Téli adatok nyáron az erdélyi turizmusról

2019. 07. 05., 17:45

Az erdélyi szálláshelyek kihasználtsága a téli szezonban 25,3 százalékos volt, ez enyhén elmarad az országos értéktől (25,9 százalék), de 2 százalékponttal magasabb, mint az előző év azonos időszakában.

Tovább nőtt az erdélyi turizmus a téli idényben – derül ki a megyei statisztikai hivatalok előzetes adataiból az Erdélystat által készített összesítésből, amelyet a Krónika idéz.

A 2018/2019-es téli (november–áprilisi) turisztikai szezont vették górcső alá. Erdélyben a turisták száma 9,2 százalékkal, a vendégéjszakáké 10,1 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában.

A növekedés üteme meghaladja az országos átlagot (6,5 százalék, illetve 8,7 százalék). Ugyanebben a periódusban a turisztikai szálláshelyek kihasználtsága 25,3 százalékos volt, ami 2 százalékpontos javulást jelent az előző évhez viszonyítva.

Egy turista átlagosan 2 napot töltött el egy erdélyi szálláshelyen a téli időszakban. Országos összehasonlításban Erdély a romániai turistaérkezések és vendégéjszakák közel felét adta (48,9 százalék és 49,6 százalék).

A havi szintű adatok alapján az év egészét tekintve az erdélyi turizmus a téli hónapokban teljesít a leggyengébben.

Az elmúlt téli időszakban a két közép-erdélyi megyében (Kolozs és Maros) volt a legmérsékeltebb a vendégforgalom-bővülés. A turistaérkezések száma 504 345 (ami 4,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban), a vendégéjszakák száma pedig 935 490 volt, ami 3,6 százalékos növekedést jelent.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS