Hogyan népszerűsítsük online az üzletünket?

2019. 05. 03., 09:31

A vállalkozások online népszerűsítése egyszerűbb, mint gondolnánk, ehhez ad pár hasznos tanácsot a Rackhost.hu.

Bizonyára sokan vagyunk, akik indítottunk vagy indítanánk egy vállalkozást, viszont felmerülhet a kérdés, hogy a kezdeti időszakban honnan lesz elég forrás marketing tevékenységre. Ugyanakkor, ha nem népszerűsítjük az üzletet, hogyan lesz egyre több vásárlónk és bevételünk? Ez nehéz kérdés, viszont szerencsére az online térben elég sok lehetőségünk van, hogy kis büdzsével vagy akár ingyen is reklámozzuk vállalkozásunkat.

Közösségi média

A közösségi média oldalak fénykorában egy üzleti oldallal már nagy lépést tehetünk az ismertség irányába. Ingyenesen létrehozhatjuk cégünk számára a profilt, majd kezdhetjük is a márkaépítést különféle tartalmak létrehozásával, majd megosztásával.

Magyarországon a legnagyobb népszerűségnek örvendő közösségi média oldalak a következők:

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Ezenkívül természetesen létezik számos további oldal – mint például a Pinterest, vagy LinkedIn –, amely speciálisabb területre koncentrálódik és bizonyos területeken, üzletágakban hatékonyabban szolgálhatja vállalkozásunk tevékenységét. Minden esetben saját céljaink függvényében válasszunk egy vagy több platformot, melyeket aktívan és helyesen használva elérhetjük az ismertséget, népszerűbbé tehetjük üzletünket.

Ahogyan már említettük, az ingyenes megjelenés minden közösségi média oldal esetén járható út. Amennyiben tudunk kreatív, sok embert érdeklő tartalmakat közzétenni, azok gyorsan eljuthatnak nagy közönséghez. Ehhez arra van szükség, hogy aktivitásra ösztönözzük őket, azaz hozzászóljanak a bejegyzéshez, vagy önszántukból szívesen megosszák, továbbítsák ismerőseiknek. Ezenkívül viszont lehetőség van hirdetésekre is saját magunk által meghatározott költségkerettel, így már bármilyen alacsony költésnek is lehet hatása. Ráadásul bizonyos csoportoknak vagy területre is tudjuk célozni a tartalmakat, így csak azokat érjük el, akik valóban relevánsak számunkra.

Saját weboldal

Amennyiben ennél többre vágyunk, készíthetünk saját weboldalt is. Egyáltalán nem olyan nagy feladat, és nem jár akkora költséggel sem, mint azt először gondolnánk, főleg, ha megpróbáljuk magunk elkészíteni.

  • Domain

Ehhez elsőként egy domain nevet kell regisztrálni, ez lesz az oldalunk címe, melyen megtalálhatnak minket a látogatóink.

  • Tárhely

Továbbá egy webtárhelyre is szükségünk lesz, ezen fog tárolódni a weboldalunkra feltölteni kívánt tartalom. Ezek mindössze évente ezres nagyságrendű kiadások és amennyiben magunk készítjük el az oldalt, ennél többet nem is kell ráfordítanunk az időnkön kívül.

Léteznek ingyenes sablonok – amilyen például a WordPress –, amelyek segítségünkre lehetnek a weboldal összeállításában. Néhány beállítást követően könnyedén fel tudjuk építeni a honlapot a saját igényeinknek megfelelően. A lehetőségek száma szinte végtelen, csak képzeletünk és időnk szabhat határt a megvalósításnak.

Láthatjuk tehát, hogy az online térben számos eszköz van arra, hogy kis költségvetésből egy induló vállalkozást is népszerűsíteni lehessen. Válogassunk tevékenységi körünknek és kapacitásainknak megfelelően, majd az idő múlásával és a fellendüléssel együtt nagyobb fokozatra kapcsolhatunk a marketing tevékenységekkel kapcsolatban is!

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 09:10:00
2024. januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt; az előbbi mediánértéke 493 700, az utóbbié 341 700 forintra rúgott – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS