány az elmúlt hónapokban számos új nehézséget hozott a vállalkozások számára.

„A cégek sokéves, stabil üzleti partnereket veszítettek el, a beszállítói láncban a belföldi karantén és az országok átjárhatósága miatt kapacitáshiány merült fel. Mindez a saját termelés akadozását és ezzel piacvesztést is eredményezett, a cégeladás vagy akár új befektetők, üzlettársak találása pedig szinte lehetetlenné vált. A problémák kezelésére a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara az EEN üzletfejlesztési hálózat támogatásával egy új, magyar és angol nyelvű üzleti partnerkereső platformot hozott létre "Itt és most" néven, amely a hazai, a V4 országok és a Kárpát-medencei vállalkozók üzleti közösségét is erősíti” – tájékoztatott Rabb Szabolcs, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára.

A szervezésben és lebonyolításban számos intézmény segíti országosan és a határon túl a helyi vállalkozókat: az EXIM, a CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft., a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Pécsi Tudományegyetem Transzdiszciplináris Kutatások Intézete is.

Tervezhető termelési lánc létrehozása a cél

A határmenti magyar-magyar vállalkozói kapcsolatok kiépítésére szolgáló online üzleti fórum célja az ellátási lánc rövidítése, hogy az elhúzódó vírusjárvány mellett is fenntartható és kiszámítható legyen az alapanyag- és alkatrészellátás.

„Kínából a légi szállítás költsége a járvány kezdete óta megsokszorozódott, így már egyáltalán nem olcsóbb onnan rendelni. Európa pedig logisztikai szempontból esett el, az országok változó átjárhatósága, karantén kötelezettségei miatt. Amit tehát eddig Kínából vagy Nyugat-Európából szereztek be a hazai cégek, azt most sok esetben a határmenti, V4 országokban kell keresniük, a lehető legközelebbi gyártótól, kereskedőtől. Gyakorlatilag nincs olyan vállalkozás, aki ne keresne megoldást valamilyen, COVID okozta problémájára, így mindenkinek érdemes letesztelni, kipróbálni az új üzleti platformot, melyre az első két hétben közel 100 vállalkozás 230 üzleti ajánlata került már fel 8 országból” – hangsúlyozta ki a főtitkár.

Korlát vagy lehetőség az online találkozó?

A nemzetközi üzletember találkozók munkanyelve az angol, ez azonban sok vállalkozás számára még ma is problémát jelent. Mivel a határmenti területeken sokan beszélnek magyarul, így az új platform kihasználja a közös nyelvben rejlő lehetőséget, miközben a hazai vállalkozói kapcsolatrendszert is erősíti. Az „Itt és most” oldalon a vállalkozás profiljának és üzleti partnerkeresési ajánlatainak regisztrációja után tetszőlegesen jelölhetik egymást tárgyalásra a felek. A webes felületen megnyíló „tárgyalószobában” egy közösen előre fixált időpontban tárgyalhatnak egymással.

Az exporthoz és nemzetközi partnerséghez elengedhetetlen a naprakész piaci információk beszerzése- Ezt szolgálják a heti rendszerességgel, élőben, moderátor segítségével zajló üzleti fórumok, ahol egy-egy iparág vagy célország szakértői tartanak előadásokat és tanácsadást. Mivel a leendő üzleti partnerek találkozása online történik, így az utazások költségét és idejét is meg lehet spórolni, a céges profilhoz pedig korlátlan számú üzleti ajánlat rögzíthető, függetlenül attól, hogy venne, eladna, projektpartnert, gyártót, alapanyagot, munkaerőt vagy éppen finanszírozást keres a vállalkozás.

Az online találkozók nemcsak az üzleti ajánlatok miatt fontosak, hanem ezen túlmenően is számos hasznos funkciójuk lehet. A tárgyalások során ugyanis nagyon sok háttérinformáció begyűjthető az adott üzleti környezetről, új termék vagy szolgáltatás bevezetésénél tesztelhető a piaci reakció, a cég ismertségének növelésére, jelenléte az üzleti közösségben, de akár a konkurencia megismerésére is használható, nem utolsó sorban pedig remek tárgyalási gyakorlatot ad.

Mivel a platform idén december 31-ig biztosít tárgyalási lehetőséget, még senki nincs elkésve a regisztrációval.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS