Sikeres médiapiaci szereplés: az öt legfontosabb fókuszterület

Sikeres médiapiaci szereplés: az öt legfontosabb fókuszterület
2022. 02. 24., 17:53

A Deloitte Center for the Long View nemzetközi médiaszakértőkkel közösen összeállított tanulmánya alapján azonosíthatók a médiapiaci bevételszerzési lehetőségek szempontjából leginkább aktuális trendek, valamint ezek alapján meghatározható az az öt terület, amire fókuszálva a médiapiaci szereplők felkészülten nézhetnek szembe a jövő kihívásaival.

„A médiapiac rendkívüli változáson megy át, amit a COVID-19 csak még inkább felgyorsított. Ez alól a pénzügyi modellek sem kivételek, aminek átalakulását az alábbi trendek is előre vetítik. Az egy háztartásra jutó prémium szolgáltatások száma világszinten fokozatos növekedést mutat, és a következő években további emelkedése várható. Ezzel párhuzamosan egyre magasabb a fogyasztók fizetési hajlandósága a jó minőségű tartalmakért” – mondta el Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.

A hagyományos reklámbevételek a megváltozott médiafogyasztási szokások miatt mára bizonytalanná váltak. A pandémia kitörésével európai szinten átlagosan 9 százalékkal, míg Magyarországon közel 16%-kal csökkentek a reklámpiaci kiadások egy év alatt. Ezzel párhuzamosan a célzott hirdetések szerepe gyorsan nő, amiben szerepe van annak is, hogy ez az eszköz megfelelően használva nagymértékben képes növelni a digitális reklámozás hatékonyságát és bevételszerzési lehetőségeit.

A pandémia hatása felgyorsította az e-kereskedelem növekedését, napjainkban ez a terület közel ötször gyorsabban növekszik, mint a bolti eladások, ezért ezt a digitális médiavállalatok is elkezdték beépíteni platformjaikba. Ezt megtehetik közösségi platformokon (pl. Instagram bolt), videó szolgáltatásokon, vagy az úgynevezett partnerprogramokon keresztül.

Az online média szereplőinek nyújtott felhasználói szponzoráció egy szintén növekvő bevételszerzési modell. A YouTube felhasználók például tagsági szinttől függően, de már akár 5 dollárért hozzáférést kaphatnak különleges tartalmakhoz.

Öt fókuszterület a versenyképesség megőrzése érdekében

Bár a gyorsan változó piaci környezet miatt még sok a kérdés, egyértelműen azonosítható pár kulcsfontosságú terület. A 2030-ban is sikeres médiaiparági szereplők több forgatókönyvre is felkészültek, és működésük rugalmas annyira, hogy változás esetén gyorsan tudnak adaptálódni egy új piaci helyzethez. Folyamatosan figyelemmel követik a piaci trendeket és a fogyasztói igények változását, nagy hangsúlyt fektetnek a technológiai innovációra, valamint adaptív szervezeti kultúrával és jól átgondolt partneri együttműködésekkel rendelkeznek” – tette hozzá Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

A tanulmányban öt jól beazonosítható fókuszterületet határoztak meg a szakértők, amelyekre figyelniük kell a médiapiaci szereplőknek, ha a jövőben is meg akarják őrizni versenyképességüket.

– Fogyasztói magatartás változása: A fogyasztási szokások rendkívüli mértékben változnak, és ezeket az átalakulásokat a pandémia még inkább felgyorsította. A médiapiaci szereplőknek alkalmazkodniuk szükséges a megváltozott igényekhez, és ennek megfelelően kell stratégiájukat és szolgáltatási portfóliójukat kialakítaniuk.

– Új fizetési technológiák megjelenése: Egyre magasabb a fogyasztók fizetési hajlandósága a prémium szolgáltatásokért, ugyanakkor a biztonságos és kényelmes megoldások iránti igényük is nő.  Ezek új pénzügyi modelleket is hoznak magukkal, amivel a tartalomszolgáltatóknak is lépést kell tartaniuk.

– Szabályozásnak való megfelelés: A szabályozási intézkedések – vagy azok hiánya – nagy mértékben fogják befolyásolni a piaci működést. A szereplőknek ezért folyamatosan figyelemmel kell kísérniük a piaci szabályozási mechanizmusokat és alkalmazkodniuk kell az új helyzetekhez.

– A célzott hirdetés fellendülése: A célzott hirdetések nagymértékben növelhetik a digitális reklámozás hatékonyságát és ezáltal javíthatják a bevételszerzési lehetőségeket. A technológia már adott hozzá, ugyanakkor a fogyasztói ellenállás és a szabályozási intézkedések korlátozhatják a benne rejlő lehetőségeket.

– Partnerségek kialakítása: A piaci környezet növekvő komplexitásából, valamint a változások gyors üteméből kifolyólag egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a stratégiai együttműködések is. 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS