Kína–EU vasúti áruszállító vegyes vállalat létrehozásáról írtak alá szándéknyilatkozatot

2021. 12. 16., 13:57

Szándéknyilatkozatot írtak alá Kína és Európa közötti vasúti áruszállításra specializálódó vegyes vállalat létrehozásáról a magyar tulajdonú CER Cargo Holding SE, az orosz vasúti érdekeltségű RZDL Europe Kft. és az osztrák Rail Cargo Group magyar leányvállalata, a Rail Cargo Hungaria Zrt. képviselői.

Az aláíráson Varga Mihály pénzügyminiszter elmondta: a Záhony Logisztikai és Ipari Övezet megkezdi a vasúti árufuvarozási szolgáltatásokat Kína és Európa között. A záhonyi vasúti és áruforgalmi csomópont létrehozása nemcsak hazai szinten, hanem Európa számára is stratégiai jelentőségű, mert összeköti a Kelet országait az Európai Unióval. A pénzügyminiszter úgy fogalmazott, hogy a Budapest-Belgrád vasúti fejlesztéssel és a záhonyi logisztikai központtal Magyarország szerepvállalása meghatározóvá válik a kelet-nyugati kereskedelmi forgalom lebonyolításában. Varga Mihály emlékeztetett arra, hogy Magyarország 2010-ben hirdette meg a keleti nyitás politikáját, amely erőteljes nyugati bírálatok közepette kezdte meg az ázsiai gazdasági térség felé irányuló kapcsolatok erősítését. Hangsúlyozta, Magyarország keleti nyitás stratégiájának egyértelmű sikerét mutatja, hogy tíz év alatt 28 százalékkal bővült a kereskedelmi forgalom Magyarország és a tőle keletre fekvő államok között. Az Ázsiába irányuló külkereskedelmi forgalom a stratégiának köszönhetően jóval nagyobb léptékben növekedett a teljes külkereskedelemnél. A Kínába irányuló magyar export 2020-ban a 2019. évhez viszonyítva 24 százalékkal, az import 26 százalékkal nőtt. A magyarországi kínai befektetések összértéke meghaladja az 5 milliárd dollárt, a Magyarországon működő kínai vállalatok mintegy 16 ezer munkavállalót foglalkoztatnak.

Kitért arra, hogy Magyarország kiemelkedő ázsiai partnere Kazahsztán, ahová 2020-ban 58 százalékkal többet exportált az ország, mint egy évvel korábban. Az orosz-magyar kapcsolatok is gyümölcsözőek: 2021. első kilenc hónapjában a kétoldalú áruforgalom 50 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest, és meghaladta a 4,7 milliárd dollárt. Az ukrán-magyar külkereskedelmi egyenleg a 2020. első kilenc havi 674 millió dollár után az idén 960 millió dollárra nőtt, ami 48 százalékos növekedés. Varga Mihály szólt arról is, hogy Magyarország 2015-ben első európai országként csatlakozott az „Egy övezet, egy út” kezdeményezéshez, amelynek keretében nyílt, szabad és akadálymentes együttműködést épített ki a keleti régió országaival. A záhonyi logisztikai központ megépülése pedig jó példa arra, hogy Magyarország keleti nyitás politikája nem nyugati zárást jelent, hanem összeköttetést.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter arról beszélt, hogy a következő években a vasút fejlesztése prioritást élvez. A klímavédelmi követelmények a szállítmányozással szemben is egyre inkább megjelennek, és a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos követelményeket jól működő vasúti hálózat nélkül nem lehet teljesíteni. A tárcavezető hangsúlyozta: az Európa és Ázsia közötti áruforgalom a következő években jelentősen növekedni fog, ez fontos szempont a vasúti árukapacitás növelésében. A járványhelyzet rámutatott a beszállítói hálózat változására is, és az látszik, hogy a vasút jelentősége továbbra is kiemelkedő, ezért a vasút fejlesztése fontos. Az infrastruktúra mellett a gördülőállomány fejlesztésére is szükség van, és szükség lenne olyan együttműködésekre is, amelyek biztosítják a magas hatékonyságú szállítást – emelte ki Palkovics László.

Vlagyimir Tokarev orosz közlekedési miniszter-helyettes az aláírás alkalmából megköszönte az együttműködésen dolgozó munkacsoport kétéves munkáját, fontosnak nevezve az Európa és Ázsia közötti vasúti fuvarozást fejlesztését.

A CER Cargo Holding a szándéknyilatkozat aláírása alkalmából kiadott közleményében tudatta, hogy a szándéknyilatkozatban megjelölt társaság létrehozásához szükséges adminisztratív és operatív előkészítés már zajlik, a cég így várhatóan a jövő év első felében kezdi meg működését. A vállalkozás elsősorban import kínai áruk vasúti fuvarozására és a Távol-Keletre irányuló exportszállításokra fókuszál. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS