Így nyithat saját autókereskedést a nappalijában

2019. 05. 21., 08:00

Egy éven belül a legismertebb magyar autókereskedéssel foglalkozó oldal szeretne lenni a WOOWW Cars nevű új magyar startup. Kvázi befektetés nélkül bárki nyithat magának egy online autókereskedést akár a nappalijából is. Steve Kollar alapító-tulajdonos arról beszélt, a felhasználók lényegében azzal is pénzt kereshetnek, ha a Facebookon megosztanak egy autós tesztvideót, blogot vagy egy általuk választott bármilyen autós hirdetést.

Megreformálná a magyar autókereskedelmet a WOOWW Cars nevű új magyar startup, a gyakorlatban nem is állnak már messze a célkitűzéstől.

Steve Kollar alapító-tulajdonos 1994-ben kezdett el autókkal kereskedni, majd hosszabb-rövidebb kihagyás után évtizedes tapasztalatát felhasználva egy szerencsés véletlennek köszönhetően applikációt fejlesztett az autóvásárlási folyamatok leegyszerűsítésére.

„Fél évvel ezelőtt az egyik partnerem megkért, hogy rakjam ki a tartós bérletben lévő autóját a Facebook-oldalamra. Nagyon rossz konstrukcióban lévő kocsiról volt szó, nagyon magas havi díjjal, mégis rengetegen jelentkeztek rá. Ekkor gondoltam arra, hogy ennél azért jobbakat is ki lehetne ajánlani, ezért felkerestem importtal és tartós bérlettel foglalkozó autókereskedőket” – emlékezett vissza a kezdetekre Steve Kollar.

A weboldalon keresztül ma már bárki kedvére válogathat. Az autókat a vállalat hitelbírálat után megvásárolja a vevőknek, a járművet beszállítják az országba és egy több fázisos kontrollon is keresztül megy, így ellenőrzik az eladó által megadott paramétereket. Mindent automatizáltak: ha valaki kiválaszt egy autót, 15 percen belül megtudja, hogy a járulékos költségekkel összesen mennyibe kerül majd az.

„Anno nem gondoltam volna, hogy autókereskedelmet lehet online nyitni, de mára ez a legkönnyebb mindenki számára. A vevők fotókat és minden más fontos információt látnak az autókról, bizalommal fordulnak hozzánk, ennek is köszönhető, hogy az ügyfeleink 98 százaléka csak akkor látja a vásárolt kocsit, amikor már beérkezett hazánkba – magyarázta Steve Kollar.

Szerinte a hagyományos autókereskedelem megmarad, de az embereknek arra van igényük, hogy minél szélesebb adatbázisból tudjanak választani. Ezzel időt is tudnak spórolni, ami fontos, mert senki nem akár már egy napig menni egy autó után.

Az úgynevezett vevőszippantó oldalba belekerültek az autóélmény szolgáltatások is, így például a Tesla tesztvezetés vagy a régi autók bérbeadása is.

A WOOWW Cars mindenkit ki tud szolgálni, legyen egynapos vagy több éves a cége. Most indul a magánszemélyes üzletáguk is, ahol magáneladók és kereskedők díjmentesen tudják majd feltenni a platformra az autókat, melyek finanszírozási részét a startup menedzseli.

A kereskedés közösségi, mert a felhasználók akár úgy is kereshetnek pénz, ha a Facebook-oldalukon megosztanak egy autós tesztvideót, egy blogot vagy egy általuk választott bármilyen autós hirdetést. Ha az ezekből a bejegyzésekből generálódott ügyfelek csak két év múlva vásárolnak a startupon keresztül, akkor is jár a jutalék nekik. Ezeket a folyamatokat pedig pontosan nyomon tudják követni a saját webirodájukban.

Az ötperces regisztrációt követően a cég átadja az adatbázisát illetve az autóértékesítéshez szükséges munkafolyamatot is. Így tulajdonképpen bárki nyithat autókereskedést a saját otthonából pénzbefektetés nélkül, mégis elég jó bevételre tehet szert egy egyszerű marketingtevékenységgel.

A WOOWW Cars célja, hogy a magyar indulás után nemzetközi szinten is terjeszkedjen.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS