Alig nőttek a szállodai szobaszámok a Balatonnál az elmúlt tíz évben

2019. 07. 09., 10:15

A Balatoni turisztikai régióban az elmúlt tíz év alatt mindössze 0,8 százalékkal nőtt a szállodai szobaszám, miközben a Budapesten kívüli szállodai szobák száma összességében 20,7 százalékkal lett több.

A vendégéjszakák száma tíz év alatt egyharmaddal nőtt a Balatonnál, ezen belül a belföldi közel 50 százalékkal, míg a külföldi 8,5 százalékkal lett több – állapítja meg elemzésében Kovács István, az MSZÉSZ elnöki tanácsadója, amelyet a turizmus.com idéz.

Míg 2008-ban 60:40 volta bel- és külföldi vendégéjszakák aránya, addig ez 2018-ra 67,4: 32,6-ra módosult.

A szállodai bruttó bevételek – 28,6 százalékos infláció mellett – 71,6 százalékkal nőttek 2008 és 2018 között Magyarország második legnagyobb turisztikai régiójában. A forgalom növekedése 2012-től gyorsult fel. A balatoni szállodák árbevételének részesedése az országosból 17,5 százalékról 14,2 százalékra változott tíz év alatt.

A válság után 2010-ben voltak a mélyponton a balatoni régió szállodái, a javulás 2012-től gyorsult fel. 2012 és 2018 között a kihasználtság 9,1 százalékkal, nominálisan az átlag szobaár 32,6 százalékkal nőtt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS