Szálláshelyek: gyászosak a 2020-as adatok

2021. 02. 11., 13:45

2020-ban a hazai kereskedelmi szálláshelyek az egy évvel korábbinál 58 százalékkal kevesebb, összesen 13 millió vendégéjszakát regisztráltak – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

A belföldi vendégek 39, a külföldiek 77 százalékkal kevesebb (9,6 millió, illetve 3,7 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken).

A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 59 százalékkal csökkent, és 228 milliárd forintot tett ki 2020-ban.

2020. december

2020 utolsó hónapjában a szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 2,9 milliárd forint volt, ez 93 százalékkal kevesebb a 2019 decemberinél.

A belföldi vendégek száma 92, a vendégéjszakáké 89 százalékkal lett kisebb, mint egy évvel korábban. A vendégszám 33 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 104 ezer volt. Az éjszakák 58 százalékát szállodákban töltötték, ahol a csökkenés mértéke 92 százalékos volt. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken az előző év decemberi forgalom közel harmada (29, illetve 32 százaléka) jelentkezett. A visszaesés a Balatoni turisztikai régiót érintette leginkább.

A külföldi vendégek száma 97, a vendégéjszakáké 96 százalékkal visszaesett. A szálláshelyekre érkezett 14 ezer vendég 44 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek nagy része szállodában szállt meg, ennek ellenére az ott eltöltött éjszakák száma 3,4 százalékra csökkent. A legnagyobb mértékű (99, illetve 98 százalékos) csökkenés a Balatoni turisztikai régióban, illetve Budapesten történt.

A hónap egy részében vagy egészében 1221 kereskedelmi szálláshely, köztük 451 szálloda és 544 panzió volt nyitva. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS