Júliusi adatok a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központból

2020. 08. 17., 16:45

Bár márciusban úgy tűnt, hogy a világjárvány elmossa az idei szezont, a belföldi promóciók meghozták eredményüket, a magyarok itthon maradtak és hazai szálláshelyeket kerestek fel – olvasható a Magyar Turisztikai Ügynökség közleményében.

Mivel a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) számára minden hazai szálláshely kötelezően naponta adatot szolgáltat, így már most részletes kép áll rendelkezésre az idei első hét hónap forgalmáról is.

2020. július

A legfrissebb összesített adatok szerint 2020 júliusában a magyarországi szálláshelyekre közel 1,4 millió vendég érkezett, akik 4,3 millió vendégéjszakát töltöttek el. Ebből 1,2 millió belföldi vendég 3,6 millió vendégéjszakát tartózkodott a hazai szálláshelyeken. Ezzel a belföldi vendégek száma júliusban meghaladta a tavaly júliusi belföldi vendégszámot (1,1 millió), az előző havinak pedig (460 ezer) két és félszeres lett.

Balaton

Júliusban tovább erősödött a belföldi vendégek legkedveltebb nyaralóhelyének vendégforgalma. A Balaton kiemelt térség szálláshelyeire összesen 504 ezer vendég érkezett, akik 1,7 millió vendégéjszakát töltöttek el. Ezek 51 százaléka magán- és egyéb szálláshelyeken, míg 28 százaléka szállodákban realizálódott. A térségben az elmúlt hónapban a belföldi vendégek domináltak, az összes vendégéjszaka szám 86 százalékát ők adták. A belföldi vendégek legkedveltebb települései az eltöltött vendégéjszakaszám szerinti sorrendben Siófok, Balatonfüred, Hévíz, Balatonlelle és Zalakaros voltak. A TOP 5 küldőország – szintén a vendégéjszakák száma alapján – Németország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Ausztria volt.

Vidék

A vidéki szálláshelyekre összesen mintegy 1,4 millió vendég érkezett 2020 júliusában, akik 4,1 millió vendégéjszakát töltöttek el. Vidéken is erőteljes volt a belföldi forgalom, a vendégek 88 százaléka hazai volt. Az összes vendégéjszaka szám 44 százalékát magán- és egyéb szálláshelyek, további 33 százalékát szállodák, 10 százalékát kempingek, 7 százalékát pedig panziók adták. A Balaton régió mellett, ahol az összes belföldi vendégéjszakaszám 42 százaléka realizálódott, népszerűek voltak a Mátra-Bükk, valamint a Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza-tó kiemelt térségek is. A TOP 5 küldőország, vendégéjszakaszám szerinti sorrendben Németország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Ausztria volt. A külföldiek körében a vidéki térségek közül a Balaton mellett Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza-tó és a Szigetköz-Győr-Pannonhalma térségek voltak a leglátogatottabbak.

Budapest

Júliusban 78 ezer vendég érkezett a fővárosba, és 236 ezer vendégéjszaka adata került be az NTAK-ba, ezeknek 50 százaléka szállodákban realizálódott. További 36 százaléka budapesti magán- és egyéb szálláshelyeken, 11 százaléka pedig közösségi szálláshelyen került eltöltésre. A külföldi vendégek számának mérsékelt növekedése tovább folytatódott júliusban is. Az év hetedik hónapjában 47 ezer külföldi szállt meg Budapesten, ezzel márciust követően ismét magasabb volt a külföldi vendégek száma, mint a belföldieké, amely 31 ezer volt júliusban. A TOP 5 küldőország, vendégéjszakaszám alapján Németország, Lengyelország, Franciaország, Egyesült Királyság és Csehország volt.

Szálláshelyek bevételei, SZÉP-kártya költések

Az összes szálláshely szállásdíj bevételének 53 százaléka szállodákban, további 32 százaléka pedig a magán- és egyéb szálláshelyeknél keletkezett júliusban. A gazdaságvédelmi akcióterv keretében a kormány a belföldi turizmus motorjának számító SZÉP-kártyát tavasszal még kedvezményesebbé tette a béren kívüli juttatási formák között. Nemcsak a kártya összes adóterhe csökkent mintegy a felére (15 százalékra), de a feltölthető összeg is a duplájára emelkedett. A magyarok közel 8 milliárd forintot költöttek a szálláshely alszámláról, így a szálláshelyek összes bevételének ebben a hónapban mintegy 17 százalékát adta a SZÉP-kártyás forgalom. Júliusban a SZÉP-kártya költések 72 százaléka szállodákban, további 13 százaléka magán- és egyéb szálláshelyeken realizálódott.

MTÜ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS