A Magyar Telekom nyerte az idei Zöld Béka Díjat

2020. 02. 11., 16:45

A Deloitte Magyarország 19. alkalommal hirdette meg a Zöld Béka Díjat, amely a nem pénzügyi jelentések készítése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok elismerésére szolgál hazánkban. Az őszi pályázati időszakot követően egy 13 tagú, független szakértői zsűri előre meghatározott kritérium-, és pontrendszer alapján értékelte a beérkezett jelentéseket, amelyek közül végül egyhangúan a Magyar Telekom anyaga bizonyult a legjobbnak. Emellett különdíjjal jutalmazták a 2019-ben első jelentő Biofilter Zrt.-t.

„A Magyar Telekom több ízben nyerte már el a Deloitte Zöld Béka Díjat. Az idei jelentésükben igazán kiemelkedő, hogy az ENSZ fenntarthatósági céloknak megfeleltetett indikátorok mellett, a tudományos céloknak (science based targets) megfelelő stratégiai célkitűzések is megjelentek. Mindemellett nagyon jól követik a fenntarthatósági trendeket és mindig a legkorszerűbb jelentést készítik, amely több éven át végigkíséri a Telekom fejlődését a kitűzött célok mentén. Nemcsak az éves teljesítményről jelentenek, hanem egy teljes folyamatról. A Biofilter magyar családi vállalkozás, amely első jelentőként kapott most díjat. Ma még kevés családi vállalkozásról mondható el, hogy készít fenntarthatósági jelentést. Éppen ezért amellett, hogy környezetvédelmi vállalatként működik és alaptevékenysége is a fenntarthatóságra irányul, példaértékű a vállalat működéséről adott teljes, átfogó jelentés” – értékelte a díjazott jelentéseket Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlesztésért (BCSDH) ügyvezetője, a Zöld Béka Díj zsűrijének elnöke.

A fiatalabb generáció bevonása a fenntarthatósági tevékenységbe kiemelkedően fontos

„Vállalatunkat teljesen átszövi a fenntartható gondolkodás. A fiatalok számára az az üzenetünk, hogy igyekezzenek a mindennapokat okosabban, hatékonyabban, körültekintőbben élni, melyben számos digitális megoldás segíti őket” – hangsúlyozta Márton Csilla, a Magyar Telekom társadalmi felelősségvállalási szakértője.

„A fiatal generációt igyekszünk bevonni különböző fenntarthatósági projektekbe, ezért a jelentésírás során egy környezetvédelmi gyakornokkal is együtt dolgoztunk. Meggyőződésünk, hogy fiatal gondolkodók és ötletek nélkül egy cég nem tud megfelelő mértékben fejlődni” – mondta Deák Brigitta, a Biofilter Zrt. marketing vezetője.

A 2020-as év kihívásai a jelentéstételben

A vállalati jelentéstétel 2020-ban jelentős átalakuláson megy keresztül, mivel az új Európai Bizottság rendkívül komolyan veszi a kmaváltozás témáját. Így várhatóan a klímaváltozáshoz kapcsolódó pénzügyi kimutatások új elemként fognak szerepelni a fenntathatósági jelentésekben. Emellett a legnagyobb kihívásokat a megfelelő indikátorok megtalálása, az érintettekkel való kommunikáció, valamint a beszállítói láncok felmérése jelenti. Utóbbi azért fontos, mert nagyban hozzájárul egy vállalat teljes fenntarthatósági képéhez és hatásához. Egyre több olyan vállalatot látunk teljesen különböző iparágakból, akik keresik mind a saját, mind a beszállítóik felelősségét és feladatát a fenntarthatósági céljaik elérésében. Ehhez legtöbbször még nem áll rendelkezésükre adat, adatbázist kezelő szoftver vagy megfelelő iparági módszertan, így ezek a lépések még hátra vannak ahhoz, hogy teljeskörű képet kapjanak magukról” – mondta Lukács Ákos, a Deloitte Fenntarthatóság és Klímaváltozási üzletágának vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS