A cégek harmada marketingkárosult most Magyarországon

2020. 09. 11., 10:15

Szakmai berkekben sokszor elhangzik, hogy Magyarország a tízmillió marketinges országa, a hazai vállalatoknak mégis rengetegszer van negatív tapasztalata a marketinggel megbízott partnerekkel. A leggyakoribb probléma, hogy szakértőnek adják ki magukat a cégek, pedig a rájuk bízott feladatot valójában nem tudják megoldani. Scherzer Marcell, a BlueMarketing alapítója szerint bonyolítja a helyzetet, hogy sokan hamar feladják a hirdetést, mert nem térül meg időben, de ha jó szakemberekkel működünk együtt, akár már a második hónaptól is átválthat pozitívba a képlet.

Magyarországon még mindig nagyon sok olyan cég van, amely elkezd hirdetni az interneten, de relatíve hamar le is áll vele, mert az nem hozza meg a kívánt eredményt. Ebben viszont jellemzően a hirdetéskezelő partnernek is óriási a felelőssége. A BlueMarketing 2020-as adatai szerint az őket megkereső vállalatok 34 százalékának volt rossz tapasztalata marketingessel, és jelentős részük a tárgyalások előtti 3-6 hónapban még együtt dolgozott mással, de csalódott.

Scherzer Marcell, a BlueMarketing alapítója 1-3 millióra teszi a magyar nyelven futó üzleti Facebook-oldalak számát, és becslései szerint közülük több tízezer próbálkozik hirdetésekkel

„Azt szoktuk mondani, hogy Magyarország a 10 millió marketinges országa, mert nincs belépési küszöb, bárki foglalkozhat hirdetésék kezelésével, aki kiváltja az egyéni vállalkozóit. Csak egy példa: amikor kikerül egy kkv marketing csoportba egy hirdetéskezelési alvállalkozó keresés, gyakran 50-100 jelentkező is van a munkára” – értékelte a piaci helyzetet a szakértő.

Kérdésre válaszolva elmondta, az egyik leggyakoribb kritika a marketingesekkel szemben az, hogy valójában nincs olyan szakértelme, mint ahogy beállította magát, és a rábízott feladatot nem tudja megvalósítani. Jellemző rossz tapasztalat még, hogy nem foglalkoznak eleget a hirdetésekkel, valamint hogy sokat ígérnek, de a gyakorlatban csak keveset adnak.

Véleménye szerint abból lehet leszűrni, hogy valaki jó szakértő, ha meg akarja érteni a terméket, szolgáltatást, magas tudása van a technikai dolgokban, a valódi mérőszámok érdeklik, hosszútávon gondolkozik, és nem vállalja el mindenképp a munkát, csak ha mindkét félnek megtérülő az együttműködés.

Scherzer Marcell elárulta, a tökéletes Facebook-hirdetésben jól előkészített a kampánycél, rendben vannak a célközönségek, a mérések, a mérőkódok. Emellett fontos, hogy vizuálisan megfelelő legyen a kép, találó a szöveg, kiemelten igaz ez a főcímre is. Hangsúlyozta, a kreatívokból mindig több tesztnek kell készülnie, így több változata is van a hirdetésnek, ebből adódóan nagyobb az esély a jó működésre is.

„A cégeknek akkor érdemes hirdetniük, ha beletanulnak, hiszen ez mára egy külön szakma lett. Én is készíthetek otthon egy széket, de nyilván nem olyan lesz, mintha egy asztalos csinálta volna. Gyakran a tanulási szakasz olyan hosszú, amivel leminősítik a saját munkájukat egy 2500 forintos órabérre. A vállalatok a célzástól kezdve a mérésken át mindent el tudnak rontani, amit csak lehet, ami után rendet kell tenni” – magyarázta a BlueMarketing tulajdonosa.

A szakértő végül megjegyezte, hogy érdemes kitartónak lenni megfelelő ügynökség esetén, mert ha a körülmények ideálisak, 3-6 hónap alatt igazi áttörést lehet elérni a cég életében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS