Építőipari alapanyagok: nem számít árcsökkenésére az újHÁZ Centrum

2021. 12. 08., 19:07

Nem fog jelentősen csökkenni az építőipari alapanyagok ára a jövőben, legfeljebb egyes termékek ára korrigálhat kisebb mértékben – mondta az újHÁZ Centrum sajtóbeszélgetésén az építőanyagkereskedő-hálózat vezérigazgatója.

Rázsóné Szórády Csilla szerint az alapanyagárak augusztusi tetőzését csak azoknál a termékeknél követte kisebb visszaesés, amelyeknél rendkívüli okokra volt visszavezethető a drágulás. Gondot jelentett az ellátás is, ezért sokszor nem az a legfontosabb kérdés, mi mennyibe kerül, hanem az, ogy lehet-e egyáltalán kapni.

Tapasztalataik szerint nem az építőipari alapanyagok jelentik az egyetlen gondot, hiszen a logisztika, a telekárak, vagy a növekvő munkaerőköltség szintén a drágulást erősíti. A vezérigazgató szerint ezért érdemes begyűjteni a naprakész információkat, és minél korábban elkezdeni a tervezéseket. 

Az újHÁZ Centrum felmérést is készített az áremelkedések hatásairól. A visszajelzések szerint a felújítást vagy építkezést tervezők is főképp az áraktól, a szakember- és alapanyaghiánytól tartanak. Meglepően nagy aránynak nevezték, hogy a válaszolók 18 százaléka halasztott el felújítást, 4 százalékuk pedig építkezést. A kutatás alapján jövőre a magyarok 3 százaléka tervez építkezést, 21 százaléka pedig felújítást.

Megkérdezték a kivitelezőket is, így kiderült, hogy a kétharmaduk 1 és 6 hónap közötti megbízási időkkel számol jövőre, ötödük 6–12 hónappal, vagy akár egy évnél is hosszabb idővel. Majdnem minden második további drágulásra készül, harmaduk pedig nem tudja megítélni a változásokat, vagy termékenként különböző folyamatokra számít.

A kutatás adatfelvétele 2021 novemberében zajlott. Az 1071 kitöltő válaszai alapján létrejött minta reprezentatív a 18 és 59 év közötti, okostelefonnal rendelkező magyar lakosságra kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint.

Az újHÁZ Centrum hálózata több mint 80 kereskedésből áll. A tavalyi 71,4 milliárd forintos árbevételből majdnem 21 milliárd a Budapest környéki régióból származik. A vállalat piaci részesedése meghaladja a 10 százalékot. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS