A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal felkérése az Intelligens Szakosodási Stratégia kérdőív kitöltésére

2020. 02. 27., 06:55

A 2021–2027-es uniós programozási ciklus tervezési feladatainak egyik meghatározó pontja az Intelligens Szakosodási Stratégia (S3) tervezése. A dokumentum elkészítése és a stratégia megvalósítása az új ciklusban az uniós források lehívásának a feljogosító feltétele.

Az S3 tervezés egyik célja azonosítani azokat az erősségeket és nagy potenciállal bíró fejlesztési területeket, amely alapján meghatározhatók az S3 prioritások. Hasonlóan a korábbi programozási időszakhoz, az S3 prioritásokhoz való illeszkedés elvárt cél lesz a jövőbeni pályáztatás folyamatában is.

Az előző S3 prioritásai alapvetően ágazati szinten jelölték a fejlesztési irányokat. Ehhez képest az új programozási időszakban az S3 prioritások sokkal inkább ágazatközi jellegűek lesznek, így a legfontosabb társadalmi-gazdasági-környezeti kihívásokat fedik majd le.

Az S3 prioritások tervezésnek kulcseleme az EDP (Entrepreneurial Discovery Process) folyamata, amelynek lényege a vállalkozói, egyetemi, kutatóintézeti szféra és a társadalmi szereplők minél szélesebb körének bevonása a tervezési folyamatba. Ennek egyik legfontosabb állomását képezi az alábbi online kérdőív kitöltése. A kérdőív az érintettek véleményét méri fel az alábbi fő területek mentén:

  • tervezett fejlesztési, beruházási irányok;
  • együttműködési tervek;
  • helyi, térségi erősségek, fejlesztési irányok, amelyek szükségesek Magyarország versenyképességének növeléséhez;
  • a vállalkozási szektor modernizálásához szükséges területek.

Közreműködésével Ön is tudja támogatni az EDP folyamat minél eredményesebb lebonyolítását.

A kérdőív itt érhető el:

http://kerdoiv.nkfih.gov.hu/limesurvey/?sid=58753&lang=hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS