A domain is nagy üzlet

2019. 08. 02., 15:45

A legfontosabb tudnivalókat a Rackhost.hu szakértői foglalták össze.

Mi az a domain?

A domainek a honlapunk nevét takarják, azaz azt a címet, amelyet a címsorba beírva megjelenik a weboldalunk. Ebből kifolyólag minden névnek egyedinek kell lennie, hiszen ez lesz az, mely beazonosítja a honlapunkat. Tulajdonképpen az IP cím szöveges megfelelője, csak ebben a formában sokkal megjegyezhetőbb és még márkaértéket is jelenthet, ha jól választjuk meg a domain nevet.

Miért van rá szükség?

Ahhoz, hogy létrehozzunk egy weboldalt vagy webshopot, először is szükség van egy domain név regisztrációra, hiszen valahol meg kell, hogy jelenjen a tartalmunk, ránk kell, hogy tudjanak találni az érdeklődők. Így tehát a domain név a honlap alapvető feltétele, azaz mondhatnánk azt is, hogy „nincsen honlap domain nélkül”.

Hogyan lehet benne üzlet?

A domain neveket többféle módon is tudjuk hasznosítani.

  • Honlap készítés

Amennyiben létrehozunk egy weboldalt a domain néven, megsokszorozhatjuk a befektetett összeget. Hiszen csupán ezres nagyságrend egy domain név éves fenntartása, de a honlappal érdeklődők sokaságát érhetjük el, és szerezhetünk vele rengeteg ügyfelet, vagy partnert akár webshopként, online értékesítéssel foglalkozunk, akár a honlap segítségével sikerült őket a fizikai üzletünkbe vonzanunk.

  • Eladás

Azonban az is lehet, hogy a regisztrált domainünket egy későbbi időpontban valaki másnak továbbértékesítjük. Ez abban az esetben fordulhat elő, ha nagyon értékes, kulcsszavakat tartalmazó és könnyen megjegyezhető domain név van a tulajdonunkban. Gyakran előfordulhat, hogy valaki másnak pont erre van szüksége és az eredeti vételi ár többszöröséért megvásárolja tőlünk. Itthon is vannak példák nagy értékű domain adásvételekre, de külföldön, főként a .com domainek esetén millió dollár nagyságrendű tranzakciók is végbementek már.

Azonban mindkettőhöz –akár honlaphoz regisztráljuk, akár értékesíteni szeretnénk– fontos, hogy a domain nevünk megfelelő legyen. Nincs egy konkrét recept arra nézve, hogy milyen a jó domain név, de van néhány kritérium, melyeket betarva feltételezhetően jobb neveket találhatunk ki.

Milyen legyen a jó domain név?

  • Rövid

Ha a domain név rövid, akkor nagy valószínűséggel könnyebben megjegyzik az emberek és hamarabb elérhetjük a célközönséget.

  • Figyelemfelkeltő

Fontos, hogy kiemelkedjünk a konkurencia honlapjai közül és ne csak 1-1 karakter eltérés legyen a mi domain nevünk és az övék között. Minél figyelemfelkeltőbb és megjegyezhetőbb a választott név, annál jobb.

  • Tartalmaz kulcsszavat vagy brand nevet

Érdemes lehet mindkét verziót lefoglalni. Míg az első a keresőoptimalizálást segíti, addig a másik a márkaépítésben játszik jelentős szerepet.

Amennyiben van rá lehetőség, próbáljunk meg figyelni rá, hogy minél kevesebb idegen szót tartalmazzon a domain nevünk, hiszen azt megjegyezni is nehezebb, nem beszélve arról, hogy könnyen félreértik vagy elgépelik az érdeklődők, és véletlenül a konkurencia vagy más honlapjára találnak a miénk helyett.

Előfordul, hogy a fenti kritériumok alapján több lehetséges domain név ötlet is megfogalmazódik bennünk és nem tudunk dönteni. Nincs semmi probléma, lehetőség van átirányítani az egyik domaint a másikra, azaz egyszerre több nevet is használhatunk ugyanahhoz a weboldalhoz. Ezzel a stratégiával még több lehetséges ügyfelet érhetünk el. Vagy akár megtarthatjuk arra az esetre, ha valaki a későbbiekben igényt tartana rá és hajlandó lenne tőlünk megvásárolni.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS