Erős volt a november a szálláshelyeken

2020. 01. 15., 10:20

Az egy évvel korábbit 10 százalékkal meghaladó, 41 milliárd forintos bevételt könyveltek el a kereskedelmi szálláshelyek novemberben – tájékoztatott a KSH.

2019. novemberben az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 6,6, a vendégéjszakáké 8,7 százalékkal nőtt. A szálláshelyekre érkezett 448 ezer vendég 1,1 millió vendégéjszakát töltött el. Utóbbiak száma a kempingek kivételével mindegyik szállástípusban emelkedett. A külföldi vendégek a Budapest–Közép-Dunavidék régióban töltötték a vendégéjszakák 70 százalékát, 11 százalékkal többet, mint az előző év azonos hónapjában.

belföldi vendégek száma 2,9, a vendégéjszakáké 0,8 százalékkal bővült. A vendégszám 473 ezer, az eltöltött vendégéjszakák száma közel 1 millió volt. Utóbbi mutató értéke a szállodákban, panziókban és a kempingekben csökkent, a közösségi szálláshelyeken és az üdülőházakban dinamikusan nőtt. A legnépszerűbb régiók a Budapest–Közép-Dunavidék, Balaton és Észak-Magyarország voltak, ahol a szálláshelyek a vendégéjszakák valamivel több mint felét regisztrálták.

szállodák szobakihasználtsága 2,4 százalékponttal, 60,5 százalékra nőtt.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 10 százalékkal (41 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 13 százalékkal (23 milliárd forintra) emelkedett. Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken a kártyatulajdonosok összességében 2,2 milliárd forintot fizettek, ami 63 százalékos növekedést jelent.

2019. november 30-án az előző év azonos időpontjához képest 11-gyel kevesebb, 2700 kereskedelmi szálláshely 81 ezer szobával és 228 ezer férőhellyel működött. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS