60 ezer kocsi hiányzik a használtautó-piacról Szlovákiában

2020. 12. 08., 13:00

Egyre rosszabb hatással van Szlovákiában a használt autók piacára a koronavírus-járvány. Az előző évekhez képest körülbelül 60 ezer autóval kisebb és drágább a kínálat.

„Szlovákiában év végén 60 ezer használt autó fog hiányozni a piacon, Lengyelországban 230 ezer, Csehországban pedig 100 ezer. Az összehasonlítás kedvéért tavaly év végén Csehországban 900 ezer használt gépkocsiból válogathattak a vásárlók, Lengyelországban 2,5 millióból, Szlovákiában pedig nagyjából 430 ezerből” – nyilatkozta az AAA Auto kereskedőhálózatának vezetője, Peter Vaněček, akit az Új Szó idéz.

„Érdekes megfigyelni a használt autók árát is, amely 2016-tól folyamatosan emelkedik, évente körülbelül 600 euróval. Ezt a drágulást számos tényező befolyásolja, ám az új autók piaca van a legjelentősebb hatással a használt autók árára” – mondta Vaněček.

Még a járvány előtt megfigyelhető volt, hogy egyre többen akartak interneten autót vásárolni, jelenleg már rohamosan megugrott az érdeklődés az online vásárlás iránt. „Nagyon sok országban éves szinten több mint 100 százalékkal megugrott az online értékesítések száma, ez a trend főként a nyugat-európai országokban és az USA-ban figyelhető meg” – állítja Stanislav Gálik, az AAA Auto hálózatát üzemeltető Aures holding innovációs laboratóriumának igazgatója. 

A visegrádi országokban eladott autók többsége továbbra is dízelmeghajtású, bár a fiatalabb, ötévesnél nem öregebb használt autók többsége már benzinmotorral rendelkezik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS