Közel-keleti unikornist szívesen látna partnerei között a Swapp

Közel-keleti unikornist szívesen látna partnerei között a Swapp
2021. 11. 09., 13:45

Tudatos döntés volt, hogy a magyar startupokra nem jellemző módon nem Magyarországon, hanem Bécsben indult el a vállalkozásunk – mondta az Üzletemnek Fekete Zoltán, a Swapp társalapítója és operatív igazgatója.

Swapp havi előfizetéses rendszerben kínál személygépkocsikat futamidő vagy hűségidő nélkül. A vállalatot magyar származású, de eddig elsősorban külföldön dolgozó startupperek indították. Az alapítók saját tőkéjén túl a startup eddig több mint 1 millió eurónyi tőkét vont be, melynek nagyobb része közel-keleti, kisebb része európai angyalbefektetőktől érkezett.

CÉGES/VÁLLALKOZÓI LEGEK sorozatunk 6. cikkében Fekete Zoltán, a Swapp társalapítója és operatív igazgatója válaszolt az Üzletem kérdéseire.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Járvány idején különösen nagy kihívást jelentett mobilitással kapcsolatos vállalkozást indítani. Az elhúzódó járvány, az újabb és újabb hullámok, illetve az azokhoz kapcsolódó korlátozások és általános gazdasági bizonytalanság jelentősen befolyásolták a Swapp elindulását. Ugyanakkor ez a kényszerhelyzet méginkább megtanított bennünket arra, hogy a rugalmasság, a külső körülményekhez történő gyors igazodás képessége jóval erősebb, ellenállóbb üzleti modellt eredményezhet.

Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:

Miközben a kereslet érezhetően nagy a Swapp előfizetéses szolgáltatása iránt, az autóipart alkatrészhiány és a szállítási láncok akadozása sújtja. Idén a legfőbb kihívás, hogy teljesíteni tudjuk a fogyasztói igényeket kínálati oldalról egy olyan időszakban, amikor az autóiparban évtizedek óta nem tapasztalt hiány van.

A jövő év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Eddig Bécsben, Budapesten és Dubajban indítottuk el a Swapp szolgáltatását. Vállalatunk iránt nagy az érdeklődés befektető oldalról is. Idei célunk partnerségre lépni a Közel-Kelet egyik legfontosabb unikornisával.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A magyar startupokra nem jellemző módon nem Magyarországon, hanem Bécsben indult el először a Swapp. Ez tudatos döntés volt: egy kemény versenypiacon akartuk tesztelni a működési modellünket. Miután ez sikerült, elindultunk Budapesten is. Ám az igazi nagy dobásnak azt tekintjük, hogy piacra léptünk Dubajban. Ez nagyon kevés közép-európai startupnak sikerült eddig. 

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

Minden kezdő vállalkozás átéli azt, hogy az indulással kapcsolatos kihívásokat, nehézségeket nem minden csapattag bírja lelki erővel és energiával. A fájdalmas személycserék a csapatban, beleértve a korai csapattagokat is, elkerülhetetlenek. De itt is igaznak bizonyult az a közhely, hogy teher alatt nő a pálma: mostanra egy stabil, erős és elkötelezett gárda irányítja a Swappot.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

A Swapp nagyon ígéretesen indult, jelentős a kereslet az autóelőfizetéses szolgáltatásunk iránt. Látszik, hogy van létjogosultsága a Swappnak, mert valóban versenyképes alternatívája tud lenni a lízingnek és a tartós bérletnek. A gyors növekedésünk útjában igazából csak az autóipari helyzet áll. Igazodnunk kell a kialakult átmeneti hiánygazdasághoz.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Startupként – nem meglepően – sokat költünk termékfejlesztésre és a termék-piac összhang megtalálására. Ez sok mindent magában foglal: néha az ügyfélélmény javítását, máskor különböző marketing üzenetekkel való kísérletezést vagy éppen gyorsabban betöltődő honlap fejlesztését.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

A havidíjas autóelőfizetés teljesen új szolgáltatási kategória. Ennek megfelelően a fogyasztók edukációja komoly befektetést igényel részünkről. Emellett – mint minden startup – mi is sok erőfeszítést fordítunk a márkaépítésre, az online és offline ügyfélélmény folyamatos javítására.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

A tőkebevonás viszontagságai koronavírus idején. Egy világválság idején néha pillanatok alatt elpárolognak a befektetői ígéretek. De szerencsére ezen túl tudtunk lendülni.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Mivel a Swapp egy teljesen új szolgáltatási kategória, így ezen a piacon még nincs versenytársunk. Akik talán a legközelebb állnak hozzánk, azok az operatív lízingcégek. A velük való versenyben a fogyasztók edukációja, a professzionális márkaépítés, a versenyképes árak és természetesen a szolgáltatások minősége vezetnek sikerre.

Ezzel a LEGBONYOLULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Korábban soha nem látott, már-már szürreálisnak tűnő piaci- és makrogazdasági tényezők okozzák a legnagyobb kihívást: egész országokat és iparágakat érintő lezárások, globális mikrochip hiány, rekord alacsony energiaárak után rekord magas energiaárak, a globális ellátási láncok akadozása.

(Fotók: Swapp)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS