MTÜ: Budapest és a fürdővárosok vonzották a legtöbb vendéget pünkösdkor

2023. 06. 02., 19:12

Pünkösdkor a főváros és a fürdővárosok csábították utazásra a legtöbbeket, országszerte félmilliónál is több vendégéjszakát töltöttek el a hazai és nemzetközi vendégek a magyarországi szálláshelyeken – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján.

A májusi utolsó hosszú hétvégén a külföldi vendégek a fővárosban legnagyobb részt britek, németek és amerikaiak voltak, míg a vidéki vízpartokat és fürdőket zömmel a németek, az osztrákok és a csehek töltötték meg. A családok legnagyobb számban a Balatont választották.

Az adatok szerint a vendégforgalom közel háromnegyedéből a vidéki Magyarország szálláshelyei részesültek, ahol összesen 377 ezer vendégéjszakát töltöttek. A fővárosban töltötték a vendégéjszakák negyedét, ennek nagy része a külföldi turistáknak volt köszönhető. A főváros legjelentősebb három küldő piacáról ezen a hosszú hétvégén is a britek, a németek és az amerikaiak érkeztek a legnagyobb számban.

Mind a hazai, mind a nemzetközi turisták körében a Balaton térsége volt ismét a legnépszerűbb vidéki úti cél. Ezt követte a Mátra-Bükk és Budapest környéke turisztikai térség.

A főváros után a strandolást és fürdőzést kínáló úti célok voltak a legkeresettebbek. A belföldi vendégéjszakák közül a legtöbbet Balatonfüreden, Siófokon, Hajdúszoboszlón és Gyulán töltötték.

A külföldiek körében a legkedveltebb úti cél Hévíz, Bük, Siófok és Balatonfüred volt. A legtöbb nemzetközi vendéget a vidéki Magyarországon Németországból, Csehországból és Ausztriából fogadták a szálláshelyek. A németek vidéki útjaik során leginkább Hévízt és Balatonfüredet látogatták meg, az osztrákok is a fürdővárosokat, Sárvárt és Büköt részesítettek előnyben. A csehek szintén Sárvárra és Bükre, valamint Harkányba látogattak el legszívesebben az ünnepi hosszú hétvégén.

A hónap eleji, majd a pünkösdi hosszú hétvégék, valamint a Budapesten megrendezett labdarúgó Európa Liga döntőjének adatai alapján erősödő forgalom és emelkedő számok várhatóak a teljes havi turisztikai forgalomban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS