Mercedes-Benz Hungária: 190 ezer autó, jelentős fizetésemelés

2019. 02. 26., 14:58

Tavaly is meghaladta a 190 ezret a kecskeméti Mercedes-gyárban készült autók száma, a teljes magyarországi értékesítése pedig megduplázódott 2015-höz képest.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója a vállalat kedden tartott budapesti sajtótájékoztatóján közölte, hogy a Mercedes autók gyártója, a stuttgarti székhelyű Daimler AG tavaly világszerte 3,4 millió járművet adott el 2018-ban. Jörg Schmidt az előző évit csaknem 100 ezer járművel felülmúló értékesítést eredményesnek nevezte, tekintettel a dízelbotrány hatásai és a nemzetközi kereskedelmi vitákra. A globális forgalomból a Mercedes-Benz Hungária Kft. kiemelkedő részesedést ért el, hiszen – mint fogalmazott – még sosem volt olyan év, amikor a magyar piacon 4 ezernél több személyautójuk kelt el. Különösen sikeres volt 2019 utolsó 4 hónapja, ráadásul a haszongépjárművek eladása is bővült.

A Mercedes-járművek teljes magyarországi értékesítése 2015 óta megduplázódott, ezzel elérte a válság előtti szintet, az árbevétel tavaly 7 százalékos bővüléssel 108 milliárd forintra nőtt. A magyarországi leányvállalat vezetője főként az értékesítési hálózatnak tulajdonítja az eredményeket. Hozzátette, hogy a magyar piacon elkelt Mercedesek negyede a kecskeméti gyárban készült.

Jörg Schmidt arra számít, hogy az idén a Daimler értékesítése világszinten enyhén bővül. Várakozása szerint Magyarországon 2019-ben is a személygépjárművek eladása lehet a legsikeresebb, 18 százalékos bővüléssel 160 ezer Mercedes-autó állhat forgalomba. A magyarországi leányvállalat vezetője szerint az idén 5,7 százalékos eladási részesedést elérő elektromos autók forgalma is jelentősen bővülhet a következő években. Várakozása szerint az autózás következő éveit az eletromobilitás mellett a virtuális hálózatba kapcsolt vezérlés, az automatizált vezetési funkciók és a járműhasználat új modelljei, a megosztásos közlekedés határozzák meg.

Josip Niksic, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénzügyi igazgatója sikeres évnek nevezte a 2018-ast mind az előállított minőséget, mind a mennyiséget tekintve. A vállalat nettó árbevétele meghaladta a 3,5 milliárd eurót, 3,4 milliárd forintból felépült a Mercedes 8 ezer négyzetméteres oktatási központja, szeptemberben pedig elkészült az egymilliomodik autó is a termelés 2012-es indulása óta. Utóbbi már az A-osztályú Mercedesek egyike volt, egy hete pedig megkezdődött a Mercedes CLA gyártása is a magyarországi üzemben. Első példánya új-zélandi vevőhöz kerül.

Az igazgató megjegyezte, hogy a jelentős fizetésemelést eredményező bérmegállapodás is erősítette a vállalat pozícióit Magyarországon.

A Mercedes-Benz 2008 júniusában jelentette be a kecskeméti gyár létesítését 800 millió euró értékben. A beruházás 29,7 milliárd forint állami támogatást kapott képzési hozzájárulásként és adókedvezményként. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2017-ben is több mint 190 ezer autót gyártott, 4,1 százalékkal felülmúlva az előző évi teljesítményt, árbevétele ugyancsak 4 százalékos emelkedéssel 3,6 milliárd euróra bővült. 2017-ben 3,8 százalékos éves növekedéssel 190 ezer autót készítettek Kecskeméten, 3,4 milliárd eurós árbevételt elérve. A nyilvános cégadatok szerint a vállalat 2016-ban 64,4 milliárd forint, 2017-ben pedig majdnem 77 milliárd forint adózott eredményt ért el. A Mercedes-Benz Hungária Kft. 2017-ben 100 milliárd forintot meghaladó, 2016-ban pedig 80 milliárd forintot meghaladó bevételt ért el, túlnyomóan belföldi értékesítésekből. Adózott eredménye ugyanekkor körülbelül 800 millió forint, illetve 610 millió forint volt. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS