Így lehet csökkenteni a hobbi ingatlannézők számát

Így lehet csökkenteni a hobbi ingatlannézők számát
2022. 01. 11., 11:54

Az ingatlanértékesítésben is a digitalizáció vette át a főszerepet. Magyarországon elsőként valósította meg a teljes ingatlanközvetítési folyamat digitalizálását egy magyar startup, a Livlia. A rendelkezésre álló adatok alapján minden adminisztratív feladatot algoritmusok végeznek, tanácsadóik maximálisan az ügyfeleikre tudnak koncentrálni.

A módszer megbízhatósága és hatékonysága – amellett, hogy kiküszöböli a gyakori hibákat, melyek az ingatlanközvetítői szakma negatív megítéléséhez vezettek – lehetővé teszi azt is, hogy a nagy hálózatoknál elérhető díjak töredékéért kínálhassanak ingatlanközvetítői szolgáltatást.

„A technológia fejlesztésén több éve dolgozunk, azonban a pandémia megjelenése sürgetővé tette az azonnali megvalósítást. A vállalkozásunkkal 2020 nyarán startoltunk, és az azóta eltelt idő minket igazolt, a hibrid ingatlanközvetítés az USA és az Egyesült Királyság után Magyarországon is útjára indult” – mondta Ercsey-Orbán Péter, a Livlia ügyvezető igazgatója.

Több idő jut az ügyfélre

Magyarországon számos ingatlaniroda működik, az ingatlanértékesítés területén közel 20 ezren dolgoznak. Míg tőlünk nyugatabbra az emberek túlnyomó többsége számára természetes, hogy erre szakosodott irodán keresztül értékesíti az ingatlanát, a mi régiónkban még sokan saját maguk próbálják menedzselni az eladás teljes folyamatát. Ennek az egyik oka a negatív tapasztalatokon alapuló bizalmatlanság, a másik pedig a magas szolgáltatási díj, amit az ingatlanközvetítők elkérnek.

„A hirdetések megírása, értékelése, valamint kezelése rendkívül időigényes, amelyek mellett az ingatlanértékesítő kevesebb figyelmet tud szentelni az ügyfele számára. Az automatizált folyamatainknak köszönhetően mi megtehetjük, hogy teljes mértékben az ügyfelet helyezzük a fókuszba, hiszen az eladók felkutatását, a hirdetések kreditelését és az időpont-egyeztetéseket nem tanácsadóink végzik, ezek mind automatizált folyamatként működnek. Így kollégáink hatékonyabban tudnak a megfelelő hirdetésre, nyomon követésre és a piaci viszonyok naprakész ismeretére koncentrálni. A módszer hatékonysága által az értékesítési idő lényegesen lerövidül, ami lehetővé teszi, hogy az átlagos 4-5 százalékos szolgáltatási díj helyett csupán 1-1,5 százalékot kérjünk” – ismertette Ercsey-Orbán Péter.

Speciális algoritmusok kezelik az adatokat

Az adatok mennyisége és minősége rendkívül fontos az ingatlanértékesítés során, minél több áll belőlük rendelkezésre, annál jobb. Az adatok kezelése manuálisan – azaz egy hús-vér ember által – azonban rengeteg befektetett időt és energiát igényel. A hibrid rendszer legerősebb pillérei azok a speciális algoritmusok, amelyek a felvitt adatok alapján segítenek az érdeklődőknek, hogy minél könnyebben és gyorsabban megtalálják az igényeiknek, vágyaiknak és pénztárcájuknak leginkább megfelelő ingatlant.

Az értékesítés hatékonyságának növelését támogatja a Livlia ingyenesen elérhető digitális ártérképe is, amely abban nyújt segítséget, hogy a környezetünkben lévő, a miénkhez hasonló ingatlanok áráról tájékozódjunk. A Livlia rendelkezik egy egyszerűsített online értékbecslő szolgáltatással is, amely az ingatlan alapvető információi és az aktuális kínálati piac adatai alapján segít meghatározni, hogy az általunk megjelölt irányár mennyire reális.

„Az automatizált rendszer a teljes értékesítési folyamatot végigkíséri, az ingatlan iránt érdeklődőket előszűri, ami biztosítja, hogy csakis potenciális vásárlóval kelljen az eladó ügyfélnek foglalkoznia. Így az eladók elkerülhetik, hogy hobbi háznézők rabolják az idejüket. A rendszer minden piaci változás esetén jelez, így a hirdetés folyamatosan naprakész tud lenni. Tanácsadóink számos területen állnak az ügyfelek rendelkezésére, és bár a személyes kontaktus minimálisra csökkent, online és telefonon elérhetőek az ügyfelek számára” – mondta az ügyvezető igazgató.

Külpiacokat is megcéloznak

A hibrid értékesítési modell egyre szélesebb körben terjed Európában, a Livlia a magyar után a román és a lengyel piacot tervezi meghódítani.

„A Livliát a kezdetektől fogva az elfogadás, az értékteremtés, az újdonságokra és a technológiai innovációkra való nyitottság jellemezte. Bízunk benne, hogy nem csak az ügyfeleink számára nyújtunk az igényeiknek megfelelő szolgáltatást, de egyben úttörők és ösztönzők is leszünk valamennyi ingatlanpiaci szereplő számára” – zárta gondolatait a Livlia ügyvezető igazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS